Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMartyna Rutkowska Został zmieniony 5 lat temu
1
Podstawowe Informacje dlA zdających egzamin gimnazjalny w 2019 roku
2
Harmonogram egzaminu gimnazjalnego w 2019 r.
Data Część egzaminu Godzina rozpoczęcia Czas trwania regulaminowy wydłużony dla uprawnionych 10 kwietnia (środa) humanistyczna Historia i wiedza o społeczeństwie 9.00 60 min 80 min Język polski 11.00 90 min 135 min 11 kwietnia (czwartek) matematyczno- -przyrodnicza Przedmioty przyrodnicze Matematyka 12 kwietnia (piątek) język obcy nowożytny Poziom podstawowy Poziom rozszerzony
3
Na sali egzaminacyjnej obowiązuje zakaz wnoszenia, posiadania i używania urządzeń telekomunikacyjnych. Do sali egzaminacyjnej uczeń zdający egzamin powinien posiadać tylko następujące przybory: - w przypadku każdej części egzaminu gimnazjalnego – długopis lub pióro z czarnym tuszem/atramentem - dodatkowo na egzaminie z matematyki – każdy zdający powinien mieć linijkę. Rysunki – jeżeli trzeba je wykonać – zdający wykonują długopisem. Nie wykonuje się rysunków ołówkiem. - z dodatkowych materiałów oraz przyborów pomocniczych mogą korzystać zdający, którym dostosowano warunki przeprowadzenia egzaminu. Zdający mogą również wnieść do dali egzaminacyjnej małą butelkę wody. Podczas pracy z arkuszem egzaminacyjnym butelka powinna stać na podłodze przy nodze stolika, aby uczeń przypadkowo nie zalał materiałów egzaminacyjnych.
4
Przydział miejsc w sali egzaminacyjnej
Przed każdym zakresem/poziomem egzaminu zdający wchodzą do sali egzaminacyjnej pojedynczo według kolejności na liście i losują numery stolików, przy których będą pracowali. Numery wylosowanych stolików należy zapisać na liście zdających w danej sali. Od losowania można odstąpić w przypadku uczniów rozwiązujących zestawy dostosowane, korzystających z leków/ opieki medycznej lub w innych uzasadnionych przypadkach. (VI, Procedura 7, p.13)
5
Zdający powinni mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np
Zdający powinni mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np. legitymację szkolną) i okazać go w razie potrzeby W przypadku braku odpowiedniego dokumentu tożsamość ucznia może być potwierdzona przez jego wychowawcę lub innego nauczyciela danej szkoły Każdy zdający zajmuje miejsce przy stoliku, którego numer wylosował. Po zajęciu miejsc przez zdających, przewodniczący zespołu nadzorującego odbiera materiały egzaminacyjne od przewodniczącego zespołu egzaminacyjnego. Przewodniczący zespołu nadzorującego razem z przedstawicielem uczniów przenosi materiały egzaminacyjne do odpowiedniej sali egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsc przez wszystkich zdających przewodniczący zespołu nadzorującego informuje ich: O zasadach zachowania się podczas egzaminu gimnazjalnego O dodatkowych 5 minutach przeznaczonych na sprawdzenia poprawności przeniesienia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi po zakończeniu czasu przewidzianego na rozwiązanie zadań O zasadach oddawania arkuszy egzaminacyjnych po zakończeniu pracy
6
Czynności organizacyjne zdającego
Zdający bez uprawnień do dostosowania warunków i/lub formy egzaminu rozwiązujący zadania z arkusza standardowego zapoznaje się z Informacją /Instrukcją z pierwszej strony arkusza sprawdza liczbę stron arkusza i jakość wydruku zgłasza braki i usterki w celu wymiany arkusza (w razie potrzeby) wyrywa kartę rozwiązań zadań otwartych z arkusza do języka polskiego, matematyki, poziomu rozszerzonego języka obcego sprawdza poprawność numeru PESEL na nalepkach z OKE koduje arkusz umieszczając w wyznaczonych miejscach arkusza trzyznakowy kod numer PESEL nalepkę z kodem kreskowym i numerem PESEL ucznia (VI, Procedura 9) zaznacza odpowiedzi do zadań zamkniętych na karcie odpowiedzi zapisuje rozwiązania zadań otwartych w karcie rozwiązań zadań otwartych zgłasza wcześniejsze zakończenie pracy z arkuszem po zakończeniu pracy odkłada arkusz na brzeg ławki
7
Schemat standardowego arkusza egzaminacyjnego (G1) z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych i języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym Karta odpowiedzi do zadań zamkniętych Zeszyt zadań Wstęp do Procedur…, str. 6.
