Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii"— Zapis prezentacji:

1 Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Doskonalenie przepływu wiedzy w organizacji publicznej Raport z badań w UM w Lęborku Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Konferencja: Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego, Katowice/Rybnik, 18 września 2008 r.

2 F.W. Taylor, Wydajność pracy urzędników państwowych, 1915
Motto „Co się tyczy jednak ilości pracy wykonywanej przez naszych urzędników, to jest ona bardzo mała, można powiedzieć, że urzędnik państwowy wykonywa przeciętnie połowę, a nawet 1/3 tej ilości pracy, jaką w ogóle, nie podlegając zmęczeniu, może wykonać człowiek” F.W. Taylor, Wydajność pracy urzędników państwowych, 1915 2008 ???

3 Plan prezentacji Cel Podstawowe pytania Model Sveiby’ego
Wybrane wyniki badań w UM Lębork Wnioski

4 Cel badania Zbadanie możliwości wykorzystania modelu Sveiby’ego do doskonalenia jakości zarządzania zasobami wiedzy w organizacji publicznej

5 Podstawowe pytania W jaki sposób polepszenie przepływów wiedzy może wpłynąć na funkcjonowanie Urzędu Miasta? Czy urząd ewoluuje w kierunku organizacji opartej na wiedzy?

6 Model Sveiby’ego

7 Badanie ankietowe - UM w Lęborku
Ankieta pilotażowa, Ok. 50% pracowników dobranych losowo, Analizowano przepływy wiedzy pomiędzy jednostkami, strukturą wewnętrzną i zewnętrzną urzędu.

8 Obraz Urzędu Miejskiego (1)
jednostki organizacyjne Urzędu pracownicy Urzędu PLN (€) otoczenie Urzędu (bliższe i dalsze)

9 Obraz Urzędu Miejskiego (2)
kierownictwo Urzędu PLN (€) klient wewnętrzny klient zewnętrzny

10 Doskonalenie przepływu wiedzy między pracownikami
Nieformalna komunikacja ustna Względnej swobodzie wymiary poglądów (52%) towarzyszą obawy przed dzieleniem się wiedzą (44%) Brak programu pomagającego pracownikom zdobyć wiedzę, potrzebną do pełnienia funkcji (94%)

11 Doskonalenie przepływu wiedzy w strukturze wewnętrznej Urzędu
Trudności w uzyskaniu jednoznacznych odpowiedzi w sprawie występowania systemu IT (40% uznało, że system istnieje i 85% korzysta z Intranetu) 88% pracowników uważa, że nie istnieje baza danych (BIP ?), 13% twierdzi, że dostęp jest łatwy Pracownicy nie dostrzegają możliwości, które daje system i preferują tradycyjne metody pracy.

12 Doskonalenie przepływu wiedzy między podmiotami otoczenia
Urząd angażuje się z rozwój lokalnej społeczności (100%) Urząd wspiera (96%), organizuje lub patronuje wydarzeniom kulturalnym i akcjom społecznym w mieście (85%) Urząd wzmacnia więzi z mieszkańcami (mój UM)

13 Doskonalenie przepływu wiedzy pracownicy – struktura wewnętrzna - otoczenie
Informacje od klientów uzyskuje kierownik (40%), pracownik (15%) Podstawową formą komunikacji z otoczeniem jest Internet, telewizja lokalna i ogłoszenia w prasie Problemem jest przetwarzanie informacji od klienta - 40% respondentów twierdzi, że wnioski nie są rozpatrywane Połowa respondentów twierdzi, że wnioski klientów powinny mieć wpływ na pracę urzędu

14 Doskonalenie przepływu wiedzy pracownicy – struktura wewnętrzna - otoczenie
Niechęć do tradycyjnego (szkolnych) metod doskonalenia wiedzy Zbyt rzadko organizowane szkolenia 62% twierdzi, że korzystając z systemu informatycznego wspomagającego pracę, NIE doskonalą swoich kompetencji

15 Wnioski (1) - słabości Pracownicy nie widzą całości działań Urzędu lecz tylko fragment Pracownicy nie dostrzegają korzyści płynących z systemu informatycznego Konieczna jest koordynacja programu szkoleń i motywowanie pracowników do dzielenia się wiedzą Klienci powinni znać drogę zgłaszania wniosków oraz ich wykorzystania w pracy Urzędu a język urzędników musi być czytelny dla klientów.

16 Wnioski (2) - atuty Otwartość władz – ANKIETA
Czynny udział w inicjatywach lokalnych Aktywność w relacjach z otoczeniem buduje zaufanie pomiędzy UM i mieszkańcami Lęborka

17 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii"

Podobne prezentacje


Reklamy Google