Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTadzio Szaj Został zmieniony 11 lat temu
1
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
2
Budowa strategii public relations
PROBLEM Wizerunek Programu budowy dróg i autostrad jest negatywny
6
Budowa strategii public relations
UZASADNIENIE BUDOWANIA WIZERUNKU Pomimo stereotypu, że w tym zakresie robi się niewiele ... w 2001 r. wyremontowano ok. 200 km dróg a w 2004 r. wyremontowano ok km dróg w 2005 r. wyremontowano ok km dróg Do połowy 2006 r. oddanych zostanie 284 km autostrad Z zaczętych inwestycji wynika, że do połowy 2008 r. oddanych zostanie 735 km autostrad i 784 km dróg ekspresowych
7
Budowa strategii public relations
8
Budowa strategii public relations
9
Budowa strategii public relations
W Program zaangażował się Bank Światowy
10
Budowa strategii public relations
Wizerunkiem dróg są zainteresowani także ich wykonawcy
11
Budowa strategii public relations
Strategia została oparta na szczegółowych badaniach
12
Budowa strategii public relations
Opinie kierowców o drogach wojewódzkich i krajowych Raport z badania ilościowego dla Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
13
Budowa strategii public relations
C12. Chęć otrzymywania informacji o nowych inwestycjach i stanie dróg (1/2)
14
Budowa strategii public relations
Dokonano diagnozy sytuacji wyjściowej
15
Budowa strategii public relations
Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Silne strony Program bardzo potrzebny i oczekiwany przez społeczeństwo. Wspierany przez źródła finansowania zewnętrznego. Podnoszący komfort życia społeczeństwa. Przyczyniający się do obniżenia stopy bezrobocia i rozwoju infrastruktury przydrogowej. Popierany przez Unię Europejską i Bank Światowy.
16
Budowa strategii public relations
Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Słabe strony Program realizowany zbyt wolno. Wysoki koszt realizacji niektórych fragmentów autostrad. Atmosfera afery związana z określonymi odcinkami. Brak dostatecznej informacji. Konflikty związane z wykupem gruntów. Zbyt mało przejrzysty społecznie w zakresie przetargów. Nie wyeksponowane podmioty kontrolujące. Związany z koniecznością ponoszenia kosztów przez użytkowników w postaci wysokich opłat.
17
Budowa strategii public relations
Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Okazje do wykorzystania Możliwości finansowania zewnętrznego (pożyczki dużych instytucji finansowych). Możliwości zaangażowania kapitału prywatnego. Kreowanie pozytywnych newsów prasowych przy okazji oddawania kolejnych odcinków autostrad. Duże zainteresowanie ze strony prasy. Możliwości zarabiania na ruchu tranzytowym wschód-zachód i północ-południe.
18
Budowa strategii public relations
Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Zagrożenia Kryzysy wizerunkowe związane z publikacjami prasowymi. Możliwość zbyt małego zainteresowania ze strony kierowców użytkowaniem autostrad ze względu na wysokie opłaty. Zbyt intensywna eksploatacja dróg równoległych do autostrad (problem opłat). Poślizgi czasowe związane z oddaniem obiecywanych odcinków. Brak konkurencyjności przy negocjacjach z posiadaczami koncesji w zakresie kosztów (stworzenie pozycji monopolistycznej przed negocjowaniem kosztów). Destabilizacja związana z wyborami.
19
Budowa strategii public relations
Dokonano pozycjonowania wizerunku
21
Budowa strategii public relations
STRATEGIA Część 1. Analiza sytuacji wyjściowej Część 2. Plan strategiczny Część 3. Zasady realizacji strategii w wybranych grupach docelowych Część 4. Harmonogram działań wizerunkowych wobec kluczowych grup docelowych w roku 2006 Część 5. Założenia budżetowe i podział odpowiedzialności Część 6. Zasady oceny skuteczności programu
22
Budowa strategii public relations
GRUPY DOCELOWE Społeczeństwo (opinia publiczna) Kierowcy Dziennikarze Pożyczkodawcy Inne grupy docelowe otoczenia zewnętrznego Instytucje państwowe Wykonawcy robót Osoby i organizacje opiniotwórcze Instytuty branżowe Sieci stacji benzynowych
23
Budowa strategii public relations
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.