8
Karta rozwiązań zadań otwartych (do wyrwania przez ucznia)
Schemat standardowego arkusza egzaminacyjnego (G1) z zakresu języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym Karta rozwiązań zadań otwartych (do wyrwania przez ucznia) Karta odpowiedzi do zadań zamkniętych Zeszyt zadań Wstęp do Procedur…, str. 6.
9
kodowanie arkuszy standardowych z zakresu języka polskiego, matematyki i poziomu rozszerzonego języka obcego Pola na zeszycie zadań, karcie rozwiązań zadań otwartych i karcie odpowiedzi, które należy wypełnić. Przykładowa pierwsza strona karty rozwiązań zadań otwartych Przykładowa pierwsza strona zeszytu zadań w przypadku uczniów uprawnionych do nieprzenoszenia zaznaczeń do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi lub/i do dostosowania kryteriów oceniania Przykładowa karta odpowiedzi (VI, Procedura 6, p.2, 4m)
10
Pola na zeszycie zadań i karcie odpowiedzi, które należy wypełnić.
kodowanie arkuszy standardowych z zakresu historii i wos, przedmiotów przyrodniczych i poziomu podstawowego języka obcego Pola na zeszycie zadań i karcie odpowiedzi, które należy wypełnić. Przykładowa karta odpowiedzi Przykładowa pierwsza strona zeszytu zadań w przypadku uczniów uprawnionych do nieprzenoszenia zaznaczeń do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi (VI, Procedura 6, p.2, 4m)
11
Przykładowa karta odpowiedzi
Kod kreskowy arkusza Nie zaklejać ! Nalepkę z kodem kreskowym ucznia należy umieścić w miejscu na nią przeznaczonym, nie na kodzie kreskowym arkusza. Nalepka z kodem kreskowym ucznia !
12
Na pierwszej stronie zeszytu zadań Na karcie rozwiązań zadań otwartych
Czynności składające się na kodowanie arkuszy egzaminacyjnych z zakresu języka polskiego, matematyki i poziomu rozszerzonego języka obcego Na pierwszej stronie zeszytu zadań Na karcie rozwiązań zadań otwartych Na karcie odpowiedzi wpisanie trzyznakowego kodu zdającego w odpowiednie pola wpisanie trzyznakowego kodu zdającego w odpowiednie pola wpisanie numeru PESEL zdającego w odpowiednie pola naklejenie nalepki z kodem kreskowym i numerem PESEL ucznia w polu na nią przeznaczonym
13
Postępowanie zdającego z arkuszem egzaminacyjnym
KARTY ODPOWIEDZI ! W żadnym przypadku nie odrywać kart odpowiedzi od arkusza! Należy przenosić zaznaczenia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi, o ile nie posiada się uprawnień do ich nieprzenoszenia. Należy sprawdzić kompletność przeniesienia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi w ciągu 5 minut wyznaczonych przez przewodniczącego zespołu nadzorującego po zakończeniu egzaminu w przypadku rozwiązywania zadań z arkusza standardowego bez prawa do nieprzenoszenia ich na kartę odpowiedzi.
14
Unieważnienie egzaminu z danego zakresu/poziomu (1)
(VI, Procedura 2, p.4.6; Vc, §6. p.1-2, §11 – zmiana §47. p.1-2 z Va) Unieważnienie nastąpi w przypadku stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez ucznia/słuchacza wniesienia przez ucznia/słuchacza do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego albo korzystanie z niego podczas egzaminu zakłócania przez ucznia/słuchacza prawidłowego przebiegu egzaminu w sposób utrudniający pracę pozostałym zdającym. O zaistniałych przypadkach dyrektor szkoły zobowiązany jest natychmiast powiadomić OKE
15
Unieważnienie egzaminu z danego zakresu/poziomu (2)
Unieważnienie nastąpi również w przypadku uzasadnionego pisemnego zastrzeżenia dotyczącego przepisów przeprowadzania egzaminu skierowanego do dyrektora OKE przez zdającego lub jego rodziców (opiekunów prawnych) w przypadku stwierdzenia podczas sprawdzania pracy niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez ucznia w przypadku niemożności ustalenia wyników egzaminu z powodu zaginięcia lub zniszczenia prac egzaminacyjnych lub kart odpowiedzi. (VI, Procedura 9, p.16-17; Va , §146, p.1-3) (Vc, §1, p.74d )
16
Unieważnienie egzaminu z danego zakresu/poziomu (3)
W przypadku stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania przez zdającego zadań z zakresu/poziomu unieważnienie dotyczy tylko tego zakresu/poziomu, którego dotyczy stwierdzenie niesamodzielności rozwiązania. historii i wiedzy o społeczeństwie albo języka polskiego przedmiotów przyrodniczych albo matematyki poziomu podstawowego języka obcego poziomu rozszerzonego języka obcego albo (Vc, §1, p.74b)
17
Zachowanie zdających po zakończeniu Egzaminu z arkuszem standardowym
Uczniowie, którzy mają obowiązek przenosić zaznaczenia do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi, sprawdzają poprawność przeniesienia zaznaczeń odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi odkładają arkusze na brzeg ławki stolika oczekują na pozwolenie opuszczenia sali egzaminacyjnej. (VI, Procedura 7 i 9)
18
Uczeń otrzyma 5 lub 6 wyników egzaminu gimnazjalnego.
