Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKonrad Świątek Został zmieniony 6 lat temu
1
Prezentacja majątku Stoczni Gdynia S.A. do drugiego przetargu
na podstawie przepisów Ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o postępowaniu kompensacyjnym w podmiotach o szczególnym znaczeniu dla polskiego przemysłu stoczniowego (Dz. U. Nr 233, poz. 1569)
2
Położenie Spółka zlokalizowana jest w Gdyni,
w północnej części Polski, na terenach przemysłowych przy kanale portowym Portu Gdynia; Zajmuje powierzchnię około 80 hektarów, z czego 20 hektarów przypada na akweny; Posiada dogodne połączenie z budowaną autostradą A1 północ-południe, leżącą w VI transeuropejskim korytarzu transportowym, oraz z krajową siecią kolejową; Środki transportu lokalnego i miejskiego zapewniają dogodny dojazd pracowników do Stoczni. Stocznia Gdynia S.A.
3
Informacje ogólne Stocznia Gdynia S.A. założona została 87 lat temu, w 1922 roku. Odbudowana po zniszczeniach wojennych w latach 50-tych, rozbudowana w latach 60-tych (pierwszy suchy dok), zmodernizowana w latach 70-tych (drugi suchy dok), została przekształcona w spółkę akcyjną w latach 90-tych XX wieku. W okresie powojennym wybudowała ponad 650 statków różnych typów, zarówno handlowych jak i wojennych, o sumarycznej nośności ponad 10,3 mln DWT. 14 statków zaprojektowanych i zbudowanych przez Stocznię zostało uhonorowanych przez RINA (Royal Institution of Naval Architects) tytułem „Significant Ships”. Stocznia Gdynia S.A. jest największą polską stocznią i drugą w Europie (według rankingu z 2006 roku).
4
Potencjał produkcyjny
Organizacja przedsiębiorstwa, umożliwia realizację pełnego zakresu prac przy budowie i remontach statków, zaczynając od projektowania, kontraktacji komponentów i ich magazynowania, poprzez fazy obróbki wstępnej i prefabrykacji, montaż na placach i w doku, wodowanie i końcowe testy; Stocznia Gdynia S.A. posiada możliwości przerobu rocznego 140 tysięcy ton stali brutto; Suche doki, powierzchnia placów przydokowych, posiadane środki transportu pionowego i poziomego, pozwalają na budowę statków o łącznej skompensowanej pojemności rejestrowej 450 tysięcy CGT w ciągu roku.
5
Główne urządzenia produkcyjne
Dok SD II (380x70m) wyposażony w suwnicę bramową 1000 Mg
6
Główne urządzenia produkcyjne
Dok SD II (380x70m) wyposażony w suwnicę bramową 1000 Mg Dok SD I (240x40m) wyposażony w suwnicę bramową 500 Mg
7
Główne urządzenia produkcyjne
Dok SD II (380x70m) wyposażony w suwnicę bramową 1000 Mg Dok SD I (240x40m) wyposażony w suwnicę bramową 500 Mg Linia konserwacji wstępnej wyrobów hutniczych
8
Główne urządzenia produkcyjne
Dok SD II (380x70m) wyposażony w suwnicę bramową 1000 Mg Dok SD I (240x40m) wyposażony w suwnicę bramową 500 Mg Linia konserwacji wstępnej wyrobów hutniczych Maszyny rozkroju termicznego blach
9
Główne urządzenia produkcyjne
Dok SD II (380x70m) wyposażony w suwnicę bramową 1000 Mg Dok SD I (240x40m) wyposażony w suwnicę bramową 500 Mg Ciąg prefabrykacji sekcji płaskich Linia konserwacji wstępnej wyrobów hutniczych Maszyny rozkroju termicznego blach
10
Główne urządzenia produkcyjne
Dok SD II (380x70m) wyposażony w suwnicę bramową 1000 Mg Dok SD I (240x40m) wyposażony w suwnicę bramową 500 Mg Nabrzeża wyposażeniowe Ciąg prefabrykacji sekcji płaskich Linia konserwacji wstępnej wyrobów hutniczych Maszyny rozkroju termicznego blach
11
Przesłanki do wytyczenia Zespołów
Stocznia – od czasu powojennej odbudowy – rozwijana była przestrzennie jako jednolity obszar, w którym rozmieszczenie poszczególnych instalacji technologicznych podporządkowane było logicznemu przepływowi materiałów i komponentów. Na terenie Stoczni istnieją jednolite pod względem funkcjonalnym obszary produkcji. Układ komunikacyjny Stoczni oparty jest na kształcie trójkąta. Kilka bram wjazdowych umożliwia taki podział terenu, że poszczególne obszary mogą stanowić zamknięte całości. Proponowany podział funkcjonalny niektórych obszarów, jest zgodny z podziałem geodezyjnym działek.
