Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPOTKANIE INFORMACYJNE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPOTKANIE INFORMACYJNE"— Zapis prezentacji:

1 SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zarządzanie Przez Cele SPOTKANIE INFORMACYJNE Spotkanie informacyjne ZPC – omówienie celów i planów komórki i stanowisk. Spotkanie rutynowe, odbywające się w cyklach miesięcznych, kwartalnych, rocznych. Przed spotkaniem Przełożony uzupełnia informację do przekazania, zgodnie z minimalnym zakresem (na dalszych slajdach). Dane z ppt może być wydrukowana i wywieszona na tablicy ogłoszeń. Plany Cele Wyniki - dźwignia wzrostu Poczty Polskiej S.A. Tajemnica przedsiębiorstwa 1 1

2 Nowe zasady wynagradzania 2015
uzależniona od realizacji celów premiowych wynagrodzenie zasadnicze premia zadaniowa dodatek stażowy *po 3 latach pracy i/lub dodatek konwojencki/ inkasencki *dot. Pracowników PPO Slajd wprowadzający – pomocny przy wdrożeniu ZPC. W trakcie spotkania omawiamy plan do wykonania, którego realizacja motywowana jest premią zadaniową. Nowe zasady wynagradzania zawarte w ZUZP 2015 obejmują wiele składników całkowitego wynagrodzenia pracownika. System Zarządzanie Przez Cele reguluje jeden składnik – premię zadaniową, wynikającą z realizacji nałożonych celów premiowych. Na danym stanowisku realizuje się cele premiowe wynikające ze strategicznych zadań danego obszaru. Cel premiowy jest zgodny z zakresem pełnionych obowiązków, jednocześnie nie służy do nagradzania wykonania rutynowych działań. Za zadania realizowane na stanowisku przysługuje wynagrodzenie zasadnicze. W ramach umowy o pracę wynagrodzenie i zakres obowiązków jest stały. Premia zadaniowa przysługuje za realizację nałożonych celów premiowych, zgodnie z kierunkiem, który PP uznaje za ważny. Cele premiowe dla danego cyklu premiowego wskazywane są decyzją Dyrektora Jednostki przed rozpoczęciem kolejnego cyklu. Cele zespołowe i indywidualne wynikają z planów nałożonych na Jednostkę i komórki PP. prowizja premia roczna „łącznościówka” * po roku pracy Tajemnica przedsiębiorstwa

3 Spotkanie informacyjne
przekazanie informacji o celach i planach komórki udzielenie informacji na temat nadawania i rozliczania celów – ZPC w powiązaniu z ZUZP i Regulaminem Premiowania W trakcie rutynowego spotkania informacyjnego ZPC Przełożony przedstawia założenia pracy wynikające z planów komórki. W trakcie pierwszego spotkania ZPC pracownikom udziela się wyjaśnień na temat ZPC, ZUZP i Regulaminu premiowania. Kolejne spotkania po wdrożeniu obejmują tylko punkt pierwszy – cele i plany. Tajemnica przedsiębiorstwa

4 Tajemnica przedsiębiorstwa
Cele i plany komórki wyniki ostatniego okresu cele roczne cele kwartalne cele stanowisk zasady podziału planów panel dyskusyjny - podsumowanie Przedstawia Przełożony Wyniki ostatniego okresu Cele roczne Cele kwartalne Cele stanowisk Zasady podziału planów Pytania - podsumowanie Tajemnica przedsiębiorstwa 4

5 Tajemnica przedsiębiorstwa
Wyniki okresu Q WZÓR Przedstawia Przełożony Wyniki ostatniego okresu Cele, jakie były nałożone na ostatni okres Wartości oczekiwane (plany) jakie należało osiągnąć w ostatnim okresie Wyniki osiągnięte w zakresie poszczególnych celów (stopień realizacji planu) Tajemnica przedsiębiorstwa

6 Tajemnica przedsiębiorstwa
Cele na rok 2016 Przedstawia Przełożony Wyniki ostatniego okresu Cele, jakie były nałożone na ostatni okres Wartości oczekiwane (plany) jakie należało osiągnąć w ostatnim okresie Wyniki osiągnięte w zakresie poszczególnych celów (stopień realizacji planu) Tajemnica przedsiębiorstwa