Wyniki egzaminu Wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ustalane dla zadań z zakresu języka polskiego historii i wiedzy o społeczeństwie matematyki przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym (jeśli uczeń przystąpił do egzaminu na tym poziomie). Uczeń otrzyma 5 lub 6 wyników egzaminu gimnazjalnego. (Va, §48, p.5a-b) 18
19
Przekazanie uczniom/słuchaczom informacji o wynikach
! Istnieje możliwość pobrania wyników ze strony internetowej OKE w Jaworznie – od 17 czerwca, po godz Zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego dyrektor szkoły przekazuje uczniom/słuchaczom lub ich rodzicom/opiekunom prawnym wraz ze świadectwem ukończenia szkoły. (Vc, §1, p.21)
20
Serwis dla uczniów Adres: Logowanie się:
Serwis OKE Serwis dla uczniów Adres: Logowanie się: Uczeń może skorzystać z Serwisu dla uczniów, aby uzyskać informacje o indywidualnych wynikach egzaminu gimnazjalnego. LOGIN nadany przez OKE, przekazany przez dyrektora szkoły HASŁO – PESEL zdającego od dnia uwolnienia wyników - 17 czerwca 2016 r., po godz (Va, §51, p.2)
21
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Wyniki nie wpływają na ukończenie szkoły. Wyniki trzeciej części egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym będą brane pod uwagę, począwszy od rekrutacji uczniów do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2018/2019. (Przepisy przejściowe z rozporządzenia MEN z dnia 20 sierpnia 2010 r.;Va, § 6)
22
ponowne przystąpienie do egzaminu
W przypadku nieukończenia gimnazjum przez ucznia/słuchacza, który przystąpił do egzaminu uczeń/słuchacz przystępuje ponownie do egzaminu w roku szkolnym, w którym powtarza ostatnią klasę. (Vc, §1.18 – nowy §47c) 22
23
! Zdający powinni nie sporządzać notatek na karcie odpowiedzi
zapoznać się z Informacją dla ucznia/słuchacza z pierwszej strony arkusza samodzielnie pracować z arkuszem ostrożnie wyrywać kartę rozwiązań zadań otwartych z arkuszy standardowych otrzymywanych o godz stosować ołówek wyłącznie do rysowania poprawnie wpisać trzyznakowy kod sprawdzić numer PESEL na nalepkach z OKE wpisać właściwy numer PESEL uważnie umieszczać naklejki z kodem kreskowym i numerem PESEL ucznia we właściwych miejscach arkusza wypełniać karty odpowiedzi wyłącznie długopisem/piórem z czarnym tuszem/ atramentem przenieść na kartę odpowiedzi wszystkie zaznaczenia do zadań zamkniętych, o ile mają taki obowiązek sprawdzić w ciągu 5 minut po zakończeniu egzaminu poprawność przeniesienia zaznaczeń odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi, o ile nie są zwolnieni z tego obowiązku (VI, Procedura 9) ! nie sporządzać notatek na karcie odpowiedzi nie używać korektora nie wpisywać w arkuszu danych umożliwiających identyfikację nie stosować innych niż wskazane w instrukcji oznaczeń wyboru odpowiedzi (z wyjątkiem zdających uprawnionych do nieprzenoszenia) nie wnosić urządzeń telekomunikacyjnych do sali egzaminacyjnej
24
Procedury - informacja dla ucznia
Podstawa programowa Diagnoza edukacyjna Motywacja Ćwiczenie/ trening Procedury - informacja dla ucznia
25
Dziękuję za uwagę. Opracowanie merytoryczne i techniczne: Anna Pluta
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.