Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka."— Zapis prezentacji:

1 „Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”.
Seneka

2 Cele nauczania

3 Cele nauczania (wg W. Okonia) -
to świadome założone efekty, które zamierzamy osiągnąć w wyniku kształcenia.

4 Taksonomia celów nauczania -
to układ hierarchicznie uporządkowanych celów (od celów lotów niższych do celów lotów wyższych). Przykład

5 Taksonomia Blooma

6 Cele nauczania matematyki

7 Cele nauczania (wg S. Turnaua) -
to przewidywane lub pożądane zmiany w sposobie myślenia lub działania uczniów, do których zmierzają decyzje i czynności nauczyciela.

8 Poziomy kwalifikacji wg Z.Krygowskiej

9 Trzy poziomy celów: I (najniższy) CELE SZCZEGÓŁOWE (wyniki nauczania): wiadomości, umiejętności i sprawności matematyczne określone programem nauczania. II CELE SPECYFICZNE - specyficzne dla matematycznej aktywności postawy intelektualne (strategie i techniki intelektualne) stosowane w toku rozwiązywania matematycznych problemów oraz rozumienia związanych z tym podstawowych elementów metodologii matematyki. III (najwyższy) CELE OGÓLNE kształcenia przez matematykę: wykraczające poza aktywność matematyczną, kwalifikacje intelektualne, które uznajemy dziś za konieczne elementy wykształcenia ogólnego, potrzebne współczesnemu człowiekowi niezależnie od dziedziny jego działalności.

10 Taksonomia celów Wintera-Wittmanna

11 Podział celów ze względu na ich realizację w czasie
CELE BLIŻSZE CELE DALSZE osiągane w jednej lub kilku lekcjach osiągane po dłuższym procesie uczenia się

12 Model uczenia się - podstawowe pytania służące jako model nauczania
Czego chcę, aby uczniowie się nauczyli? W jaki sposób mogę pomóc uczniom uczyć się? Jak dowiem się, czego nauczyli się uczniowie? Ch. Galloway, Psychologia uczenia się i nauczania

13 Uwaga Formułując cel musimy mieć jasność tego, co ma robić uczeń oraz kiedy jego działanie uznamy za osiągnięcie celu

14 Cele operacyjne stanowią opis wyników, które mają być uzyskane
są sformułowane jako zamierzone osiągnięcia uczniów

15 Cele operacyjne - przykłady
Uczeń potrafi poszukać miejsce danej liczby na osi liczbowej Uczeń potrafi dodawać i odejmować liczbę zero

16 Taksonomia „ABC” B. Niemierki

17 Taksonomia „ABC” B. Niemierki

18 „Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”.
Seneka


Pobierz ppt "„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google