Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *"— Zapis prezentacji:

1 WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *

2 REALIZACJA PROCESU KONTROLI OBEJMUJE: - Weryfikację wydatków - Kontrole na zakończenie realizacji projektów na dokumentach - Kontrole trwałości

3 Weryfikacja wydatków obejmuje:
weryfikację wniosków o płatność beneficjenta, kontrole projektu na miejscu: - kontrole w siedzibie beneficjenta, - wizyty monitoringowe (jako najbardziej efektywna, skuteczna i kompleksowa forma sprawdzenia faktycznej realizacji projektu), kontrole krzyżowe

4 Kontrola na miejscu Kontroli na miejscu podlegają w szczególności następujące obszary: - zgodność rzeczowa realizacji projektu, w tym zgodność podejmowanych działań merytorycznych z celami projektu i prawidłowość realizacji zadań związanych z monitorowaniem projektu, - prawidłowość realizacji polityk horyzontalnych w tym równość szans i niedyskryminacji oraz równość szans płci, - prawidłowość rozliczeń finansowych

5 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
- kwalifikowalność uczestników projektu oraz prawidłowość przetwarzania danych osobowych, - prawidłowość udzielania zamówień publicznych, - poprawność stosowania zasady konkurencyjności, - poprawność udzielania pomocy publicznej / pomocy de minimis, - prawidłowość realizacji działań informacyjno-promocyjnych, - archiwizacja dokumentacji i zapewnienie ścieżki audytu, - prawidłowość realizacji projektów partnerskich.

6 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wizyta monitoringowa obejmuje sprawdzenie czy: forma wsparcia jest zgodna z wnioskiem o dofinansowanie projektu, liczba uczestników odpowiada założeniom opisanym we wniosku, forma wsparcia jest zgodna z harmonogramem realizacji wsparcia, forma wsparcia jest zgodna z umową na realizację usługi (jeśli została zlecona), pomieszczenia, w których realizowane zadania merytoryczne oraz materiały udostępnione uczestnikom są dostosowane pod kątem osób z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, pomieszczenia, są oznakowane plakatami i/lub tablicami zawierającymi logotypy UE oraz nazwą Programu informującymi o współfinansowaniu projektu z EFS

7 Kontrole doraźne przeprowadzane są m. in. w przypadku:
- otrzymania przez WUP skarg dotyczących domniemanych nieprawidłowości lub zaniedbań ze strony beneficjenta, - uchylania się przez beneficjenta od obowiązku składania wniosków o płatność zgodnie z umową o dofinansowanie lub stwierdzenia poważnych nieprawidłowości podczas weryfikacji wniosków o płatność - inne

8 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Harmonogramy form wsparcia Obowiązek przesyłania w formie elektronicznej w postaci zeskanowanego pisma zatwierdzonego przez osobę uprawnioną do reprezentowania Beneficjenta na adres zgodnie z załącznikiem nr 5 do umowy. W przypadku zmiany harmonogramu, przesłanie na adres IP drogą elektroniczną na 7 dni przed rozpoczęciem danej formy wsparcia. Niedopełnienie obowiązku przesłania zaktualizowanego harmonogramu skutkujące odbyciem przez IP bezprzedmiotowej wizyty monitoringowej, zaplanowanej w oparciu o nieaktualny harmonogram, może spowodować obciążenie Beneficjenta kosztami delegacji służbowej pracowników IP.

9 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
N Wybór projektów do kontroli Wybór dokonywany jest w oparciu o sporządzany na każdy rok obrachunkowy Roczny Plan Kontroli uaktualniany kwartalnie o projekty wyłonione w nowych konkursach. Wybór projektów najbardziej ryzykownych odbywa się w oparciu o następujące czynniki ryzyka: a) wartość projektu, b) poprawność opracowania wniosków o płatność, c) data zakończenia projektu, d) złożoność projektu, e) wartość stwierdzonych wydatków niekwalifikowalnych,

10 f) liczba pozytywnie rozpatrzonych skarg lub potwierdzonych
podejrzeń oszustw finansowych w związku z realizacją projektu, g) liczba równolegle realizowanych projektów Prośba o zmianę terminu planowej kontroli uwzględniania tylko w wyjątkowych przypadkach, umożliwiających WUP zrealizowanie Rocznego Planu Kontroli.

11 W roku obrachunkowym 2016/2017 przeprowadziliśmy łącznie:
- 60 kontroli planowych - 60 wizyt monitoringowych kontroli doraźnych Liczba wykonanych kontroli projektów w stosunku do projektów realizowanych: - Działanie ,7 % - Działanie ,9 % - Działanie ,7 %

12 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Stwierdzone i powtarzające się nieprawidłowości: Przeprowadzenie postepowania na wyłonienie wykonawcy usługi bez zachowania reguł Zasady Konkurencyjności. - niezamieszczenie informacji o wynikach postepowania na stronie internetowej - zapytanie ofertowe nie zawierało informacji na temat zakresu wykluczenia w przypadku powiązań kapitałowych lub osobowych, - niezachowanie minimalnego, 7- dniowego terminu na złożenie oferty. Niekwalifikowalny wkład własny wniesiony do projektu z tytułu zawarcia umów o wolontariacie.

13 Zawarcie umowy o wolontariacie i koszty związane z zaangażowaniem wolontariusza musi być zgodne z ustawą z dnia kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Nieterminowe przekazywanie kwartalnych harmonogramów realizowanych form wsparcia oraz ich aktualizacji. Opóźnienia w rekrutacji uczestników projektu i nieinformowanie WUP o problemach w jego realizacji. Niezgodność danych zawartych w dokumentach finansowych przedstawionych w załącznikach do wniosków o płatność z danymi zawartymi w dokumentacji źródłowej (błędne numery faktur, błędne numery księgowe, błędne kwoty brutto faktur).

14 Powierzenie przetwarzania danych osobowych uczestników projektu innym podmiotom bez uprzedniej zgody IP. Niezgodność pomiędzy danymi uczestników zawartymi w systemie SL2014, a dokumentacją źródłową (błędne daty przystąpienia do projektu, błędne dane adresowe). W treści umów stażowych podpisanymi z uczestnikami projektu brak wszystkich wymaganych elementów (kwota stypendium, termin wypłaty) lub niedopuszczalne zapisy (uzależnienie wypłaty stypendium od wpływu transz).

15 Beneficjenci zobowiązani są do poddania się kontroli przez uprawnione organy m.in. Instytucję Zarządzającą danym Programem Operacyjnym, Najwyższą Izbę Kontroli, Urząd Kontroli Skarbowej, Urząd Zamówień Publicznych, Europejski Trybunał Obrachunkowy, Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

16 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *"

Podobne prezentacje


Reklamy Google