Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałOskar Kubicki Został zmieniony 8 lat temu
1
www.sprint.pl Safe Port Martec Marcin Czepczyński Janusz Hajdel
2
Agenda 2 1.Informacja o programie MARTEC 2.Ogólna informacja o projekcie Safe Port 3.Zakres prac SPRINT w ramach projektu Safe Port 1.Zorganizowanie dostępu do sieci INTERNET na pokładzie jednostki Stena Vision na potrzeby pobierania danych modelu hydro-meteorologicznego 2.Instalacja i dystrybucja danych hydro-meteorologicznych z czujników umieszczonych na wejściu do Portu Gdynia 3.Aplikacja do wizualizacji sytuacji nawigacyjnej z uwzględnionymi poprawkami wyliczonymi na podstawie modelu hydro-meteorologicznego 4.Schemat systemu 5.Prezentacja danych 6.Podsumowanie www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
3
O projekcie 3 www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC MARTEC MARTEC jest wspieranym przez Komisję Europejską projektem, finansowanym przez konsorcjum ERA-NET w ramach siódmego programu ramowego UE, na projekty badawcze z dziedziny technologii morskich. W projekcie bierze udział 30 ministerstw oraz organizacji finansujących z 25 państw, odpowiedzialnych za rozwój krajowych / regionalnych programów badawczych, dotyczących tematyki związanej z technologiami morskimi. Koordynatorem projektu jest Project Management Juelich z Niemiec. Zakres badań: budowa statków, operacje na statkach i w portach, wyposażenie i usługi, wody śródlądowe, energia odnawialna, bezpieczeństwo, wpływ na środowisko.
4
Informacje ogólne 4 W ramach programu MARTEC wykonywano projekt pt. „Safe port entry and berthing ship and port advising system as an element of port ITS”. Partnerzy projektu: Centrum Technik Okrętowych S.A. Aanderaa Data Instruments AADI Akademia Morska w Gdyni Norsk institutt for vannforskning NIVA Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. Sprint S.A. www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
5
Zakres prac SPRINT 5 Prace SPRINT S.A. obejmowały następujące prace: Zorganizowanie dostępu do sieci INTERNET na pokładzie promu pasażerskiego Stena Vision szwedzkiego armatora Stena Line, na potrzeby pobierania danych modelu hydro-meteorologicznego Instalacja i dystrybucja danych hydro-meteorologicznych z czujników umieszczonych na wejściu do Portu Gdynia Aplikacja do wizualizacji sytuacji nawigacyjnej z uwzględnionymi poprawkami wyliczonymi na podstawie modelu hydro-meteorologicznego www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
6
Realizacja SPRINT Dostęp do sieci INTERNET – Stena Vision 6 Instalacja antenowa www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
7
Realizacja SPRINT Dostęp do sieci INTERNET – Stena Vision – cd. 7 Instalacja dostępowa oraz zasilająca www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
8
Realizacja SPRINT Instalacja i dystrybucja danych z czujników hydro-meteo 8 Instalacja czujników na wieży Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
9
Realizacja SPRINT Instalacja i dystrybucja danych z czujników hydro-meteo – cd. 9 Instalacja czujników na wieży Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – cd. www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
10
Realizacja SPRINT Instalacja i dystrybucja danych z czujników hydro-meteo – cd. 10 AADI Air Temperature Sensor AADI Wind Speed Sensor AADI Wind Direction Sensor Instalacja czujników na wieży Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – cd. www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
11
Realizacja SPRINT Instalacja i dystrybucja danych z czujników hydro-meteo – cd. 11 Vaisala WTX520 GILL Windsonic Wind Sensor Instalacja czujników na wieży Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – cd. www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
12
Realizacja SPRINT Instalacja i dystrybucja danych z czujników hydro-meteo – cd. 12 Instalacja zasilania i dystrybucji danych z czujników www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
13
Wizualizacja 13 www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
14
Schemat systemu 14 www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
15
Prezentacja danych 15 www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
16
Prezentacja danych 16 www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
17
Prezentacja danych 17 www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
18
Podsumowanie 18 Zasięg dostępu do Internetu na obszarze Zatoki Gdańskiej pozwala na zestawienie połączenia z promem Stena Spirit już na 4 godziny przed planowanym przypłynięciem do portu w Gdyni Ilość utraconych wiadomości w trakcie 1,5 godzinnego podejścia wynosi ok. 0,1 – 0,4% wszystkich przesyłanych wiadomości. Utracone wiadomości odpowiadają 54 sekundom bez informacji na mostku Średnie opóźnienie danych generowanych przez AADI, docierających na pokład Stena Spirit wynosi 3 sekundy. Maksymalne opóźnienie wyniosło 30 s. W trakcie najgorszego scenariusza testowego odpowiadającego 20-tu utraconym wiadomościom oraz 30 s opóźnieniu, czas braku informacji na mostku wynosi ok. 1 min 30 s. www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
19
Podsumowanie Prezentacja danych z czujników - film 19 www.sprint.pl Projekt SafePort realizowany w ramach europejskiego programu MARTEC
20
Sprint S.A. Pion Innowacji Gdańsk, ul. Budowlanych 64e, tel.: +48 58 340 77 00 fax: +48 58 340 77 01 gdansk@sprint.pl www.sprint.pl www.vizan.pl www.sprint.pl 14
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.