Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZygfryd Krzosek Został zmieniony 10 lat temu
1
Promocja szkoły - budowanie wizerunku placówki oświatowej Piotr Broniatowski Pułtusk, 21 marca 2014
2
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Wizerunek i jego funkcje Narzędzia marketing - mix (w ujęciu jednostki edukacyjnej) Budowa pozytywnego wizerunku Analiza sytuacji obecnej Planowanie działań Realizacja Kontrola wyników Podsumowanie
3
Wstęp – po co szkole promocja?
W myśl rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia roku (Dz. U. Nr 89, poz. 845): Działania promocyjne szkoły to obowiązkowy standard jakości pracy placówek oświatowych.
4
Czym różni się promocja i PR szkoły od działań
firmowych na rynku komercyjnym?
5
Materiał nr 1 Tożsamość szkoły Wizerunek szkoły (image)
6
Materiał nr 2
7
Budowa wizerunku – analiza sytuacji obecnej
SWOT – co to jest? (Materiał nr 3)
8
Zespół Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku
9
Komunikacja z otoczeniem Osobowe kanały komunikacji:
Planowanie działań Komunikacja z otoczeniem Osobowe kanały komunikacji: Nieosobowe kanały komunikacji:
10
Planowanie działań Odbiorcy wewnętrzni: Odbiorcy zewnętrzni:
11
„Najważniejszy pierwszy krok…” (Anna Jantar)
Realizacja „Najważniejszy pierwszy krok…” (Anna Jantar) Pracownicy szkoły to pierwszy kontakt – świadoma rola w budowie wizerunku placówki. Każda osoba na terenie szkoły powinna czuć się mile widziana.
12
Najczęstsze błędy w zakresie tworzenia wizerunku:
Realizacja Najczęstsze błędy w zakresie tworzenia wizerunku:
13
Najlepszy marketing to … marketing szeptany!
Realizacja Najlepszy marketing to … marketing szeptany! Inne formy „reklamy”: social media, strona internetowa, foldery i ulotki reklamowe, artykuły, reportaże w mediach lokalnych.
14
Szum Komunikat Media Realizacja NADAWCA ODBIORCA Informacja zwrotna
Kodowanie Dekodowanie Media Szum Informacja zwrotna Reakcja (odpowiedź)
15
Kontrola wyników Po zakończeniu działań sprawdzamy zgodność osiągnięć z zaplanowanymi celami, a także wykorzystanie środków (ewaluacja).
16
Podsumowanie Pytania? Dziękuję za uwagę! Kontakt:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.