Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAleksandra Markowska Został zmieniony 6 lat temu
1
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
2
cele przedmiotu:
3
1. zapoznanie z założeniami programowymi oraz z treściami kształcenia w zakresie edukacji plastycznej w klasach IV-VI 2. rozwijanie wśród studentów umiejętności analizy i interpretacji wymagań ogólnych programu edukacji plastycznej w klasach IV-VI
4
3. rozwijanie wśród studentów myślenia twórczego i metaforycznego poprzez warsztaty prowadzone rozmaitymi technikami plastycznymi 4. wskazywanie studentom innowacyjnych rozwiązań w obszarze realizacji przedmiotu „edukacja plastyczna” 5. wdrożenie studentów do poszukiwania kreatywnych propozycji w realizacji programu kształcenia edukacji plastycznej w klasach IV-VI
5
oczekiwane efekty kształcenia:
WIEDZA: student będzie potrafił twórczo zorganizować proces kształcenia w obszarze edukacji plastycznej wśród uczniów klas IV-VI UMIEJĘTNOŚCI: student będzie potrafił dokonać analizy założeń programowych i dobrać metody oraz techniki kształtujące kreatywność i myślenie metaforyczne uczniów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student będzie umiał korzystać z bogactwa kultury zgromadzonej w różnorodnych obszarach sztuki i będzie potrafił przygotować uczniów do odbioru i współtworzenia sztuki
6
tematyka zajęć
7
19. 03 (4 godz. ) Wymagania przedmiotu
19.03 (4 godz.) Wymagania przedmiotu. Cele, założenia i wymagania programowe edukacji plastycznej w klasach IV-VI. Na rozgrzewkę tworzymy małą sztukę ludową 9.04 (4 godz.) Kreska jako forma wyrazu. Warsztaty 2 godz. Ćwiczenia ilustracyjne inspirowane sztuką teatralną, tekstami literackimi, filmem lub muzyką. Warsztaty 2 godz. 23.04 (3 godz.) Zajęcia rozwijające umiejętności obserwacji. 14.05 (4 godz.) Metody i projekty rozwijające myślenie twórcze i myślenie metaforyczne. Warsztaty 28.05 (4 godz.) Plener jako forma ćwiczeń i wykonywania zadań w obszarze edukacji plastycznej. Warsztaty 29.05 (2 godz.) Projektowanie przestrzeni. Warsztaty 11.06 (3 godz.) Zajęcia rozwijające wykonywanie prac za pomocą różnorodnych technik i narzędzi. Foto. Farby. Kolaż. Warsztaty 25.06 (3 godz.) Organizacja wystawy prac plastycznych uczniów klas IV-VI – rola wystawy i umiejętności nauczyciela edukacji plastycznej. Wystawa indywidualnych prac studentów. Ewaluacja studentów.
8
Literatura podstawowa:
Stopczyk Stanisław/Neubart Barbara — Plastyka. Podręcznik do klas IV-VI, Warszawa, 2014. Lukas Jadwiga/Onak Krystyna — Do dzieła. Program nauczania plastyki w klasach IV-VI, Warszawa, 2012. Literatura uzupełniająca: Mazur Anna/Boguszewska Anna — Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin, 2013. Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży — Mazur Anna/Boguszewska Anna (red.), Lublin, 2013.
9
cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną
10
2. Aktywność na zajęciach ćwiczeniowych (8 zajęć x 3 punkty)
O ocenie końcowej z zaliczeń decydują dwa elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 50 punktów: Portfolio z: konspektem jednej godziny zajęć z przedmiotu edukacja plastycznej w dowolnie wybranej klasie IV, V lub VI o dowolnej tematyce trzema wykonanymi różnymi technikami przez studenta przykładowymi pracami powiązanymi z realizacją planowanej lekcji MAX 26 punktów 2. Aktywność na zajęciach ćwiczeniowych (8 zajęć x 3 punkty) MAX 24 punkty (ostatnie zajęcia 9.07 nie są punktowane)
11
Oceny: 3, 4,
12
Przebieg zaliczenia: PORTFOLIO należy złożyć NAJPÓŹNIEJ do dnia 11 czerwca. Wybrane prace zostaną zaprezentowane i omówione na wystawie na zajęciach ćwiczeniowych 25 czerwca. Wtedy też odbędzie się ewaluacja PORTFOLIO i całego semestru. Wszyscy, którzy będą musieli lub chcieli poprawić konspekt albo prace mogą je przynieść na ostatnie zajęcia 9 lipca.
13
konsultacje soboty 17.15-18.00 p. 334b bud. C
lub mail: strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.