Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto"— Zapis prezentacji:

1 Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto? - omówienie zasad i korzyści płynących z uczestnictwa w Konkursie Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i miejsce: , Zabrze Prowadzący: … Data i miejsce: …

2 CSR – Dlaczego warto? – korzyści z wdrożenia społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie.

3 NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje ISO 26000:2010 nie zawiera wymagań i nie jest przeznaczona do certyfikacji, stosowania w celach regulacyjnych ani związanych z umowami. Wszelkie oferty certyfikacji wg ISO lub deklarowanie posiadania certyfikatu są sprzeczne z intencją i celem normy.

4 NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje ISO nie jest normą systemu zarządzania ale zawiera elementy, które mogą być włączone do już istniejących systemów, takich jak: zarządzania jakością (ISO 9001), zarządzania środowiskowego (ISO 14001), zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (OHSAS 18001/ PN-N-18001).

5 NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje Przegląd oraz doskonalenia działań i praktyk związanych z społeczną odpowiedzialnością Monitorowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności Przegląd postępów oraz wyników działań Zwiększenie wiarygodności gromadzonych danych oraz informacji Doskonalenia efektów działań

6 NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje Dobrowolne inicjatywy na rzecz społecznej odpowiedzialności „Organizacja może uznać za pożyteczny udział w jednej lub kilku inicjatywach na rzecz społecznej odpowiedzialności. Udział w takich inicjatywach powinien prowadzić do konkretnych działań w samej organizacji, takich jak uzyskanie wsparcia lub uczenia się od innych.” „Organizacji może wykorzystać inicjatywy na rzecz społecznej odpowiedzialności w celu zdobycia określonego uznania. Niektóre inicjatywy na rzecz społecznej odpowiedzialności są powszechnie postrzegane jako wiarygodna podstawa do publicznego uznania efektów działań lub zgodności z wymaganiami dotyczącymi określonych praktyk lub zagadnień.”

7 Konkurs „Biznes z Sercem” – cel, zasady, korzyści

8 Program „Biznes z sercem”
Głównym celem Programu „Biznes z Sercem”, jest umożliwienie Organizacją promowania swoich działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednocześnie Program „Biznes z Sercem”, umożliwia porównanie swoich osiągnięć z osiągnięciami innych Organizacji.

9 Ideą Programu „Biznes z Sercem”
Promocja standardów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wśród przedsiębiorców, administracji samorządowej i państwowej oraz wszelkich innych podmiotów działających na rynku

10 Program „Biznes z Sercem” - Korzyści
Działania związane z odpowiedzialnością społeczną są uzasadnione biznesowo, gdyż przekładają się na budowanie przewagi konkurencyjnej

11 Program „Biznes z Sercem” - Korzyści
Podstawowe korzyści odnoszone przez organizacje biznesowe wdrażające idee społecznej odpowiedzialności to przede wszystkim: wzrost innowacyjności i adaptacyjności, ograniczenie kosztów związane z wprowadzeniem rozwiązań proekologicznych, poprawa reputacji, zwiększona motywacja i satysfakcja pracowników.

12 Program „Biznes z Sercem” - Korzyści
Z punktu widzenia administracji państwowej, podejmowanie przez firmy działań w zakresie społecznej odpowiedzialności przyczynia się do zrównoważonego rozwoju społecznego, lepszego wykorzystania zasobów, ochrony środowiska, tworzenia większej liczby stabilnych miejsc pracy, budowania nowoczesnej, konkurencyjnej gospodarki.

13 Program „Biznes z Sercem” - Korzyści
Organizacja odpowiedzialna społecznie Wiarygodny partner =

14 Program „Biznes z Sercem” - Korzyści
Udział w Konkursie „Biznes z Sercem” a promocja Organizacji.

15 Konkurs „Biznes z sercem”
Konkurs „Biznes z sercem” jako inicjatywa na rzecz społecznej odpowiedzialności, ma na celu:

16 Konkurs „Biznes z sercem”
Promocje etyki w działalności gospodarczej opartej na wytycznych i wymaganiach zawartych w normie ISO 26000:2010. Poprawa wizerunku przedsiębiorców, jednostek samorządowych oraz instytucji otoczenia biznesu poprzez promocję tych Organizacji, które postępują zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu,

17 Konkurs „Biznes z sercem”
Zachęcanie Organizacji do doskonalenia swoich działań w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu. Wskazanie Organizacjom biorącym udział w konkursie obszarów do dalszego doskonalenia swoich działań.

18 LAUREACI KONKURSU "BIZNES Z SERCEM" - edycja 2016
I nagroda w kategorii organizacji dużych: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. Oddział Elektrownia Bełchatów (z Bełchatowa) I nagroda w kategorii organizacji małych: Dom Tłumaczeń SOWA Ewa Rogozińska (z Opola)

19 Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” – zasady uczestnictwa oraz wyłonienie laureatów

20 Regulamin konkursu „Biznes z Sercem”
Warunki udziału w Konkursie: 1. W konkursie mogą wziąć udział Uczestnicy spełniający następujące wymogi: Prowadzili działalność co najmniej przez cały rok 2015 Posiadają siedzibę w Polsce. Wypełnią i prześlą formularz zgłoszeniowy w terminie do dnia 2. Kategorie uczestników Organizacje mikro i małe Organizacje średnie Organizacje duże Jednostki samorządu terytorialnego i administracja publiczna

21 Regulamin konkursu „Biznes z Sercem”
Audyt oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO będzie planowany na podstawie informacji zawartych w Formularzu Zgłoszeniowym. Audyty przeprowadzane będą w terminie do 30 września 2016 r. Audyt każdorazowo kończy się przekazaniem raportu z audytu Uczestnikowi konkursu.

22 Regulamin konkursu „Biznes z Sercem”
Formularz zgłoszeniowy

23 Regulamin konkursu „Biznes z Sercem”
Laureaci Konkursu „Biznes z sercem” Kapituła konkursu ustala ranking Uczestników na podstawie wyników audytów oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO zawartych w raportach. W przypadku gdy co najmniej 2 Uczestników uzyska ten sam wynik z przeprowadzonego audytu, Kapituła ustala miejsce w rankingu uwzględniając ilość obserwacji wykazanych w raporcie.

24 Regulamin konkursu „Biznes z Sercem”
Laureaci Konkursu „Biznes z sercem” Kapituła zatwierdza laureatów Konkursu „Biznes z Sercem” w poszczególnych kategoriach uczestników. Nagrody otrzymują uczestnicy, które zajęli 3 pierwsze miejsca w każdej kategorii. Każdy Uczestnik w tym Laureaci mogą się zgłosić do kolejnej edycji Konkursu.

25 Regulamin konkursu „Biznes z Sercem”
Laureaci Konkursu „Biznes z sercem” Wyłonienie laureatów nastąpi najpóźniej do dnia 15 października roku w którym przeprowadzana jest dana edycja konkursu. Nagrody statuetki „Biznes z sercem”, będą wręczane na uroczystej gali „Serce za serce” organizowanej w Zabrzu przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi.

26 Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
Dziękuję za uwagę Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja al. gen. J. Hallera 126 Gdańsk tel.: fax:


Pobierz ppt "Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto"

Podobne prezentacje


Reklamy Google