7 Tajemnica przedsiębiorstwa
Cele na 1Q 2016 Przedstawia Przełożony Cele na najbliższy kwartał Cele, jakie mają być nałożone na nadchodzący okres Wartości oczekiwane (plany) jakie będzie należało osiągnąć w tym okresie Jakie skutki biznesowe maja być osiągnięte za pomocą tych celów. Jak cel kwartalny prowadzi do realizacji celu rocznego Tajemnica przedsiębiorstwa

8 Tajemnica przedsiębiorstwa
Cele stanowisk Przedstawia Przełożony Cele stanowisk Cele, jakie mają być nałożone na nadchodzący okres Wartości oczekiwane (plany) jakie będzie należało osiągnąć w tym okresie Wzrosty/spadki mierników są planowane w stosunku do poprzedniego okresu Tajemnica przedsiębiorstwa

9 Tajemnica przedsiębiorstwa
Zasady podziału planu Reguła XXX Reguła YYY Zasada ZZZ Przedstawia Przełożony Zasady podziału planu, wg reguł zatwierdzonych w obszarze. Zasady wg jakich plan nałożony na stanowisko jest dzielony między komórki i pracowników. W przypadku, gdy zasady są niezmienione w stosunku do poprzedniego okresu, a w komórce nie ma nowych pracowników, nie ma potrzeby ich szczegółowego prezentowania. Tajemnica przedsiębiorstwa

10 Cele i plany komórki pytania - podsumowanie Odpowiedzi na pytania.
Dyskusja wyzwań związanych z realizacją nałożonych celów. pytania - podsumowanie Tajemnica przedsiębiorstwa

11 Terminarz wdrożenia 4Q 2015 1Q 2016 2Q 2016 1Q 2017
spotkanie informacyjne nałożenie celów rozliczenie celów 1Q spotkanie wynikowe W czwartym kwartale nakładamy cele na wszystkich pracowników PP. Większość pracowników otrzymuje premię kwartalną. W 4Q 2015 otrzymają cele na 1Q 2016. Pierwszy cykl monitorowania i ocena poziomu realizacji zakończy się w 2Q Przełożony ocenia realizację celów przez pracownika i wpisuje wynik w aplikacji mHR. Ocena może odbywać się w miesięcznych punktach kontrolnych (za styczeń i za luty). W kwietniu dokonywane jest rozliczenie za cały 1Q. Premia wypłacana jest w trzech częściach. Pierwsza część wypłacana jest w maju 2016. Pracownicy premiowani w cyklu rocznym w 4Q 2015 otrzymują cele na cały rok 2016. Pierwszy cykl monitorowania i ocena poziomu realizacji zakończy się w 1Q Przełożony ocenia realizację celów przez pracownika i wpisuje wynik w aplikacji mHR. Ocena może odbywać się w kwartalnych punktach kontrolnych (w kwietniu za 1Q, w lipcu za 2Q, w październiku za 3Q). W styczniu 2017 dokonywane jest rozliczenie za cały rok Premia wypłacana jest w jednej części. Pierwsza premia wypłacana jest w lutym 2017. rozliczenie celów rocznych premia Q premia roczna szkolenia Tajemnica przedsiębiorstwa

12 Aplikacja mHR wspierająca proces – logowanie
Strona logowania. Przed logowaniem należy aktywować konto i odświeżyć hasło, jeśli wygasło. Odświeżenia hasła może dokonać bezpośredni przełożony. Dostęp do aplikacji będą mieli wszyscy pracownicy, tylko z komputerów Poczty Polskiej S.A. Jeden pracownik może występować w kilku rolach, (np. poza rolą pracownik, jako administrator, kierownik, Opiekun Oceny czy Wsparcie Procesu). Aby uruchomić aplikację należy wpisać do przeglądarki internetowej adres Wyświetli się strona służąca do logowania użytkownika. Na wyświetlonej formatce należy wpisać swoją ‘Nazwę użytkownika’ (np. nowakanna) oraz przypisane do swojego użytkownika hasło, a następnie użyć przycisku ‘Zatwierdź’(zgodnie z logowaniem na komputer lub w intranecie „Mój Profil”). Po zalogowaniu wyświetla się strona startowa, na której prezentowane są dane podstawowe. Z tego poziomu można przejść do pozostałych modułów. Tajemnica przedsiębiorstwa 12

