Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałElżbieta Nawrocka Został zmieniony 7 lat temu
1
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017
2
- uczniowie są podzieleni na dwa rzędy, - test trwa 45 minut,
WSTĘP Test jest testem sprawdzającym wiadomości i umiejętności uczniów klasy I Technikum czteroletniego. Test obejmuje zagadnienia z matematyki z zakresu gimnazjum. Jest to test sprawdzający, analityczny, standaryzowany. Test ten jest stosowany przez nauczycieli dla własnych potrzeb ( test nauczycielski), służy do pomiaru diagnozującego. Test składa się z 11 zadań otwartych, krótkiej odpowiedzi. Uczniowie podają rozwiązanie testu w formie pisemnej. Warunki testowania: - uczniowie są podzieleni na dwa rzędy, - test trwa 45 minut, - uczniowie mają do dyspozycji test, - uczniowie mogą korzystać z przyrządów kreślarskich oraz kalkulatora.
3
ANALIZA WYNIKÓW Zestaw składał się z 11 zadań badających umiejętności wynikające ze standardów wymagań egzaminacyjnych z matematyki. Do diagnozy przystąpiło 11 uczniów klasy I T. Najwyższy wynik: 29,2% (jedna osoba). Następnie: 20,8% (trzy osoby), 17% (jedna osoba), 14,6% (jedna osoba), 8% (jedna osoba), 4% (dwie osoby). Najniższy wynik: 0% (dwie osoby). Średni wynik: 12,65%.
4
Najmniej trudności sprawiło uczniom wykonanie zadania sprawdzającego umiejętność wykonywania działań na potęgach oraz zadania związane z rozwiązywaniem równań. Trudniejsze okazały się zadania dotyczące funkcji oraz zadania z treścią. Najwięcej trudności sprawiło uczniom wykonanie zadań z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia, przekształcanie wzorów, szkicowanie wykresów funkcji oraz rozwiązanie zadania ze stereometrii.
5
W dalszej pracy z uczniami klasy I TI należy zwrócić uwagę na:
- motywowanie uczniów do powtarzania i utrwalania zdobytej wiedzy na lekcji, - systematyczne uzupełnianie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych, - rozwiązywanie zadań wymagających argumentowania i przeprowadzania rozumowań typu matematycznego oraz uzasadniania, - analizowanie otrzymanych wyników, - analizę zadania, - rozumowanie matematyczne w oparciu o poznaną teorię, - położyć nacisk na dokładne czytanie treści zadań ze zrozumieniem, - wnikliwą analizę warunków zadania, - kształcenie nawyków samodzielnej pracy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.