Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

REALIZACJA BADAŃ PIERWOTNYCH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "REALIZACJA BADAŃ PIERWOTNYCH"— Zapis prezentacji:

1 REALIZACJA BADAŃ PIERWOTNYCH
Rozwijamy innowacyjne technologie gromadzenia i analizy danych Z wielu źródeł informacji wybieramy te, które pozwolą zrozumieć zależności gwarantujące sukces naszych klientów REALIZACJA BADAŃ PIERWOTNYCH mwg Więcej niż agencja badawcza

2 idea i założenia badania
W ramach Zadania I zrealizowano: Wywiady CATI (N= 1067) z mieszkańcami Wywiady CATI (N=654) z przedsiębiorcami Wywiady CAPI (N=38) z przedstawicielami sektora B+R

3 1. Wywiady CATI z mieszkańcami

4 dobór próby badawczej wywiady cati - mieszkańcy
Populacja ogólna (ludność w wieku 18+, dane BDL) Próba badawcza 1067 Liczebność próby spełnia następujące warunki: - Poziom ufności: 0.95 (95%), - Błąd maksymalny: 3%

5 Struktura próby badawczej mieszkańców - z uwzględnieniem płci respondentów

6 Struktura próby badawczej mieszkańców - z uwzględnieniem wieku respondentów

7 Struktura próby badawczej mieszkańców - z uwzględnieniem miejsca zamieszkania respondentów

8 Struktura próby badawczej mieszkańców - z uwzględnieniem miejsca zamieszkania (wg powiatów)
Częstość Procent bełchatowski 7 0,7 brzeziński 5 0,5 kutnowski 339 31,8 łaski 4 0,4 łęczycki 27 2,5 łowicki 6 0,6 łódzki wschodni 110 10,3 opoczyński pabianicki 26 2,4 pajęczański piotrkowski 11 1,0 poddębicki 3 0,3 radomszczański rawski 2 0,2 sieradzki skierniewicki 8 tomaszowski 9 0,8 wieruszowski 85 8,0 zduńskowolski zgierski 65 6,1 Miasto Łódź 337 31,6 Miasto Piotrków Trybunalski Ogółem 1067 100,0

9 2. Wywiady CATI z przedsiębiorcami

10 dobór próby badawczej z badania wykluczono mikro przedsiębiorców (zatrudniających do 9 osób), do badania włączeni zostali (dobrani w sposób celowy) wszyscy przedsiębiorcy zatrudniający 250 i więcej pracowników, spośród pozostałych przedsiębiorców (zatrudniających od 10 do 249 pracowników) zostały wybrane przedsiębiorstwa innowacyjne, faktycznie prowadzące działalność na terenie województwa łódzkiego. Do wyboru tych przedsiębiorstw zastosowano metodę polegającą na badaniu przesiewowym.

11 dobór próby badawczej Definicja przedsiębiorstwa innowacyjnego:
Przedsiębiorstwa innowacyjne to przedsiębiorstwa, które w badanym okresie wprowadziły na rynek przynajmniej jedną innowację produktową lub procesową: Innowacja produktowa oznacza wprowadzenie na rynek wyrobu lub usługi, które są nowe lub istotnie ulepszone w zakresie swoich cech lub zastosowań. Innowacje produktowe w zakresie usług polegają na wprowadzeniu znaczących udoskonaleń w sposobie świadczenia usług, na dodaniu nowych funkcji lub cech do istniejących usług lub na wprowadzeniu całkowicie nowych usług. Innowacja procesowa oznacza wdrożenie nowych lub istotnie ulepszonych metod produkcji, dystrybucji i wspierania działalności w zakresie wyrobów i usług. Do innowacji procesowych zalicza się nowe lub znacząco ulepszone metody tworzenia i świadczenia usług. Innowacje procesowe obejmują także nowe lub istotnie ulepszone techniki, urządzenia i oprogramowanie w działalności pomocniczej, takiej jak zaopatrzenie, księgowość, obsługa informatyczna i prace konserwacyjne.