12
Układ komunikacyjny w Stoczni
drogi wewnętrzne tory kolejowe
13
Mapka podziału Stoczni na Zespoły w drugim przetargu
14
ZESPÓŁ 1 powierzchnia: 130 201 m2
Rejon prefabrykacji kadłubów: magazyn wyrobów hutniczych ( m2, naciski 13Mg/m2), linia konserwacji wyrobów hutniczych (max. 16x3,6 m gr. 45mm), maszyny do rozkroju blach (11 maszyn w tym 2 plazmowe), maszyny do kształtowania blach i profili hutniczych (walce 2000T, prasy: 1000T, 700T) linia prefabrykacji sekcji płaskich (16 m szerokości), stanowiska budowy sekcji przestrzennych. Hale obsługiwane suwnicami hakowymi i magnetycznymi 5÷100Mg. Wysokość hal (główka szyny): G m; G ,9m; G m.
15
ZESPÓŁ 1
16
ZESPÓŁ 2 powierzchnia: 140 837 m2
Rejon montażu statków: zawierający suchy dok SD II o wymiarach: 380 x 70 m, głębokość 8 m, obsługiwany suwnicą bramową 1000MG (wysokość podnoszenia 70 m) i żurawiami 150 MG÷20MG (wysokość podnoszenia 50 m), oraz przyległe place montażu (naciski dop. 160 MG/m2).Cały obszar ma pełny dostęp do infrastruktury elektrycznej (prąd el., woda, tlen, acetylen, CO2, sprężone powietrze).
17
Zespół 2
18
ZESPÓŁ 4 powierzchnia: 43 969 m2
Rejon montażu statków: zawierający suchy dok SD I o wymiarach: 240x40 m i głębokości 8 m, obsługiwany suwnicą bramową 500 Mg (wysokość podnoszenia 41m) i żurawiami 80÷10 MG (wysokość podnoszenia 40 m) wraz z przyległymi placami (naciski dopuszczalne 13 MG/m2). Cały obszar ma pełny dostęp do infrastruktury elektrycznej (prąd el., woda, tlen, acetylen, CO2, sprężone powietrze).
19
Zespół 4
20
ZESPÓŁ 5A powierzchnia: 33 997 m2
Rejon innej działalności: Znaczną część powierzchni obszaru, stanowią tereny po byłej elektrociepłowni: budynek kotłów, hala maszyn, place składowe węgla. Budynki te są obecnie wykorzystywane tylko w niewielkim zakresie do celów pomocniczych i jako powierzchnie kompletacyjne.
21
Zespół 5A
22
ZESPÓŁ 6 powierzchnia: 69 030 m2
Rejon wyposażania statków: zawiera hale prefabrykacji wyposażenia, magazyny wyposażenia i dwa nabrzeża wyposażeniowe obsługiwane żurawiami 16÷50 Mg (wysokość podnoszenia 42÷50m) o łącznej długości 950 m i średniej głębokości 7,3 m. Dwie hale produkcyjne obsługiwane są suwnicami 15÷5MG. Hala magazynowa wyposażenia, obsługiwana jest transportem kołowym i kolejowym.
23
Zespół 6
24
ZESPÓŁ 7 powierzchnia: 7 871 m2
Rejon prefabrykacji sekcji przestrzennych: otwarty, utwardzony plac, obsługiwany z obu nabrzeży żurawiami 50 MG i ewentualnie dźwigiem pływającym. Obszar ma pełny dostęp do infrastruktury elektrycznej poza stałą instalacją CO2.
25
Zespół 7
26
ZESPÓŁ 8 powierzchnia: 31 916 m2
Rejon prefabrykacji sekcji przestrzennych i wyposażenia: zawiera zarówno hale produkcyjne (największe: 3120m2, suwnice 12 MG, wysokość do główki szyny 7,2 m, 2716 m2, suwnica 32MG, wysokość do główki szyny 9 m), jak i otwarte stanowiska montażu. Otwarty rejon obsługiwany żurawiem jest 7 MG i ewentualnie dźwigiem pływającym. Obszar ma pełny dostęp do infrastruktury elektrycznej poza stałą instalacją CO2.
27
Zespół 8
28
ZESPÓŁ 9 powierzchnia: 34 186 m2
Rejon obsługi magazynowej i działalności administracyjnej: zawiera magazyny (w tym magazyn wysokiego składowania) i obiekty biurowe. Na jego terenie znajduje się waga samochodowa 60Mg oraz jedna z podstacji 110kV.
29
Zespół 9
30
Zespół 9
31
ZESPOŁY : 17 i 21 powierzchnia sumaryczna: 43 983 m2
Rejony komunikacji: Obszar 17 – droga do ciężkiego transportu dla dostaw zewnętrznych i transportu wewnętrznego. Obszar 21 – tory kolejowe tranzytowe (z częścią bocznicy kolejowej), które znajdują się również w Zespołach 1; 5A; 6; 7; 9; 12;
32
Zespół 23 – Ośrodek Wypoczynkowy w Wieżycy
Powierzchnia sumaryczna m2
33
Podmioty zależne Stoczni Gdynia S.A.
