Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BSC Drukarnia Opakowań

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BSC Drukarnia Opakowań"— Zapis prezentacji:

1 BSC Drukarnia Opakowań
Publikacja wyników za IH 2017 r.

2 Zastrzeżenie Niniejsza prezentacja ma charakter wyłącznie informacyjny i nie należy jej traktować jako porady inwestycyjnej. Niniejsza prezentacja została sporządzona przez BSC Drukarnię Opakowań S.A. („Spółka”). Spółka ani żaden z jej podmiotów zależnych nie ponoszą odpowiedzialności z tytułu jakiejkolwiek szkody wynikającej z wykorzystania niniejszej prezentacji lub jej treści albo powstałej w jakikolwiek inny sposób związany z niniejszą prezentacją. Odbiorcy niniejszej prezentacji ponoszą wyłączną odpowiedzialność za własne analizy i oceny rynku oraz sytuacji rynkowej spółki i potencjalnych wyników spółki w przyszłości, dokonane w oparciu o informacje zawarte w niniejszej prezentacji. W zakresie, w jakim niniejsza prezentacja zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości, a w szczególności słowa „projektowany”, „planowany”, „przewidywany” i podobne wyrażenia (łącznie z ich zaprzeczeniami), stwierdzenia te wiążą się ze znanym i nieznanym ryzykiem, niepewnością oraz innymi czynnikami, których skutkiem może być to, że rzeczywiste wyniki, sytuacja finansowa, działania i osiągnięcia spółki albo wyniki branży będą istotnie różnić się od jakichkolwiek przyszłych wyników, działań lub osiągnięć wyrażonych w takich stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Ani spółka ani żaden z jej podmiotów zależnych nie są zobowiązane zapewnić odbiorcom niniejszej prezentacji jakichkolwiek dodatkowych informacji ani aktualizować niniejszej prezentacji.

3 Profil spółki Aktualni Klienci:
Wiodący w Polsce dostawca opakowań kartonowych Ponad 80% sprzedaży kierowane do znanych, międzynarodowych koncernów Innowacyjne, unikalne w skali europejskiej technologie, pozwalające na uzyskanie najwyższej jakości druku i efektów wizualnych Stabilne wyniki (2016 r.) przychody: 230,6 mln zł, EBITDA: 46,6 mln zł, zysk netto: 26,3 mln zł

4 Biznes w liczbach 26 lat na rynku 30 tys. ton wyproduko-wanych opakowań w 2016 r. 300 ciężarówek miesięcznie z gotowymi wyrobami wysyłanych do klientów Ponad 400 pracowników 33 mln zł wypłaconej dywidendy w latach 340 mln zł kapitalizacji giełdowej

5 Opakowania opakowania premium (wysoko uszlachetnione)
opakowania klasyczne (wielkonakładowe, wysokiej jakości) Opakowanie – istotny czynnik wypływający na decyzję o zakupie: pierwszy element, na który zwraca uwagę konsument skuteczne narzędzie zachęcające do zakupu podstawowe źródło informacji o produkcie kluczowa rola w kreowaniu wizerunku i pozycji produktu oraz marki ulotki i etykiety (m.in. do opakowań farmaceutycznych) karty blistrowe (premium i klasyczne)

6 Dywersyfikacja branżowa odbiorców
Cele: ugruntowanie silnej pozycji jako dostawcy opakowań kartonowych dla segmentu kosmetycznego i spożywczego wzrost udziału w sprzedaży segmentu farmaceutycznego rozwój technologii flekso – konkurencyjność cenowa w pewnym segmencie opakowań Inne Farmaceutyczna Kosmetyczna Spożywcza *dane na koniec czerwca 2017 r.

7 Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy
Część międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group (od 2004 r.) Współpraca z udziałowcem strategicznym - Colorpack GmbH: prestiż i rozpoznawalność na światowych rynkach – istotne znaczenie dla rozwoju współpracy z klientami działającymi na skalę globalną wsparcie merytoryczne i produkcyjne dostęp do najnowszych technologii łatwy dostęp do surowców współpraca z globalnymi dostawcami na preferencyjnych warunkach członek Global Packaging Alliance (międzynarodowe zrzeszenie drukarni) RLCGmbH + Co KG 36% Colorpack GmbH BSC Drukarnia Opakowań SA

8 aktywny udział w filozofii tworzenia opakowań proces technologiczny
Łańcuch wartości Zarządzanie całym procesem tworzenia opakowań – wartość dodana aktywny udział w filozofii tworzenia opakowań projektowanie proces technologiczny logistyka własny dział badawczo-rozwojowy dział konstrukcyjny (4 zarejestrowane patenty) drukowanie uszlachetnianie sztancowanie okienkowanie klejenie

9 Rentowność, bezpieczeństwo, rozwój
efektywne zarządzanie opakowaniami wysoka marża opakowania premium dywersyfikacja bezpieczeństwo współpraca z partnerem strategicznym wzrost razem z klientami rozwój identyfikacja nisz rynkowych

10 Docieramy do wielu krajów
Na koniec czerwca 2017 r. eksport stanowił blisko 21 proc. sprzedaży grupy Z raportu Smithers Pira wynika, że w latach światowy rynek opakowań będzie rósł o ok. 3,5 proc. rocznie. Jego wartość osiągnie mld USD w 2020 r. (839 mld USD w 2015 r.) 

