Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Produkty o Chronionej Nazwie --Products of Designated Origin -

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Produkty o Chronionej Nazwie --Products of Designated Origin -"— Zapis prezentacji:

1 Produkty o Chronionej Nazwie --Products of Designated Origin -
WebQuest Dla klasy drugiej LO na zajęcia z innowacji pedagogicznej pt. „Edukacja dla Zrównoważonego Rozwoju” Czas na wykonanie: 4 tygodnie Autor: Lidia Szmelich

2 Wprowadzenie Jaka jest różnica między serem feta, a serem typu feta? Czy zgadzacie się, że należy chronić tradycyjne produkty spożywcze i surowce przed podróbkami i nieuczciwą konkurencją? Sprawdźmy, jak promuje się i chroni tradycyjną żywność w krajach Unii Europejskiej… W naszej szkole odbędzie się Dzień Europejski pod znakiem tradycyjnych produktów kulinarnych różnych krajów. Chcemy przybliżyć wszystkim uczniom najbardziej charakterystyczne potrawy Europy. Zapraszam w podróż kulinarną w poszukiwaniu produktów o chronionej nazwie.

3 Zadanie Waszym zadaniem będzie:
1. Stworzenie prezentacji multimedialnej na temat wybranego produktu, który, waszym zdaniem, powinien być kojarzony z danym krajem. Prezentacja powinna zawierać następujące treści: nazwa produktu i kraj jego pochodzenia, opis produktu i sposobu jego sporządzania, zdjęcie i zlokalizowanie na mapce dokładnego rejonu, gdzie jest wytwarzany. 2. Przedstawienie prezentacji na forum szkoły podczas Dnia Europejskiego.

4 Proces Będziecie pracować w grupach 3-4 osobowych.
Wybierzcie lidera, który będzie koordynował pracą całej grupy. Wybierzcie jeden kraj europejski i jeden produkt o chronionej nazwie, pochodzący z tego kraju. Przy wyborze produktu kierujcie się jego popularnością i specyficznymi cechami, dzięki którym kojarzony jest on z danym krajem. Zapoznajcie się z informacjami dotyczącymi produktów o nazwie chronionej, znajdującymi się na podanych stronach w źródłach Skorzystajcie z propozycji krajów i produktów zamieszczonej w zasobach i źródłach. Prezentacja powinna liczyć 7-10 slajdów i być w atrakcyjnej formie. Do przedstawienia prezentacji zaangażujcie wszystkich członków grupy.

5 Lista krajów i wybranych produktów o chronionej nazwie:
Zasoby & źródła - Wyszukiwarka zarejestrowanych produktów na stronie Komisji Europejskiej Lista krajów i wybranych produktów o chronionej nazwie: Włochy – sery (Mozzarella, Parmezan, Salva Cremasco, Gorgonzola), szynka z Parmy, Amatriciano, ocet balsamiczny z Modeny Wielka Brytania – ser Cheddar, pieróg konwalijski, danie z wieprzowiny Melton Mobray Grecja – ser Feta, oliwy, jagnięcina "Arnaki Elassonas, oliwki Prasines Elies Chalkidikis, fasola Vanilies Feneou Finlandia – ciasta kalakukko, karjalanpiirakka Hiszpania – Oliwa z oliwek Virgen Extra z Beana, wina z regionu Ribera del Deurro, szynka Serrano, szafran Holandia – sery (gouda, edamer), ziemniaki z Opperdoes Francja – sery (brie, roquefort, tomme), szynka z Bayonne, mirabelki, czarne oliwki z Nyons Austria – szynka i sery z Tyrolu, morele z Wachau Węgry - zimowe salami segedyńskie, chrzan z Hajdúság, papryka segedyńska, papryka z Kalocsy Polska – sery (oscypek, bryndza podhalańska, redykołka), fasola „Piękny Jaś” z Doliny Dunajca, podkarpacki miód spadziowy

6 wymagania rozszerzone
Ewaluacja wymagania podstawowe (1 pkt.) wymagania pełne (2 pkt.) wymagania rozszerzone (3 pkt.) wartość merytoryczna treści dot. zadanego tematu częściowo odbiegają od stanu faktycznego, podane są w chaotyczny sposób treści dot. zadanego tematu są właściwe, wyczerpujące i uporządkowane treści dot. zadanego tematu są opracowane bardzo starannie i wykraczają poza podstawowe wymagania aspekty techniczne prezentacja ma poważne wady jeśli chodzi o wymogi techniczne prezentacja spełnia wszystkie podstawowe wymogi techniczne pod względem technicznym prezentacja jest bez najmniejszego zarzutu wrażenia estetyczne prezentacja jest mało interesująca, uboga w szczegóły prezentacja jest interesująca, w atrakcyjnej formie prezentacja jest niezwykle interesująca, bogata w różnorakie aspekty, widać wyjątkową dbałość o szczegóły oryginalność w prezentacji są powielane cudze pomysły, informacje są jedynie odtworzone ze źródeł w prezentacji są wykorzystywane własne pomysły oraz te pochodzące z dostępnych źródeł; dostrzega się umiejętność przetwarzania odszukanych informacji prezentacja jest bardzo nowatorska i wyraźnie widać kreatywność w podchodzeniu do tematu prezentacja ustna prezentacja nie jest dobrze zorganizowana, występują błędy językowe i potknięcia w wymowie; komunikacja niewerbalna niespójna z werbalną prezentacja jest dobrze zorganizowana, poprawna pod względem językowym i wymowy; stosowna komunikacja niewerbalna prezentacja jest wyjątkowo dobrze zaplanowana, idealna pod względem językowym; umiejętnie wzmocniona przekazem niewerbalnym współpraca w grupie grupa jest słabo zaangażowana, nie wszyscy współpracują wszyscy uczniowie byli zaangażowani, lecz nierównomiernie lub preferowali pracę indywidualną bardzo dobra współpraca wszystkich członków na każdym etapie wykonywania zadań

7 Ewaluacja – c.d. SKALA OCEN: 18 – 16 celujący 15 – 13 bardzo dobry
9 – 7 dostateczny 6 – 4 dopuszczający 3 – 0 niedostateczny

8 Konkluzja Gratuluję wszystkim, którzy pomyślnie zrealizowali ten WebQuest. Mam nadzieję, że była to dla was pasjonująca przygoda, dzięki której zgłębiliście swoją wiedzę na temat tradycyjnych produktów różnych krajów. Teraz z większą świadomością możecie sięgać po te produkty i na ich temat się wypowiadać (wy i wasi koledzy ze szkoły). Być może kiedyś sami będziecie postulować o umieszczenie jakiegoś artykułu spożywczego na unijnej liście produktów o chronionej nazwie…

9 Przewodnik dla nauczyciela
Niniejszy WebQuest jest idealny dla młodzieży licealnej. Może być z wielkim powodzeniem realizowany w języku angielskim, gdyż więcej informacji można znaleźć na stronach anglojęzycznych, np


Pobierz ppt "Produkty o Chronionej Nazwie --Products of Designated Origin -"

Podobne prezentacje


Reklamy Google