W ramach procesu restrukturyzacji Stoczni, na bazie jej majątku produkcyjnego, wyodrębnione zostały spółki prawa handlowego, którym powierzono realizację części procesu produkcyjnego Stoczni, lub prowadzenie prac serwisowo-obsługowych. Spółki te powstawały w formie prawnej spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. W okresie swojej kilkuletniej działalności, spółki Grupy Stoczni Gdynia S.A. zdobyły sobie trwałą pozycję rynkową, realizując z sukcesem wiele zleceń, również na rynku zewnętrznym.
34
Unitrans Sp. z o.o. Informacje podstawowe:
Udział własnościowy Stoczni Gdynia S.A. w Spółce – 53,6%, Zatrudnienie średnie (2009 rok) – 39 osób. Zakres prac: Prefabrykacja konstrukcji stalowych: maszty radarowe, żurawiki łodziowe, suwnice, fundamenty, zejściówki, wyposażenie warsztatów, konstrukcje segmentów platform wiertniczych, Obróbka skrawaniem tokarki do średnicy 1550 mm, długość 9000 mm, tokarki karuzelowe do średnicy 1600mm, wytaczarki – wymiary stołu 1500 x 1800 mm, frezarki obwiedniowe – max. średnica 1250 mm, Transport specjalistyczny: platformy samojezdne 150 Mg, żurawie jezdne 45 MG, podnośniki samochodowe do prac na wysokości, ciągniki, przyczepy specjalistyczne do 60 Mg, wózki widłowe czołowe i boczne, samochody ciężarowe, wywrotki, Usługi dla ludności: naprawy samochodów, serwis ogumienia, sprzedaż paliwa. 34 34
35
Euromos Sp. z o.o. Informacje podstawowe:
Udział własnościowy Stoczni Gdynia S.A. w Spółce – 100%, Zatrudnienie średnie (2009 rok) – 17 osób. Zakres prac: Obsługa statków w budowie i remoncie w zakresie prac elektromonterskich, wodziarskich, porządkowych i bosmańskich, Montaż instalacji technologicznych gazów technicznych i tymczasowych instalacji zasilających urządzenia statkowe, Usługi przeładunkowe dźwigiem pływającym DOR 100 Mg, Usługi transportu wodnego holownikami 900 KM i 165 KM pontonami 150 Mg, rusztowania pływające do 24 m wysokości, Usługi cumownicze i holownicze, Usługi nurkowe: spawanie podwodne, oględziny i oczyszczanie podwodnych części kadłuba, filmowanie podwodne, obsługa statków podczas prób morskich w pełnym zakresie pokładowym i hotelowym. Majątek: 35 35
36
Eurorusztowania Sp. z o.o.
Informacje podstawowe: Udział własnościowy Stoczni Gdynia S.A. w Spółce – 85%, Zatrudnienie średnie (2009 rok) – 98 osób. Zakres prac: Kompleksowa obsługa w zakresie montażu wszelkiego rodzaju rusztowań w dziedzinie budowy statków i konstrukcji stalowych, remontów jednostek pływających, remontów elewacji, budowy i remontów budynków oraz hal produkcyjnych, Dzierżawa rusztowań klinowych systemu RSK oraz RUBO, dzierżawa siatek ochronnych i plandek służących do zabezpieczenia stawianych konstrukcji, Montowanie konstrukcji stalowych okrętowych i bloków kadłubowych do 150 Mg, Obsługa i serwis sieci elektroenergetycznych, sieci gazów technicznych, sieci telekomunikacyjnych, sieci wodno-kanalizacyjnych Obsługa infrastruktury doków podczas zadokowań i wodowań Produkcja i montaż innych konstrukcji stalowych. Majątek: 36 36
37
Główne produkty realizowane przez Stocznię samochodowce
Nowoczesne samochodowce to główny atut Stoczni Gdynia S.A., która takim profilem produkcji wyróżnia się na tle innych europejskich stoczni. Statki te: - seria 8168/1÷ 25 - seria 8213/1÷2 oraz - seria 8245/1÷6 spotkały się z wielkim uznaniem w świecie żeglugowym. 37
38
Główne produkty realizowane przez Stocznię galeria
Chemikaliowiec Seria 8189 Chemikaliowiec Seria 8226 Papierowiec Seria 8228 Kontenerowiec Seria 8234 38
39
Główne produkty realizowane przez Stocznię galeria
Prom pasażersko-samochodowy Seria B494 Gazowiec LPG Seria 8185 Kontenerowiec Seria 8130 Masowiec OBO Seria B562 39
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.