13 Aplikacja mHR – struktura PP
Widok struktury. Pracownik może odnaleźć stanowisko w kaskadzie komórek, do której ono należy. Struktura PP odzwierciedla prawidłową strukturę kaskadowania celów i hierarchię oceniania. Pracownik może zobaczyć, skąd pochodzą jego cele, kto nakłada cele i ocenia poziom realizacji celów, na wynik jakich struktur budowany jest poprzez realizację celów premiowych. Pracownik pełniący kilka stanowisk ma kilku przełożonych w strukturze – odpowiednio do liczby stanowisk. Pracownik pełniący różne obowiązki w ramach jednego stanowiska ma jednego przełożonego w strukturze. Struktura PP, czyli baza komórek, stanowisk i osób jest co dzień aktualizowana poprzez interfejs z CSIP, Dane w mHR odzwierciedlają dane wprowadzone do baz lokalnych KP 2000. Z uwagi na wielkość struktury PP dane o komórkach w CSIP wprowadzane są sukcesywnie. Przenoszenie pracowników miedzy komórkami wymaga utworzenia nowej komórki i przeniesienia z dotychczasowej. Dlatego mHR może prezentować przejściowo dotychczasową i nową komórkę jednocześnie. Pracownik zawsze odnajduje się w tej komórce, do której jest przypisany w bazie lokalnej KP2000. Z uwagi na wielkość zatrudnienia w PP dane o osobach i zmianach kadrowych w bazach KP2000 wprowadzane są sukcesywnie. Dlatego mHR może prezentować przejściowo dotychczasowe stanowisko pracownika, do chwili dokonania zmiany w KP2000. Pracownik zawsze odnajduje się w tej komórce, do której jest przypisany w bazie lokalnej KP2000. Tajemnica przedsiębiorstwa

14 Aplikacja mHR – lista kart do opracowania
Widok listy karty celów. Przełożony lub wyznaczony przez niego Opiekun Oceny lub pracownik w roli „Wsparcie Procesu” ma do dyspozycji formatkę zbiorczą, z listą kart do opracowania. Dzięki możliwości wyboru karty w dowolnym statusie można wyfiltrować czynności tak by były podobne. Dzięki możliwości grupowego przypisania celów i grupowego przesyłania kart do pracowników, można szybko nadać cele zespołowe (te same cele, te same plany, te same wagi) lub indywidualne (takie same cele, różne plany lub wagi) różnym pracownikom. Możliwość grupowego opracowania kart jest nieograniczona – grupowo można nadać cele wszystkim podwładnym, bez względu na ich liczbę. Dzięki wykorzystaniu roli Wsparcia Procesu i Opiekuna Oceny oraz grupowego opracowania i przekazania kart, przełożony skupia się na właściwym opracowaniu podziału planu, oszczędzając czas opracowania kart i pracy z systemem. Tajemnica przedsiębiorstwa 14

15 Aplikacja mHR – widok karty celów
Widok listy karty celów. Pracownik może zapoznać się z kartą celów poprzez aplikację mHR. Po zalogowaniu wg instrukcji wyświetla kartę celów przekazaną przez przełożonego. Pracownik pełniący kilka stanowisk realizuje różne cele i ma kilka kart – odpowiednio do liczby stanowisk. Pracownik pełniący różne obowiązki w ramach jednego stanowiska ma jedną kartę i odpowiednio nałożone plany. Pracownik, który nie zgadza się z nałożonymi celami, może złożyć odwołanie w terminie 7 dni od przekazania celów. Odwołanie rozpatruje przełożony wyższego szczebla. Proces odwołania przebiega w aplikacji mHR. Po pozytywnym rozpatrzeniu odwołania przełożony opracowuje nową kartę. Po negatywnym rozpatrzeniu odwołania obowiązuje dotychczasowa karta. Oceny wpisane przez przełożonego są pokazane w karcie celów w widoku pracownika. Tajemnica przedsiębiorstwa 15

