Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
A.M. Zarzycka
2
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
ze względu na formę działania ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego w układzie produkt-rynek A.M. Zarzycka
3
Strategia wejścia na rynki zagraniczne
Strategiczny wybór pomiędzy dostępnymi formami wejścia przy uwzględnieniu takich czynników jak: stopień kontroli działalności zagranicznej, ryzyko z tym związane, atrakcyjność rynku, atuty konkurencyjne przedsiębiorstwa wchodzącego na rynek zaangażowanie zasobów. A. Sznajder A.M. Zarzycka
4
Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne
Strategie eksportu Eksport pośredni Eksport bezpośredni Eksport kooperacyjny Strategie kontraktowe Produkcja kontraktowa Sprzedaż licencji Franchising Kontrakty menedżerskie Strategie z zaangażowaniem kapitałowym Filia handlowa Zakład montażowy Zakład produkcyjny A.M. Zarzycka
5
Eksport pośredni i bezpośredni
A.M. Zarzycka
6
Formy organizacyjno-prawne inwestycji bezpośrednich
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Oddział Filia Joint venture Spółka córka A.M. Zarzycka
7
Licencje / franchising
Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencje / franchising Joint venture Spółka córka Zaangażowanie zasobów, ryzyko, kontrola, potencjał zysku A.M. Zarzycka
8
Strategie wejścia ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego
A.M. Zarzycka
9
Strategie ekspansji rynkowej w układzie kraj - segment
A.M. Zarzycka
10
Strategie w układzie produkt - rynek
A.M. Zarzycka
11
Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne
Czynniki zewnętrzne: wielkość, dynamika i potencjał rynku docelowego „bliskość” rynku zagranicznego charakterystyka branży warunki polityczne i prawno-administracyjne bariery w obrocie międzynarodowym infrastruktura A.M. Zarzycka
12
Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne c.d.
Czynniki wewnętrzne: cele strategiczne przedsiębiorstwa zasoby i przewagi konkurencyjne przedsiębiorstwa stopień umiędzynarodowienia i orientacja specyfika asortymentu przedsiębiorstwa A.M. Zarzycka
13
Nowy Styl Jakie strategie wejścia na rynki zagraniczne stosuje firma Nowy Styl? Jakie czynniki wyboru strategii wejścia są brane pod uwagę w przypadku firmy Nowy Styl? A.M. Zarzycka
14
Literatura uzupełniająca
A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWE, Warszawa 1995 J. Rymarczyk, Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 A.M. Zarzycka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.