Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NInA w Europeana Awareness

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NInA w Europeana Awareness"— Zapis prezentacji:

1 NInA w Europeana Awareness
Toruń, 18 października 2012 r.

2 Cele i grupa docelowa Europeana Awareness

3 CELE EUROPEANA AWARENESS
Podniesienie świadomość o istnieniu i możliwościach Europeany wśród następujących grup odbiorców: Osoby zainteresowane kulturą  zaangażowanie osób i ich prywatnych archiwów do tworzenia i korzystania z Europeany Dostawcy treści związanych z kulturą agregacja zasobów z instytucji kultury i ich dystrybucja na stronach odwiedzanych przez internautów Środowisko IT  umożliwienie „transferu wiedzy” i promowanie dalszego dystrybuowania treści i metadanych Politycy  wspieranie działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjności Toruń, 18 października 2012 r.

4 Pakiety robocze projektu (WP)
WP 1 – kampania w mediach publicznych kampania promująca idee Europeany oraz poszczególne działania w ramach WP WP 2 – angażowanie użytkowników końcowych Platforma dla „cyfrowych opowieści”/storytelling platform Zbiórki prywatnych archiwów na temat I Wojny Światowej Zbiórki prywatnych archiwów na temat transformacji ustrojowej w Europie Wschodniej Wydarzenie (konkurs, wystawa online) łącząca GLAM z Wikipedią i innymi Wiki Toruń, 18 października 2012 r.

5 Pakiety robocze projektu (WP)
WP 3 – rozwój nowych partnerstw Działania na rzecz aktywizacji bibliotek, instytucji posiadających lokalne archiwa, nadawców  agregacja Organizacja hackatonu  udostępnianie API Europeany Organizacja konkursu na remix WP 4 – łączenie zasobów kultury z branżą turystyczną WP 5 – prawo autorskie a Europeana – promocja Europeana Licensing Framework WP 6 – koordynacja działań Toruń, 18 października 2012 r.

6 Europeana Awareness – skala europejska

7 Podstawowe informacje o Europeana Awareness
Koordynator projektu - Europeana Foundation W projekt zaangażowanych jest 48 podmiotów z całej Europy (poza Bośnią i Hercegowiną, Macedonią, Albanią, Ukrainą i Białorusią) z Polski NInA i PCSS Projekt trwa w latach Toruń, 18 października 2012 r.

8 Udział NInA w projekcie Europeana Awareness

9 w Europeana Awareness Projekt Europeana Awareness – udział NInA
WP 1 – kampania w mediach publicznych NInA – pełni funkcję koordynatora działań PR w Polsce WP 2 – angażowanie użytkowników końcowych Zbiórki prywatnych archiwów na temat transformacji ustrojowej w Europie Wschodniej WP 3 – rozwój nowych partnerstw Hackaton – Hack4Europe Konkurs - Remix Toruń, 18 października 2012 r.

10 Hack4Europe

11 Organizacja hackatonu Hack4Europe 26-27 maja 2012 r., Warszawa
Cel hackatonu  udostępnienie API Europeany programistom i developerom tak, by powstawały np. aplikacje na urządzenia mobilne wykorzystujące zbiory Europeany Uczestnicy  programiści i webdesignerzy z Polski i zza granic Prezentacja powstałych sześciu prototypów aplikacji Zasięg  równoległe hackatony w całej Europie; wybór najlepszych aplikacji spośród ich wszystkich i prezentacja Art Space w Brukseli Toruń, 18 października 2012 r.

12 Organizacja hackatonu Hack4Europe 26-27 maja 2012 r., Warszawa
W ciągu dwóch dni maratonu  opracowanych zostało sześć prototypów aplikacji wykorzystujących zasoby Europeany, Zadaniem uczestników było opracowanie aplikacji, które pokażą jak można wykorzystać otwarte zasoby kultury.  Toruń, 18 października 2012 r.

13 Organizacja hackatonu Hack4Europe 26-27 maja 2012 r., Warszawa
Jury krajowego etapu konkursu, w składzie: Jan Molendijk, Fundacja Europeana, Marcin Werla, Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe oraz Agnieszka Słodownik z Narodowego Instytutu Audiowizualnego, zadecydowało, że podczas europejskiego finału Hack4Europe, w Brukseli przed międzynarodowym jury zaprezentowana zostanie aplikacja opracowana przez Agatę Dziekan i Marka Średniawę – Art Space. Toruń, 18 października 2012 r.

14 Organizacja hackatonu Hack4Europe 26-27 maja 2012 r., Warszawa
Art Space została doceniona zarówno przez jury – zwyciężyła w kategorii Najbardziej innowacyjna aplikacja, jak również przez publiczność zgromadzoną w trakcie prezentacji efektów hackatonu – zdobywając nagrodę publiczności. za aplikacja o największym potencjale społecznym jury uznało Art Terra. więcej na:

15 Public Participation Day Dni Otwartych Zbiórek

16 Organizacja otwartych zbiórek; czerwiec 2013
Temat  „Europeana 1989” Zasięg  Niemcy, Czechy, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Polska Uczestnicy  mieszkańcy miast posiadający pamiątki związane z transformacją ustrojową; łączenie pokoleń Cel zbiórek promowanie Europeany wśród potencjalnych użytkowników przez jej współtworzenie (crowdsourcing) Toruń, 18 października 2012 r.

17 Slide with picture Image title

18 Europejski konkurs na remix

19 Europeana Remix grudzień 2013 – marzec 2014
Temat  Przemiany ustrojowe w Europie Środkowo-Wschodniej Przykład Dock’s Docs Gdańsk Remix 2011 Zasięg  cała Europa Uczestnicy  artyści, studenci, animatorzy kultury Cel konkursu  promocja twórczego przetwarzania zasobów Europeany Toruń, 18 października 2012 r.

20 Zaangażowanie NInA w nowe projekty Europeana
XL Toruń, 18 października 2012 r.

21 EUscreenXL 2013-2015 Dziedzictwo telewizyjne ujęte w kontekście
Kolejna odsłona platformy tematycznej Ponad 30 partnerów oraz NInA Toruń, 18 października 2012 r.

22 Dziękuję! jaroslaw.czuba@nina.gov.pl


Pobierz ppt "NInA w Europeana Awareness"

Podobne prezentacje


Reklamy Google