Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDanuta Wójcik Został zmieniony 8 lat temu
1
“In God we trust, all others bring data.” W. Edwards Deming
2
Ocena poziomu dojrzałości wielkopolskich przedsiębiorstw w odniesieniu do modelu CMMI Jerzy.Nawrocki@cs.put.poznan.pl Bartosz.Bogacki@cs.put.poznan.pl
3
CMMI – Capability Maturity Model Integration 1. Początkowy 2. Zarządzany (powtarzalny) 3. Zdefiniowany 4. Zarządzany ilościowo 5. Optymalizujący Organizacje programistyczne SEI, Pittsburg, USA 1989-1993
4
Poziomy dojrzałości Obszar procesu 2Obszar procesu n Obszar procesu 1 1. Początkowy 2. Zarządzany (powtarzalny) 3. Zdefiniowany 4. Zarządzany ilościowo 5. Optymalizujący Zarządzanie wymaganiami Planowanie przedsięwzięcia Monitorowanie i kontrola przedsięwzięcia Zarządzanie podzleceniami Pomiary i analiza Zapewnienie jakości procesu i produktu Zarządzanie konfiguracją CMMI Poziom 2
5
Poziomy dojrzałości Obszar procesu 2Obszar procesu n Obszar procesu 1 Cele generyczne Cele specyficzne Praktyki specyficznePraktyki generyczne Zobowiązanie do działania Zdolność do działania Kierowanie implementacją Weryfikacja implementacji Wspólne cechy CMMI – Cele i praktyki
6
SG 1 Wymagania są zarządzane i wykrywa się niespójności między nimi a planami i produktami. SP 1.1 Doprowadź do jednolitego rozumienia wymagań pochodzących z różnych źródeł. Wymagania System ma mieć prosty interfejs użytkownika. C:\app kasa 122 340 _ Przykładowe cele i praktyki
7
SG 1 Oszacowania parametrów przedsięwzięcia są opracowane i aktualizowane SP 1.1 Ustal na wysokim poziomie abstrakcji strukturę hierarchiczną produktów stanowiącą oszacowanie zakresu. Księgarnia internetowa Wymagania Plan Kod Automatyczne przypadki testowe Przykładowe cele i praktyki
8
Ocena dojrzałości - SCAMPI SCAMPI – Standard CMMI Appraisal Method for Process Improvement Przybliżony koszt pomiaru dla CMMI poziomu 2 wynosi: $33.000 - $75.000 Pomiar dojrzałości przedsiębiorstwa wykonywany zgodnie z wytycznymi przygotowanymi przez SEI
9
Kwiecień 2002 – Wrzesień 2005 868 ocen 782 organizacje 59% organizacji spoza USA 3250 przedsięwzięć Process Maturity Profile CMMI v1.1 SCAMPI v1.1 Appraisal Results 2003 Year End Update SEI, March 2004. Statystyki SEI
10
Dane uzyskane przez SEI z pomiaru dojrzałości 782 organizacji.
11
Ocena poziomu występowania i adaptacji celów oraz praktyk CMMI w obszarach zdefiniowanych na poziomie 2 (poziom zarządzany). Ocena dojrzałości - InMost Dane pozyskiwane za pomocą ankiet. Ocena obszarów z wykorzystaniem 4 stopniowej skali zaproponowanej przez Sommerville’a i Sawyer’a: Nigdy, Czasami, Przeważnie (> 70%), Zawsze... Nie wiem. Pytanie: Jak często praktyka jest stosowana?
12
Ankiety 1.Planowanie przedsięwzięcia, 2.Zarządzanie wymaganiami + Pomiary i analiza, 3.Zarządzanie podzleceniami + Zarządzanie konfiguracją, 4.Monitorowanie i kontrola przedsięwzięcia + Zapewnianie jakości procesu i produktu.
13
Analiza zebranych danych 1.Poziom rozwoju firmy w ramach obszarów zdefiniowanych w standardzie CMMI na poziomie 2, 2.Poziom rozwoju firmy w poszczególnych obszarach na tle innych wielkopolskich firm.
14
Dziękuję za uwagę...
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.