KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY"— Zapis prezentacji:

1 KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY
Opracowała: mgr inż. Janina Ostałowska

2 KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY
Kierując szkołą, która chce przygotować ucznia do świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia oraz pełnienia różnych ról w społeczeństwie, zaprojektowałam działania zawarte w trzech obszarach jej funkcjonowania.

3 Systematyczne diagnozowanie i ocenianie poziomu wiedzy i umiejętności
W zakresie kształcenia Systematyczne diagnozowanie i ocenianie poziomu wiedzy i umiejętności Rozpoznawanie stylów uczenia się. Diagnozowanie umiejętności uczniów klas III. Współdziałanie nauczycieli uczących w klasach III i IV służące budowaniu właściwych relacji niezbędnych w procesie wychowania i kształcenia. Diagnoza na wejście i wyjście w klasach V-VII. Badanie umiejętności uczniów klas VII i VIII w celu wyrównywania deficytów i wykorzystanie wniosków z analiz do ćwiczenia słabiej opanowanych umiejętności.

4 W zakresie kształcenia
Opracowanie programów autorskich, projektów, innowacji pedagogicznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe oraz zainteresowania dzieci Wdrożenie innowacji Szkoła odkrywająca pasje. Wdrożenie innowacji Tutoring dydaktyczny. Tworzenie i realizacja projektów międzynarodowych we współpracy z AIESEC. Przystąpienie do programu Erasmus +. Utworzenie uczniowskiego Dyskusyjnego Klubu Filmowego. Nawiązanie współpracy z Gdyńską Szkołą Filmową. Kontynuowanie w klasach I – III programu własnego Ratujmy. Tworzenie przez nauczycieli projektów międzyprzedmiotowych.

5

6 W zakresie kształcenia
Opracowanie programów autorskich, projektów, innowacji pedagogicznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe oraz zainteresowania dzieci Modyfikowanie oferty zajęć pozalekcyjnych i Otwartej Szkoły Przystąpienie do projektu Polskiego Związku Rugby Upowszechnianie sportu dzieci i młodzieży. Przystąpienie do programu Shuttle Time Pomorskiej Federacji Sportu w Gdańsku. Przystąpienie do programu Szkolny Klub Sportowy Wojewódzkiego Szkolnego Związku Sportowego w Gdańsku. Przystąpienie do projektu ,,Gdynia Młoda Liga”. Utworzenie klasy sportowej o profilu piłka nożna.

7

8 W zakresie kształcenia
Opracowanie programów autorskich, projektów, innowacji pedagogicznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe oraz zainteresowania dzieci Utworzenie Szkolnego Eksperymentarium Doświadczalnego (dla kl.I-III). Zwiększanie ilości zajęć rozwijających umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce. Organizowanie wycieczek dydaktycznych. Współpraca z Eksperymentem i Laboratorium Innowacji Społecznych. Realizacja w szkole elementów oceniania kształtującego. Wprowadzanie alternatywnych sposobów sprawdzania wiedzy.

9

10 W zakresie kształcenia
Opracowanie programów autorskich, projektów, innowacji pedagogicznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe oraz zainteresowania dzieci Popularyzowanie idei bookcrossingu. Motywowanie uczniów do poprawy wyników w nauce poprzez system nagród. Przeznaczenie dodatkowych godzin (np. grantów) na zajęcia z przedmiotów wchodzących w zakres egzaminu kończącego szkołę podstawową. Organizowanie konkursów dla szkół i przedszkoli gdyńskich. Organizowanie lekcji otwartych dla rodziców. Organizowanie konferencji dla szkół integracyjnych. Przystąpienie do ogólnopolskiego ruchu Budzące się szkoły.

11

12 Wykorzystanie technologii informacyjno- komunikacyjnej
W zakresie kształcenia Wykorzystanie technologii informacyjno- komunikacyjnej Utworzenie szkolnej eplatformy dla uczniów i nauczycieli. Wykorzystanie w nauce stron internetowych, portali edukacyjnych. Opracowanie przez uczniów i nauczycieli tzw. tutoriali i umieszczenie ich na szkolnym kanale YouTube. Wykorzystywanie podczas zajęć narzędzi i aplikacji multimedialnych. Realizacja projektu Mistrzowie kodowania. Zakładanie przez uczniów własnych blogów ludzi z pasją. Publikowanie i rozpowszechnianie z wykorzystaniem narzędzi TIK prac uczniów. Przystąpienie do eTwinningu.

13

14 W zakresie wychowania i opieki
Wdrożenie działań prowadzących do zbudowania wspólnoty wzajemnie uczących się siebie i od siebie podmiotów społeczności szkolnej Wdrożenie innowacji Wychować człowieka mądrego. Stworzenie programu profilaktyczno- wychowawczego we współpracy z rodzicami i teatrem Gdynia Główna. Wdrożenie w świetlicy innowacji Świetlicowy pociąg do wiedzy. Wprowadzenie mediacji rówieśniczych. Organizowanie warsztatów i ogólnoszkolnych przedsięwzięć propagujących właściwe wzorce zachowań m.in. Tygodnia Profilaktyki i Dnia Integracji.

