Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Doradca zawodowy mgr Monika Mateja

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Doradca zawodowy mgr Monika Mateja"— Zapis prezentacji:

1 Doradca zawodowy mgr Monika Mateja
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w Gimnazjum nr 17 Doradca zawodowy mgr Monika Mateja

2 Partnerzy projektu: Centrum Kształcenia Praktycznego w Zabrzu
Zabrzańskie Centrum Informacji o Rynku Pracy Młodzieżowe Centrum Kariery w Gliwicach Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu Młodzieżowe Biuro Pracy w Zabrzu

3 Wyposażenie SzOK: Meble biurowe
Zestaw komputerowy wraz z oprogramowaniem i drukarką Rzutnik multimedialny Publikacje (poradniki, informatory, zeszyty informacyjno-metodyczne) Czasopisma Filmy instruktażowe Programy multimedialne Materiały biurowe Flipchart

4 Główne cele działalności SzOK:
Przygotowanie uczniów do trafnego wyboru dalszego kształcenia oraz pomoc w płynnym przejściu absolwentów ze szkoły na rynek pracy poprzez: udzielanie indywidualnych oraz grupowych porad zawodowych uczniom i ich rodzicom z zakresu doradztwa zawodowego w planowaniu ścieżki edukacyjnej i zawodowej sprawny dostęp do źródeł informacji o rynku pracy oraz ofert edukacyjnych przekazywanie informacji o lokalnym rynku pracy (informacje dotyczące: procesów rekrutacyjnych, zawodów nadwyżkowych i deficytowych, o specyfice zawodów  i wymaganych kwalifikacjach

5 Osoby korzystające z usług SzOK:
Głównymi odbiorcami projektu jest młodzież, a w szczególności uczniowie i absolwenci LO nr VIII, którym najtrudniej jest znaleźć zatrudnienie z uwagi na brak doświadczenia zawodowego i umiejętności poruszania się po rynku pracy oraz młodzież gimnazjalna, która stoi przed wyborem dalszego kierunku kształcenia. Ponadto z usług SzOK-u mogą korzystać rodzice, którzy borykają się z problemem bezrobocia oraz uczniowie szkół z całego terenu dzielnicy Zaborze - Poremba.

6 Metody pracy doradcy zawodowego:
Metoda warsztatowa Ćwiczenia indywidualne Ćwiczenia grupowe Mini wykład ilustrowany Ćwiczenia aktywizujące Analiza przypadku Burza mózgów Dyskusja Analiza dokumentów Scenki rodzajowe Informacja zwrotna

7 Plan pracy doradcy zawodowego Szkolnego Ośrodka Kariery został ułożony w oparciu o program „Twoja przyszłość zawodowa…” Aby ułatwić młodzieży zapoznanie się z nowym materiałem oraz zapewnić stopniowe przyswajanie wiedzy program został podzielony na trzy moduły odrębne dla każdego poziomu nauczania.

8 Cele główne programu: Wdrożenie młodzieży gimnazjalnej oraz ponadgimnazjalnej do aktywnego poszukiwania pracy Ułatwienie młodzieży podjęcie trafnej decyzji dotyczącej wyboru szkoły i kierunku kształcenia Zapoznanie uczniów z wymaganiami dzisiejszego rynku pracy Pomoc młodzieży w płynnym przejściu ze szkoły na rynek pracy

9 Plan zajęć dla uczniów Gimnazjum nr 17
KLASA I PIERWSZY MODUŁ Temat 1: Samoocena, czyli poczucie własnej wartości. (czas trwania: 45 minut) Co myślisz o sobie? Portret mojego poczucia własnej wartości. W jaki sposób podnosimy poziom samooceny? Żelazne reguły posiadacza prawidłowego poczucia własnej wartości. Oceń własną osobowość. Nasze zainteresowania. Moje wady i zalety. Ewaluacja.

10 Temat 2: Jak stać się człowiekiem asertywnym? (czas trwania: 45 minut)
To ja. Ważne informacje o mnie. Puzzle osobowości. Znajdź właściwą dłoń. Urwane myśli. Schemat asertywności. Rozpoznajemy zachowania asertywne. Kwestionariusz asertywności – test. Dlaczego powinniśmy zachowywać się asertywnie? Ewaluacja.

11 KLASA II DRUGI MODUŁ Temat 1: Samoocena, czyli poczucie własnej wartości. (czas trwania: 45 minut) Temat 2: Jak stać się człowiekiem asertywnym? Temat 3: Jak podejmować trafne decyzje? To ja. Moje decyzje. Przewidziane decyzje. Kto ma na ciebie wpływ? Naucz się podejmować właściwe decyzje. Ćwiczenia w podejmowaniu decyzji. Ewaluacja.

12 Temat 4: Stres i sposoby radzenia sobie z nim. (czas trwania: 45 minut)
Co to jest stres? Czy jesteś osobą zestresowaną? Jak radzimy sobie ze stresem? Kiedy odczuwasz stres? Oblicze twojego stresu. Uczymy się myśleć pozytywnie. Zaplanuj swój dzień (13 strategii gospodarowania czasem). Ewaluacja.

13 KLASA III TRZECI MODUŁ Temat 1: Samoocena, czyli poczucie własnej wartości. (czas trwania: 45 minut) Temat 2: Jak stać się człowiekiem asertywnym? Temat 3: Jak podejmować trafne decyzje? Temat 4: Stres i sposoby radzenia sobie z nim.

14 Temat 5: Przygotowanie do wyboru szkoły. (czas trwania: 45 minut)
Test zainteresowań zawodowych. Co lubisz robić a twój przyszły zawód? Ankieta uzdolnień. Kwestionariusz zainteresowań zawodowych. Omawiamy wyniki testów Na podstawie wyników wybieramy interesujący nas kierunek kształcenia Ewaluacja.

15 Temat 6: Planowanie ścieżki edukacyjnej. (czas trwania: 45 minut)
Schemat edukacji w Polsce. Charakterystyka szkół w Zabrzu. Wymagania rekrutacyjne. Charakterystyka poszczególnych kierunków kształcenia. Praca z informatorami i ulotkami. Grupowa rozmowa doradcza. Ewaluacja zajęć z doradztwa zawodowego.


Pobierz ppt "Doradca zawodowy mgr Monika Mateja"

Podobne prezentacje


Reklamy Google