Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŁucyna Goryl Został zmieniony 11 lat temu
1
Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji Aleksander Waszkielewicz Warszawa, 21 czerwca 2011 r.
2
Działanie 2 Ujednolicony system edukacji, obejmujący edukację powszechną i specjalną, popierający edukację osób niepełnosprawnych w społeczności lokalnej. Segregacja / system powszechny oraz dyskryminacja na poziomie oświatowym: ukryta dyskryminacja w społeczeństwie, pieniądz „nie idzie” za uczniem niepełnosprawnym, nieprzygotowanie nauczycieli, brak systemu wsparcia szkół masowych, brak systemu przechodzenia do szkół masowych. Włączenie na poziomie wyższym. Brak kształcenia ustawicznego.
3
Działania 4 i 11 Indywidualne plany edukacji (monitorowanie wdrażania oraz udział rodziców). Indywidualne programy edukacyjne do roku 2010/2011 i 2011/2012: obowiązkowe w klasach specjalnych, fakultatywne w klasach integracyjnych, niedostępne w klasach otwartych, Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne od roku 2010/2011 i 2011/2012 dla wszystkich uczniów. Czy powstanie IPET niezgodny z możliwościami szkoły? Monitorowanie w okresach rocznych. Aktywny udział rodziców (zwłaszcza od 2011/2012).
4
Działanie 6 Zachęcanie do szkolenia dla nauczycieli.
Kształcenie wszystkich studentów pedagogiki od roku 2012/2013. Szkolenia: liczne kursy w ofercie szkoleniowej, przewaga kilkugodzinnych zajęć o charakterze świadomościowym. mało uczniów – nikłe zainteresowanie nauczycieli, krótkie zajęcia świadomościowe dla grona pedagogicznego po przyjęciu ucznia. Brak efektywnych zachęt.
5
Działanie 8 Włączenie do wychowania obywatelskiego programów odnoszących się do osób niepełnosprawnych jako tych, które mają takie same prawa jak inni obywatele. Nieobecność tego tematu w podstawie programowej. Lektury obowiązkowe: tylko „Katarynka”: stereotypowy obraz osoby bezradnej, nieszczęśliwej, skazanej na łaskę innych, nad którą można się tylko litować. Brak indywidualnych doświadczeń uczniów.
6
Wnioski Nierównoprawny dostęp, utrudniony dostęp do edukacji niesegregacyjnej, wiele barier. Niedostępne powszechne kształcenie ustawiczne. Niewystarczające mechanizmy: przechodzenie między poziomami edukacji, systemem segregacyjnym i otwartym. Tematyka osób niepełnosprawnych nieobecna w programach kształcenia.
7
Kontakt: Aleksander Waszkielewicz tel. (+48) Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Kraków: tel , faks Warszawa: tel , faks Organizacja Pożytku Publicznego Twój 1% wykorzystamy na pożyteczne cele Nr konta
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.