Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWeronika Marcinkowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1
2
- obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej: - Standardy kształcenia nauczycieli 2
3
- wypracowanie kompetencji (tak indywidualnych, jak i społecznych) niezbędnych do podjęcia pracy w instytucjach publicznych i niepublicznych o charakterze edukacyjnym (przedszkole, szkoła podstawowa); - w roli nauczyciela wychowania fizycznego lub w roli instruktora, trenera osiedlowego, animatora czasu wolnego dzieci, młodzieży i osób dorosłych (w tym szczególnie będących w wieku poprodukcyjnym). 3
4
- legitymuje się wiedzą, umiejętnościami z obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej; - kompetencjami personalnymi i społecznymi; - oddziałuje na zachowania jednostek i grup społecznych, kierując zaspakajaniem ich potrzeb rekreacyjnych, zdrowotnych i przyjemnościowych, związanych z uczestnictwem w kulturze fizycznej. - jest przygotowany do: pracy edukacyjnej w zakresie promowania zdrowia, aktywności fizycznej i prawidłowych zachowań wolnoczasowych w miejscu pracy i środowisku lokalnym. 4
5
- obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej: - Standardy kształcenia nauczycieli 5
6
- wypracowanie kompetencji (tak indywidualnych, jak i społecznych), niezbędnych do podjęcia pracy w instytucjach publicznych i niepublicznych o charakterze edukacyjnym (szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne oraz szkolnictwo wyższe) w roli nauczyciela wychowania fizycznego; - wypracowanie kompetencji koniecznych do zajmowania stanowisk kierowniczych w organizacjach oświatowych, samorządowych, administracji państwowej i innych instytucjach. 6
7
- legitymuje się zaawansowaną wiedzą, umiejętnościami z obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej; - kompetencjami psychomotorycznymi, personalnymi i społecznymi, - oddziałuje na zachowania jednostek i grup społecznych w obszarze kultury fizycznej. - jest przygotowani do samodzielnego planowania, realizacji i ewaluacji aktywności fizycznej służącej zdrowiu, wypoczynkowi oraz urodzie z młodzieżą i osobami dorosłymi aktywnymi zawodowo i w wieku poprodukcyjnym. 7
8
Obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu, nauk o kulturze fizycznej, Obszar nauk społecznych. 8
9
- przygotowanie profesjonalistów-pragmatyków, zdolnych do podejmowania zatrudnienia w jednostkach obsługi ruchu turystycznego, ośrodkach wypoczynkowych i rekreacyjnych - przygotowanie do prowadzenia przez absolwentów samodzielnej działalności usługowej w tym zakresie; 9
10
- ma podstawową wiedzę o biologicznych, kulturowych, ekonomicznych i psychospołecznych podstawach aktywności człowieka; - ma szczegółową wiedzę o wybranych aspektach funkcjonowania organizmu człowieka, mechanizmach podejmowania przez niego decyzji, współczesnych modelach zachowań oraz kształtowaniu stylu życia, w tym szczególnie o realizowanych formach rekreacji i turystyki. - posiada umiejętności, które umożliwią mu zarówno tworzenie warunków organizacyjnych dla aktywności innych osób, jak i pozwalające na bezpośrednie prowadzenie wybranych form takich zajęć i imprez. 10
11
Obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu, nauk o kulturze fizycznej, Obszar nauk społecznych. 11
12
- przygotowanie absolwentów do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej lub menedżerskiej w jednostkach organizujących turystykę lub rekreację oraz pełnienia w nich funkcji kierowniczych. - wykształcenie kompetencji pracy w zespole i umiejętności interpersonalnych. - przygotowanie samodzielnych specjalistów, podnoszących swoje kompetencje zawodowe oraz rozwijających ofertę usług turystycznych i rekreacyjnych o nowe propozycje. 12
13
- uzyska pogłębioną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu procesów biologicznych, przyrodniczych i psychologicznych, uwarunkowań historycznych, społecznych, kulturowych i geograficznych oraz mechanizmów społecznych i ekonomiczno- prawnych, wpływających na aktywność fizyczną i uczestnictwo w turystyce i rekreacji; - uzyska nowe kompetencje związane z umiejętnościami kierowania ludźmi oraz organizowania pracy zespołów ludzkich i jednostek organizacyjnych, podejmowania działań o charakterze strategicznym, działań przedsiębiorczych. 13
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.