12 dobór próby badawczej Wielkość populacji – łączna liczba przedsiębiorstw (dane REGON r, małe, średnie, duże) 11 622 Przedsiębiorstwa duże (zatrudniające 250 i więcej osób) 212 Zakładana wielkość próby badawczej 1 056 Zrealizowana wielkość próby badawczej Liczebność próby spełnia następujące warunki: (N=372) - poziom ufności: 0.95 (95%), - błąd maksymalny: 5% (zamiast zakładanego 3%) 654

13 Struktura próby badawczej przedsiębiorców - z uwzględnieniem wielkości podmiotów

14 Struktura próby badawczej przedsiębiorców - z uwzględnieniem profilu działalności

15 Struktura próby badawczej przedsiębiorców - z uwzględnieniem działalności innowacyjnej
Rodzaj innowacji Częstości Procent całkowicie nowe produkty lub usługi 292 24,0% znaczące udoskonalenia w oferowanych produktach lub świadczonych usługach 299 24,5% nowe lub znacząco ulepszone metody tworzenia produktów i świadczenia usług 255 20,9% nowe lub istotnie ulepszone techniki, urządzenia i oprogramowanie w działalności pomocniczej (takiej jak zaopatrzenie, księgowość, obsługa informatyczna i prace konserwacyjne) 373 30,6% Ogółem 1219 100,0% * możliwość wielokrotnego wyboru odpowiedzi

16 3. Wywiady CAPI z przedstawicielami sektora B+R

17 założenia doboru próby badawczej
Do badania włączeni zostali wybrani przedstawiciele jednostek naukowo-badawczych z województwa łódzkiego. Za jednostki prowadzące działalność badawczą i rozwojową przyjmuje się: jednostki naukowe, badawczo-rozwojowe, jednostki obsługi nauki, jednostki rozwojowe, szkoły wyższe (na poziomie wydziałów) oraz pozostałe jednostki określone w metodologii badań "Działalności badawczej i rozwojowej". s

18 Struktura próby badawczej przedsiębiorców - z uwzględnieniem wielkości podmiotów
Typ jednostki Liczebność Jednostki naukowe 12 Jednostki badawczo-rozwojowe 7 Jednostki obsługi nauki 2 Szkoły wyższe (na poziomie wydziałów) 5 Inne Ogółem 38

19 Trudności i ryzyka w realizacji badania

20 trudności i ryzyka w realizacji badania
Wywiady CATI z przedsiębiorcami: Trudności w realizacji pełnej próby badawczej

21 poziom realizacji próby badawczej
Wszystkie 12 533 Efektywne (zrealizowane) 654 Nieefektywne 49 Odmowa udziału w badaniu 4440 Nie spełnia kryteriów 2896 Nie ma takiego numeru 1692 Nie odbiera 2802

22 trudności i ryzyka w realizacji badania
szkolenie ankieterów pod kątem procedury kontaktu z respondentami; inicjacji badania zachęcającego respondentów do podjęcia wysiłku związanego z uczestnictwem w badaniu, uzgodnienie terminów badania z respondentem, dostosowanie do możliwości respondenta, ponowny kontakt z respondentem, który nie dysponował odpowiednią ilością czasu na rozmowę w momencie pierwotnej próby kontaktu, co najmniej trzykrotny kontakt z respondentem, który pierwotnie nie był dostępny.

23 trudności i ryzyka w realizacji badania
Zastosowane rozwiązania służące minimalizowaniu trudności: wydłużenie terminu realizacji badania, wykorzystanie w badaniu listu przewodniego, przekazywanie pełnej, jasnej i zrozumiałej informacji dotyczącej zasad realizacji badania, jego celów i istotności uczestnictwa w nim zaproszonych respondentów. wielokrotne próby nawiązania kontaktu z respondentami, sprezycowanie kryteriów doboru, klarowna definicja innowacyjności uwzględnienie w badaniu mikroprzedsiębiorstw, uwzględnienie w badaniu przedsiębiorców z innych województw prowadzących faktyczną działalność w woj. łódzkim.

24 trudności i ryzyka w realizacji badania
Wywiady CAPI z przedstawicielami sektora B+R: Trudności w realizacji pełnej próby badawczej

25 Zapraszamy do kontaktu ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, Kutno tel. (24) , faks (24) Więcej niż agencja badawcza


Pobierz ppt "REALIZACJA BADAŃ PIERWOTNYCH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google