16 Aplikacja mHR – widok raportu
Aplikacja wspomagająca proces Aplikacja mHR. Widok automatycznego raportu. W punktach kontrolnych i po zamknięciu oceny w cyklu przełożonemu udostępniany jest automatyczny raport o wynikach komórki i osób. Raport umożliwia filtrowanie według celów, przypisanych wag i planów. Przełożony może dokonywać analizy i dzięki temu usprawniać zarządzanie realizacją celów i planów. Po zamknięciu cyklu premiowego mHR generuje listę składników premiowych do modułu Premia w CSIP. Lista przekazywana jest interfejsem, w sposób automatyczny, bez ingerencji uznaniowej. Premia naliczana jest na podstawie wszystkich składników premiowych, w tym na podstawie wyniku oceny zadaniowej. Pracownikowi przysługuje prawo do odwołania od wysokości naliczonej premii. Odwołanie następuje w module premia CSIP. W przypadku odwołania pozytywnie rozpatrzonego z powodu niewłaściwej oceny poziomu realizacji celów premiowych, przełożony tworzy kopię karty i wprowadza korekty oceny. Skorygowany wynik oceny przekazywany jest interfejsem do modułu premia CSIP. Następuje ponowne przeliczenie premii, z uwzględnieniem już dokonanej wypłaty. Tajemnica przedsiębiorstwa 16

17 Kalendarz ZPC – pierwszy cykl
udostępnienie pracownikom aplikacji od logowanie do mHR do przeglądanie kart celów ewentualne odwołania w ostatnim tygodniu listopada i w pierwszym tygodniu grudnia rozliczenie realizacji celów kwartalnych w kwietniu’16, z możliwymi punktami kontrolnymi w lutym i marcu rozliczenie realizacji celów rocznych w styczniu’17, z możliwymi punktami kontrolnymi w kwietniu, lipcu i październiku Infolinia Pracownicza: dla połączeń z telefonów stacjonarnych, dla połączeń z telefonów komórkowych, Zapowiedź na IVR –należy wybrać 2. Infolinia dostępna dla pracowników Poczty Polskiej od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–18.00. W pierwszym cyklu oceny kwartalnej obowiązują terminy nałożenia celów: Do końca listopada 2015 dla pracowników RS, POL i PPPO. Do końca grudnia 2015 dla wszystkich pozostałych pracowników W pierwszym cyklu oceny rocznej obowiązują terminy nałożenia celów: Do końca grudnia 2015. Pierwsza premia wypłacona według regulaminu premiowania ZUZP 2015: kwartalna – w maju 2016 roczna – w lutym 2017 Pracownikom udostępniona jest infolinia pracownicza o wskazanych numerach. Tajemnica przedsiębiorstwa

18 Spotkania wynikowe na koniec Q
Raporty Plany Cele Najrzadziej raz na kwartał przełożony poinformuje pracowników o wynikach bieżącego okresu i wskaże, w jaki sposób te wyniki determinują wybór celów o raz wysokość panów okresu następnego. Spotkanie wynikowe może być połączone ze spotkaniem informacyjnym w nowym cyklu premiowym. Tajemnica przedsiębiorstwa 18

19 Tajemnica przedsiębiorstwa
Panel dyskusyjny W trakcie spotkania informacyjnego przełożony odpowiada na pytania pracowników w sprawie celów i planów. W przypadku braku w Zasadach ZPC i we wszystkich materiałach pomocniczych dostępnej odpowiedzi, zgłasza przez infolinię Działu Contact Center w COF zapytanie. Takie nowo powstałe pytanie wzbogaca bazę Q&A (pytań i odpowiedzi, a także Bazę Wiedzy konsultantów infolinii. Tajemnica przedsiębiorstwa


Pobierz ppt "SPOTKANIE INFORMACYJNE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google