Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Transportowy alarm dla Mazowsza
Rada OPZZ województwa mazowieckiego Fundacja Nowe Spojrzenie
2
Mazowsze podstawowe dane
Powierzchnia 35,6 tys. km2 Ludność 5,2 mln mieszkańców 37 powiatów 5 powiatów grodzkich Średnia gęstość zaludnienia 145,9 osób na km2 Źródło: Pod względem wielkości powierzchni oraz liczebności populacji Mazowsze można porównać do Słowacji, natomiast pod względem gęstości zaludnienia do Czech
3
Polskie realia transportowe
75 %. klientów zrezygnowało z pozamiejskie transportu autobusowego 60 % gmin nie organizuje i nie finansuje publicznego transportu zbiorowego na swoim obszarze o 40 % zmniejszyło się średnie napełnienie autobusów od wejścia Polski do UE 50 proc. tras z dawnej sieci PKS zlikwidowano do 20 % wsi nie dociera jakikolwiek transport publiczny
4
Źródło: wikipedia
5
Źródło: plan transportowy Mazowsza
6
Źródło: plan transportowy Mazowsza
7
Charakterystyka sieci linii komunikacyjnych
Koncentryczny układ linii zbiega się w Warszawie Brak linii wewnątrzregionalnych (wyjątek R81/2) Poza liniami do Płocka i Ostrołęki województwo nie organizuje transportu autobusowego 12 stolic powiatów pozbawiona połączeń autobusowych organizowanych przez samorząd Województwa Mazowieckiego Pomimo istnienia linii kolejowych do Sokołowa Podlaskiego oraz Ostrowi Mazowieckiej nie kursują pociągi pasażerskie; województwo nie prowadzi efektywnych działań na rzecz rewitalizacji infrastruktury kolejowej
8
Skutki zaniechań samorządu województwa w zakresie organizacji transportu publicznego
Społeczne – białe plamy transportowe, wykluczenie komunikacyjne zwłaszcza najsłabszych grup społecznych – niepełnosprawni, uczniowie, emeryci Ekonomiczne – brak możliwości przejazdu do pracy ludności z obszarów wykluczonych transportowo, a także utrzymywanie się wysokiego odsetka osób bezrobotnych na tych obszarach, migracja ludności do większych miast
9
Skutki dla przedsiębiorców świadczących usługi w autobusowych przewozach
Likwidacja PKSów w Ciechanowie (PKS Przasnysz), Ostrołęce i Mińsku Mazowieckim Ograniczanie działalności funkcjonujących jeszcze PKSów: PKS Grójec, PKS Sokołów Podlaski, PKS Garwolin, PKS Płock, PKS Mława, PKS Gostynin
10
Obowiązujący obecnie plan transportowy nie odpowiada na potrzeby transportowe mieszkańców i wymaga natychmiastowej aktualizacji Dodanie sieci linii w transporcie drogowym oraz wzbogacenie tras kolejowych o dodatkowe odcinki i linie. Powołanie mazowieckiego organizatora transportu (na wzór ZTM Warszawa), którego przedmiotem działalności byłyby: Analiza potrzeb transportowych mieszkańców regionu, Analiza kosztów funkcjonowania transportu w regionie, Emitowanie biletów obowiązujących u wszystkich przewoźników kolejowych oraz autobusowych, realizujących wojewódzkie przewozy o charakterze użyteczności publicznej (dotowane przez samorząd Mazowsza).
11
Źródło:
12
Źródło: plan transportowy Mazowsza
13
Obowiązujący obecnie plan transportowy nie odpowiada na potrzeby transportowe mieszkańców i wymaga natychmiastowej aktualizacji Wprowadzenie zintegrowanego biletu ważnego we wszystkich środkach transportu wykonujących wojewódzkie przewozy o charakterze użyteczności publicznej (dotowanych przez samorząd Mazowsza). Otwarcie możliwości uzgodnień z organizatorami niższego szczebla w celu wprowadzenia zintegrowanego biletu, ważnego zarówno we wszystkich środkach transportu wykonujących wojewódzkie przewozy o charakterze użyteczności publicznej (dotowanych przez samorząd Mazowsza), jak i w środkach komunikacji miejskiej.
14
Rada OPZZ województwa mazowieckiego
Dziękujemy za uwagę Rada OPZZ województwa mazowieckiego Fundacja Nowe Spojrzenie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.