15

16 W zakresie wychowania i opieki
Wdrożenie działań prowadzących do zbudowania wspólnoty wzajemnie uczących się siebie i od siebie podmiotów społeczności szkolnej Wdrożenie ogólnopolskiego programu Młody Obywatel. Popularyzowanie i nagradzanie właściwych zachowań poprzez wypracowany system nagród. Zachęcenie dzieci z niepełnosprawnością do udziału w zajęciach dodatkowych Szkolnej Pracowni Artystycznej, Klubie Filmowym, teatrze. Umożliwienie dzieciom z klas integracyjnych udziału w hipoterapii i dogoterapii.

17

18 W zakresie wychowania i opieki
Tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów Kontynuowanie corocznej kampanii wyborczej do Samorządu Uczniowskiego. Udział przedstawicieli SU w spotkaniach Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej. Organizowanie i koordynowanie przez SU, zgodnego z oczekiwaniami uczniów, sposobu spędzania czasu podczas przerw lekcyjnych. Utworzenie Szkolnego Koła Wolontariatu. Założenie skrzynki przeprosin i podziękowań Zainicjowanie działalności Klubu Gier Planszowych.

19

20 Współpraca z rodzicami i instytucjami działającymi na rzecz oświaty
W zakresie wychowania i opieki Współpraca z rodzicami i instytucjami działającymi na rzecz oświaty Współpraca z Kuratorium Oświaty w Gdańsku, ze strukturami samorządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz edukacji. Współdziałanie z Radą Rodziców. Zorganizowanie warsztatów dla rodziców i nauczycieli na temat: Jak rozmawiać z nastolatkiem? Utworzenie grup wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem i niedowidzących. Spotkania z rodzicami dzieci z oddziałów przedszkolnych w ramach Akademii Świadomego Rodzica. Współpraca z rodzinnym i państwowym domem dziecka.

21

22 W zakresie organizacji i zarządzania
Działania służące budowaniu zintegrowanego, współpracującego, wzajemnie szanującego się zespołu pracowników Przygotowanie i prowadzenie zebrań rad pedagogicznych z wykorzystaniem założeń OK. Stworzenie sprawnego systemu informacji wewnątrzszkolnej. Zachęcanie i inspirowanie nauczycieli i pracowników do twórczej pracy poprzez wypracowany system motywacyjny. Organizowanie efektywnych szkoleń i warsztatów dla nauczycieli zgodnie z potrzebami szkoły. Pomoc i stworzenie sprzyjających warunków do zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego.

23

24 Współpraca z instytucjami wspierającymi edukację
W zakresie organizacji i zarządzania Współpraca z instytucjami wspierającymi edukację Kontynuacja współpracy z Kuratorium Oświaty w Gdańsku i organem prowadzącym szkołę. Współpraca ze związkami zawodowymi działającymi na terenie placówki. Współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w zakresie organizacji praktyk pedagogicznych. Kontynuowanie współpracy z Laboratorium Innowacji Społecznych i z Eksperymentem. Inspirowanie i motywowanie rodziców do działań wspomagających na rzecz szkoły oraz do współdecydowania o jej przyszłości.

25

26 Modyfikowanie i unowocześnianie bazy szkoły
W zakresie organizacji i zarządzania Modyfikowanie i unowocześnianie bazy szkoły Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych na potrzeby szkoły: Rozbudowa infrastruktury sportowej. Budowa miasteczka rowerowego. Systematyczne przeprowadzanie remontów i modernizacja pomieszczeń. Stworzenie pracowni fizycznej, chemicznej, geograficzno-biologicznej i artystycznej. Systematyczne wzbogacanie i unowocześnianie bazy dydaktycznej Informatyzacja szkoły i wzbogacania jej o nowe oprogramowanie edukacyjne.

27 W zakresie organizacji i zarządzania
Kontynuowanie wypracowanego systemu promocji i upowszechniania osiągnięć placówki Zorganizowanie Dnia Otwartego i pokaz atrakcyjnych zajęć dydaktyczno -wychowawczych z udziałem dzieci - przyszłych uczniów naszej szkoły. Przedstawienie oferty szkoły podczas zebrań rodziców na terenie przedszkoli witomińskich. Organizacja olimpiady sportowej i występów szkolnego teatrzyku dla okolicznych przedszkoli. Przygotowanie uroczystości szkolnych dla środowiska lokalnego. Organizowanie konkursów międzyszkolnych. Popularyzowanie w środowisku osiągnięć szkoły i jej wychowanków poprzez media społecznościowe.

28

29 W zakresie organizacji i zarządzania
Kontynuowanie wypracowanego systemu promocji i upowszechniania osiągnięć placówki Realizacja projektów ogólnopolskich i europejskich. Popularyzowanie osiągnięć byłych absolwentów szkoły. Udział w akcjach charytatywnych i konkursach. Coroczne organizowanie happeningu z okazji Dnia Wiosny. Prowadzenie lekcji w terenie. Organizacja festynów dla społeczności dzielnicy. Udział nauczycieli w konkursie Jak żyć w przyjaźni? Aktywne prowadzenie szkolnego Facebooka i kanału You Tube. Stworzenie nowej strony internetowej szkoły.

30


Pobierz ppt "KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY"

Podobne prezentacje


Reklamy Google