Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Obserwacja wybranych uczniów
Serock, styczeń 2014
2
Cele stosowania procedury
Na podstawie obserwacji wybranych z klasy uczniów: odnajdywanie najskuteczniejszych metod i technik w pracy z konkretnymi uczniami i stosowanie ich w perspektywie całej klasy/ szkoły określenie koniecznych zmian w nauczaniu i uczeniu się monitorowanie wdrażanych zmian i określanie ich skuteczności
3
Opis procedury Do obserwacji wybieramy uczniów, którzy nie osiągają sukcesów na miarę swoich możliwości. Gromadzimy fakty, dotyczące ich uczenia się na lekcji. Dzięki skutecznym metodom i technikom w pracy z grupą tych uczniów, uczymy bardziej efektywnie wszystkich uczniów w klasie. Dzięki obserwacji stwierdzimy, kiedy nasz uczeń uczy się najbardziej efektywnie – co mu w tym pomaga i co przeszkadza. Zastanowimy się, w jaki sposób możemy wzmocnić pozytywne aspekty jego uczenia się, a w jaki wyeliminować trudności.
4
Jak stosować procedurę?
Wybór i obserwacja grupy uczniów. Obserwujemy wybraną grupę na początku – formułujemy wnioski dotyczące każdego z obserwowanych uczniów. Wnioski a działania Zebrane wnioski hierarchizujemy pod kątem wagi i łatwości zmiany. Opracowujemy konkretny plan działań. Skuteczność wdrażanych zmian Podczas wdrażania działań zbieramy dowody na skuteczność zmiany. Obserwujemy w tym czasie wybraną grupę uczniów: zasada cienia, własne obserwacje prowadzącego, nagrania. Jeśli działania się sprawdziły, wprowadzamy je na stałe.
5
Korzyści / efekty Uzyskujemy postęp w osiągnięciach uczniów
Widzimy konkretnie, z czego ten postęp wynika. Prowadzimy efektywny dialog z uczniem - poprawa relacji nauczyciel – uczeń. Bardziej obiektywne spojrzenie na ucznia. Kierowanie działań do konkretnego ucznia - realna indywidualizacja nauczania.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.