Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSeweryna Sobczyk Został zmieniony 6 lat temu
1
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
2
Egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym składał się z 11 zadań zamkniętych. Do egzaminu przystąpiło 95 uczniów. Maksymalna liczba punktów wynosiła 40 – 59 uczniów uzyskało najwyższy wynik.
3
Trudność testu.
4
Wyniki poszczególnych klas.
5
Wyniki na tle dzielnicy, powiatu i województwa.
6
Badane umiejętności: 1. Rozumienie ze słuchu.
2. Znajomość funkcji językowych. 3. Rozumienie tekstów pisanych. 4. Znajomość środków językowych.
7
Mocne strony: 1. Rozumienie ze słuchu: - Uczeń prawidłowo określa główną myśl tekstu oraz kontekst wypowiedzi; - Uczeń właściwie odnajduje w tekście określone informacje; - Uczeń właściwie odbiera intencje nadawcy/autora tekstu. 2. Znajomość funkcji językowych: - Uczeń prosi o pozwolenie, udziela i odmawia pozwolenia.; - Uczeń uzyskuje i przekazuje proste informacje i wyjaśnienia; - Uczeń stosuje formy grzecznościowe; - Uczeń wyraża swoje emocje; - Uczeń wyraża swoje opinie i życzenia, pyta o opinie i życzenia innych. 3. Rozumienie tekstów pisanych: - Uczeń prawidłowo określa główną myśl autora tekstu oraz właściwie rozpoznaje kontekstu wypowiedzi; - Uczeń prawidłowo określa intencje nadawcy / autora tekstu; - Uczeń właściwie wyszukuje w tekście określone informacje.
8
Zagadnienia wymagające poprawy:
4. Znajomość środków językowych: - Pytania o podmiot i dopełnienie; - znajomość odpowiedniego dla zadania 10 zakresu słownictwa z tematu „podróżowanie i turystyka” ( znajomość słowa foreign ); - stosowanie właściwej odmiany zaimków osobowych.
9
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom rozszerzony.
10
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym składał się z 5 zadań zamkniętych oraz 3 zadań otwartych. Maksymalna ilość punktów wynosiła 40 – 15 uczniów uzyskało najwyższy wynik.
11
Trudność testu.
12
Wyniki poszczególnych klas.
13
Wyniki na tle dzielnicy, powiatu i województwa
14
Badane umiejętności: 1. Rozumienie ze słuchu.
2. Rozumienie tekstów pisanych. 3. Znajomość środków językowych. 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej.
15
Mocne strony: 1. Rozumienie ze słuchu: - określanie intencji nadawcy / autora tekstu; - odnajdywanie w tekście określonych informacji. 2. Rozumienie tekstów pisanych: - odnajdywanie w tekście określonych informacji; - rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu. 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: - właściwa realizacja poszczególnych elementów polecenia (kryterium treści); - tworzenie spójnego i logicznie poprawnego tekstu, który funkcjonuje jako całość dzięki jasnym powiązaniom między jego poszczególnymi częściami.
16
Zagadnienia wymagające poprawy:
1. Rozumienie ze słuchu: - określanie głównej myśli tekstu (zad.1.3); 3. Znajomość środków językowych: - stosowanie odpowiednich konstrukcji gramatycznych - konstrukcja strony biernej (zad. 6.1); - tworzenie zdań z wykorzystaniem rzeczownika odczasownikowego (gerund) (zad. 6.3); - sposoby tworzenie przysłówków (zad. 6.4); - tworzenie pytań z wykorzystaniem czasu przeszłego Past Simple (zad. 7.3); - stosowanie wyrazów odpowiednich dla rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych (zad. 7.4); - Konstrukcja obowiązująca po wyrażeniu I would like to know …(zad.7.5) 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: - Zakres środków językowych - zróżnicowanie środków leksykalno-gramatycznych użytych w wypowiedzi – wykorzystywanie struktur o wysokim stopniu pospolitości; - precyzyjność sformułowań – wykorzystanie słownictwa swoistego dla danego tematu.
17
Wnioski. 1. Kontynuacja pracy z różnorodnymi typami zadań egzaminacyjnych. 2. Należy zwiększyć ilość ćwiczeń z zakresu stosowania różnorodnych środków językowych, zarówno dla poziomu podstawowego, ja i rozszerzonego, tj. odpowiedniego dla danego zbioru doboru wyrazów uzupełniających tekst, uzupełniania zdań odpowiednią formą wyrazu, zastosowania właściwych konstrukcji na podstawie zbioru podanych wyrazów, tłumaczenia fragmentów zdań. Należy zwracać uwagę uczniów na różnorodne konstrukcje o charakterze leksykalno-gramatycznym także podczas wykonywania zadań dotyczących pozostałych obszarów. 3. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych w klasie (a także konstrukcji zdań podczas pracy na lekcji) należy szczególnie zwracać uwagę uczniów na poprawność używanych środków językowych. 4. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych zwracać uwagę na różnorodne (mniej pospolite) możliwości realizowania poszczególnych elementów polecenia (zarówno w zakresie gramatyki, słownictwa, jak i funkcji językowych). 5. Zachęcać uczniów do czytania literatury w języku angielskim celem wzbogacenia zasobów leksykalnych oraz gramatycznych.
18
Przygotowali: J. Nurzyńska, R. Antoszewski, M. Król-Duda
Dziękujemy za uwagę. Przygotowali: J. Nurzyńska, R. Antoszewski, M. Król-Duda
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.