11 Akcje BSC Drukarni Opakowań na giełdzie
Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r. Kurs akcji wzrósł od debiutu o ponad 117%

12 Rynek Otoczenie konkurencyjne:
konsolidacja małych i średnich drukarni na rynku polskim penetracja rynku europejskiego (w tym polskiego) przez duże koncerny celem przejęć poszukiwanie nowych nisz w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej (dlatego BSC Drukarnia Opakowań inwestuje w rozwój druku rolowego i fleksograficznego na kartonie) Źródło: Equity Advisors

13 Wyniki finansowe za IH 2017 r.
 (mln zł) IH 2016 r. IH 2017 r. Dynamika Przychody 111,5 110,3 -1 proc. EBITDA 23,6 21,7 -8 proc. Zysk netto 13,2 12,4 -6 proc. Na wyniki grupy w IH 2017 r. wpłynęły głównie: nieznaczny spadek przychodów spowodowany był utratą części kontraktów, m.in. dla Mondeleza; istotny wpływ na spadek zysku netto miały warunki rynkowe, w tym między innymi ceny kartonu, które w analizowanym okresie wzrosły. Należy się spodziewać dalszych zwyżek cen surowca w IV kwartale bieżącego roku oraz w I kwartale 2018 r.; spadek zysku netto to także pochodna wzrostu kosztów wynagrodzeń oraz niewykorzystania w pełni zdolności wytwórczych. * Na wynik netto w 2015 r. wpływ miało zdarzenie o charakterze jednorazowym w postaci zysku okazjonalnego na nabyciu udziałów w POSBAU S.A. w kwocie 5 mln zł.

14 Struktura kosztów W strukturze kosztów rodzajowych grupy dominują, w związku z produkcyjnym charakterem prowadzonej działalności gospodarczej, koszty zużycia materiałów i energii oraz koszty pracy. Za pierwsze półrocze 2017 r. stanowiły one odpowiednio 62% i 20% kosztów rodzajowych ogółem. Do pozostałych kosztów operacyjnych zaliczane są koszty i straty niezwiązane w sposób bezpośredni z działalnością operacyjną grupy. Kategoria ta obejmuje przede wszystkim niezawinione niedobory i likwidacje.

15 Wskaźniki rentowności Wskaźniki zadłużenia i płynności
W I półroczu 2017 r. w porównaniu z r. marże operacyjne grupy spadły o ponad 1 pkt. proc. głównie z powodu wzrostu cen kartonu, wzrastających kosztów pracy oraz niewykorzystanych w pełni mocy wytwórczych. Dynamika spadku marży brutto i netto była mniejsza dzięki umocnieniu się złotego względem franka szwajcarskiego. Wskaźniki rentowności IH 2016 r. (proc.) IH 2017 r. (proc.) Dynamika (pkt. proc.) Marża na poziomie operacyjnym 15,45 13,66 -1,79 Marża EBITDA 21,15 19,71 -1,44 Marża zysku brutto 15,15 13,87 -1,28 Marża zysku netto 11,84 11,23 -0,61 Grupa nadal utrzymuje wysokie wskaźniki płynności. Zadłużenie spadło dzięki spłacie rat kredytowych. Wskaźniki zadłużenia i płynności IH 2016 r. IH 2017 r. Dynamika Wskaźnik płynności I 4,53 6,02 33% Wskaźnik płynności II 3,13 4,42 41,4% Wskaźnik zadłużenia 19% 16,6% -12,6 pkt.proc. Kapitał obrotowy netto (mln zł) 97,2 113,9 17,2%

16 Rozbudowa zakładu produkcyjnego
W ubiegłym roku BSC Drukarnia Opakowań rozpoczęła procedury związane z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na budowę nowego zakładu produkcyjno- magazynowego Obecnie spółka jest na etapie ubiegania się o pozwolenie na budowę Szacowana wartość inwestycji to 15,5 mln zł Spółka planuje zakończyć budowę w II kwartale 2018 r. Nowa hala będzie wyposażana w nowoczesne maszyny

17 Cel: wzrost sprzedaży dla farmacji
Chcemy dynamicznie rosnąć w segmencie farmaceutycznym Relacje biznesowe zbudowane z Klientami z branży farmaceutycznej mają długotrwały charakter Branża farmaceutyczna jest odporna na wahania koniunktury Spełniamy wyśrubowane normy i dysponujemy szeregiem certyfikatów, dlatego jesteśmy w stanie sprostać wysokim wymaganiom branży farmaceutycznej

18 Tezy inwestycyjne Wsparcie ze strony inwestora branżowego
Stabilne wyniki finansowe Wypłacana dywidenda Skuteczny model biznesu oparty na trzech filarach: rentowność, bezpieczeństwo, rozwój Wysoka rentowność biznesu Wysokie wskaźniki przepływów pieniężnych Wiodący producent opakowań na GPW Największe światowe koncerny wśród klientów Dwa nowoczesne zakłady produkcyjne Ekspozycja na rosnący rynek opakowań, który w najbliższych latach ma się zwiększać o blisko 7 proc. rocznie, by w 2020 r. osiągnąć wartość 46 mld zł

19 Kontakt Andrzej Baranowski V-ce prezes zarządu ds. finansowych
Tomasz Danelczyk PR & IR Consultant 665 885 390


Pobierz ppt "BSC Drukarnia Opakowań"

Podobne prezentacje


Reklamy Google