Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSzymon Jasiński Został zmieniony 8 lat temu
1
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK
2
Kierunki i cele działań wytyczyliśmy... Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku, MSiT : Opracowanie zintegrowanego programu badań regionalnych gospodarki turystycznej Rozwój metod badawczych w skali regionalnej i ogólnopolskiej Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008- 2015, POT: Zadanie Badania marketingowe Działania 1.Inicjowanie i prowadzenie badań marketingowych 2.Inicjowanie partnerstwa mającego na celu stworzenie zintegrowanego programu badań regionalnych 3.Wypracowanie spójnej metodologii badań popytu w skali regionalnej i krajowej w celu porównywalności oraz kompilacji danych i wyników 4.Inicjowanie stworzenia w partnerstwie internetowego narzędzia analiz rynkowych 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH2
3
Ludzie Procedury i metody zbierania, analizy i udostępniania informacji Sprzęt Nasz cel - Zintegrowany System Informacji Marketingowej 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH3 Wzrost konkurencyjności Polski jako obszaru recepcji turystycznej wymaga wsparcia informacyjnego na wszystkich szczeblach zarządzania turystyką
4
Zastosowania badań marketingowych Analiza potrzeb i postaw konsumenta Kształtowanie i ocena elementów marketingu- mix Analiza pozycji produktu lub marki w świadomości konsumenta Pomiar efektywności wykorzystania mediów 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH4
5
2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH5 „W badaniach rynku, podobnie jak w każdej innej działalności badawczej, nie jest sztuką udzielić odpowiedzi. Sztuką jest zadać adekwatne pytanie. Reszta to warsztat.” M. Penconek, Marketing w praktyce, lipiec –sierpień 1998, No 4
6
Co będziemy badać? Potencjalny popyt na polskie produkty turystyczne na rynkach zagranicznych (strategicznych) Pozycję konkurencyjną Polski w stosunku do głównych konkurentów na rynkach emisji ruchu turystycznego Jakość i funkcjonalność stron internetowych wdrożonych i zarządzanych przez POT Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej Efekty kampanii promocyjnych na rynkach zagranicznych Poziom satysfakcji turystów zagranicznych i krajowych z zakupionych (konsumowanych) usług turystycznych 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH6
7
Co zamierzamy w kwestii zadawania „adekwatnych” pytań? określenia zbioru danych uznanych za „kluczowe”. Powołanie zespołu ekspertów w celu opracowania zbioru pojęć, które będą stosowane w badaniach konsumentów usług turystycznych oraz określenia zbioru danych uznanych za „kluczowe”. Koordynowanie prac, przy współpracy z MSiT, nad przygotowaniem i upowszechnieniem wyników prac zespołu - „podręcznik” (maj 2010?). 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH7
8
Jak chcemy „integrować” i udostępniać wyniki badań? Zakupimy specjalistyczne oprogramowanie i sprzęt – platformę do realizacji badań on-line (I kwartał 2010). System umożliwia realizację nawet do 100 tys. wywiadów rocznie, zapewnia swobodę dostępu wielu użytkownikom i „generowanie” zaprojektowanych raportów on-line. Wdrożymy pierwszy projekt badawczy w celu przetestowania platformy jako narzędzia (do końca 2010). 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH8
9
Wsparcie procesu realizacji badań Składowanie danych Składowanie danych System bazodanowy Gromadzenie danych WWW Papier Telefon Wywiad Raportowanie SPSS Dystrybucja wyników on-line Przetwarzanie i udostępnianie danych MS Office Analiza Zarządzanie projektami badań Użytkownik Systemu HTML Reporter
10
Realizacja badań ankietowych on-line projekt badań kwestionariusz dobór próby automatyzacja zbierania danych dane gotowe do analiz kontrola realizacji próby analiza danych generowanie raportów publikowanie raportów możliwość automatyzacji System badań on-line
11
Dlaczego badania on-line w oparciu o platformę ? Niższe koszty realizacji badania niż w przypadku klasycznych technik badawczych (PAPI, CATI) Wysoka jakość danych (brak błędów związanych z realizacją badań realizowanych innymi technikami) Monitoring i pełna kontrola realizacji badania Dostęp do wyników ad-hoc w każdym momencie badania, niezależnie od poziomu realizacji projektu 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH11
12
Dlaczego akurat SPSS Dimensions? Pełna integracja z narzędziami SPSS wykorzystywanymi w Polskiej Organizacji Turystycznej Łatwe i intuicyjne narzędzie, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej Badania międzynarodowe z wykorzystaniem wielu wersji językowych kwestionariusza w ramach jednego projektu Swoboda w nadawaniu uprawnień użytkownikom – dowolność sposobu współpracy z agencjami badawczymi i partnerami w regionach 2009-11-25REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH12
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.