Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJolanta Grzelak Został zmieniony 8 lat temu
2
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach wiekowych. Spotkania czytelnicze pod hasłem: „Czytelnicza podróż leśnych skrzatów” Edukacyjne wyprawy badaczy przyrody.
3
Cele działania: Treści zawarte w projekcie „Mali badacze przyrody” miały na celu rozwijanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych związanych tematycznie z środowiskiem leśnym, które wpływały na kształtowanie postaw ekologicznych. Cele działania: Treści zawarte w projekcie „Mali badacze przyrody” miały na celu rozwijanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych związanych tematycznie z środowiskiem leśnym, które wpływały na kształtowanie postaw ekologicznych.
4
Cele ogólne: Wprowadzanie dzieci w świat przyrody, ekologii i zmian związanych z następującymi po sobie porami roku w środowisku leśnym poprzez bezpośredni i pośredni kontakt z przyrodą. Wprowadzanie dzieci w świat przyrody, ekologii i zmian związanych z następującymi po sobie porami roku w środowisku leśnym poprzez bezpośredni i pośredni kontakt z przyrodą. Budzenie pozytywnego stosunku do przyrody, otoczenia i samego siebie poprzez bezpośredni kontakt z naturą. Budzenie pozytywnego stosunku do przyrody, otoczenia i samego siebie poprzez bezpośredni kontakt z naturą. Poznawanie wzajemnych zależności przyrody i człowieka oraz jego wpływu na kształtowanie się środowiska naturalnego. Poznawanie wzajemnych zależności przyrody i człowieka oraz jego wpływu na kształtowanie się środowiska naturalnego. Kształtowanie postaw proekologicznych. Kształtowanie postaw proekologicznych. Pogłębienie relacji pomiędzy dzieckiem a rodzicem. Pogłębienie relacji pomiędzy dzieckiem a rodzicem.
5
Wzbogacenie wiedzy dziecka z dziedziny ekologii, wykształcenie u niego postawy prozdrowotnej i proekologicznej. Wzbogacenie wiedzy dziecka z dziedziny ekologii, wykształcenie u niego postawy prozdrowotnej i proekologicznej. Przekonanie o konieczności dbania o środowisko, w którym żyjemy. Przekonanie o konieczności dbania o środowisko, w którym żyjemy. Dostarczanie dzieciom wzorca osobowego promującego ekologiczny tryb życia. Dostarczanie dzieciom wzorca osobowego promującego ekologiczny tryb życia. Cele szczegółowe:
6
Opis działania:
7
W przedszkolu jest wiele okazji kształtowania u dzieci zamiłowania do świata przyrody, kształtowania właściwego, opiekuńczego stosunku do roślin i zwierząt, doprowadzenia do stanowiska i roli człowieka w przyrodzie. Uwrażliwienie dzieci na piękno i konieczność ochrony przyrody sprawia, że czują się oni odpowiedzialni za otaczające środowisko. Treści zawarte w projekcie: „Mali badacze przyrody” miały na celu rozwijanie u dzieci zainteresowania środowiskiem leśnym, a także wpływały na kształtowanie postaw ekologicznych.
8
Projekt miał charakter otwarty, można go było zmieniać i modyfikować w zależności od możliwości dzieci i potrzeb przedszkola. Był spójny z zadaniami i koncepcją pracy przedszkola. W projekcie zintegrowano działania edukacyjne z wszystkich dziedzin programowych wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, a nauczyciel pełnił w nim rolę przewodnika i koordynatora działań.
9
Szczegółowy opis działań:
10
1. Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach wiekowych.
11
„Leśne dary jesieni”
12
„Mieszkańcy lasu, czyli leśne zwierzęta”
13
„Leśne zwiastuny wiosny”
14
„Ekoludkowy las czyli z ekologia na Ty”
15
„Jakie owady mieszkają w lesie”
16
2. Spotkania czytelnicze pod hasłem: „Czytelnicza podróż leśnych skrzatów”
17
Prezentacja multimedialna; „Jak rozpoznać zwiastuny wiosny”
18
Całoroczne spotkania czytelnicze o tematyce: „Kolorowa jesień i jej dary” „Kolorowa jesień i jej dary” „Zagadka opadających liści, czyli dlaczego drzewa zrzucają liście” „Zagadka opadających liści, czyli dlaczego drzewa zrzucają liście” „ Tajemniczy zimowy las” „ Tajemniczy zimowy las” „Jak krasnoludki szukały wiosny” Marii Konopnickiej, czyli opowieść o małych ludzikach, które wyruszają w podróż, aby odnaleźć upragnioną wiosnę „Strażnicy lasu czyli jak należy zachowywać się w lesie” „Jak krasnoludki szukały wiosny” Marii Konopnickiej, czyli opowieść o małych ludzikach, które wyruszają w podróż, aby odnaleźć upragnioną wiosnę „Strażnicy lasu czyli jak należy zachowywać się w lesie” „Znamy chronione rośliny i zwierzęta leśne” „Znamy chronione rośliny i zwierzęta leśne”
20
3. Edukacyjne wyprawy badaczy przyrody:
21
Lekcja przyrody w Szkole Podstawowej Nr 1 w Rudzie Śląskiej
22
Zabawy badawcze w przedszkolu i ogrodzie
23
Wycieczka autokarowa do Leśnego Parku Niespodzianek w Ustroniu
24
Efekty: Rezultatem końcowym projektu „Mali badacze przyrody” było nabycie wiedzy z zakresu zagadnień przyrodniczych związanych z środowiskiem leśnym.
25
Dzięki realizowanym zadaniom projektowym dziecko: wzbogaciło wiadomości o ekosystemie leśnym, zjawiskach i procesach w nim zachodzących, różnych funkcjach lasu oraz o sposobach ochrony lasu, wzbogaciło wiadomości o ekosystemie leśnym, zjawiskach i procesach w nim zachodzących, różnych funkcjach lasu oraz o sposobach ochrony lasu, kojarzy zdobytą wiedzę o zjawiskach przyrodniczych z systematyczną obserwacją, kojarzy zdobytą wiedzę o zjawiskach przyrodniczych z systematyczną obserwacją, odróżnia pozytywne i negatywne działania człowieka na środowisko naturalne. odróżnia pozytywne i negatywne działania człowieka na środowisko naturalne.
26
Dzięki realizowanym zadaniom projektowym rodzic: poprawił własną świadomość ekologiczną, poprawił własną świadomość ekologiczną, włączał się w zajęcia i zabawy o tematyce przyrodniczej, włączał się w zajęcia i zabawy o tematyce przyrodniczej, aktywnie spędzał czas wolny na łonie przyrody. aktywnie spędzał czas wolny na łonie przyrody.
27
Dzięki realizowanym zadaniom projektowym nauczyciel: doskonalił swój warsztat pracy, doskonalił swój warsztat pracy, rozwijał i doskonalił umiejętność współpracy z rodzicami i innymi nauczycielami, rozwijał i doskonalił umiejętność współpracy z rodzicami i innymi nauczycielami, promował przedszkole wśród społeczności lokalnej. promował przedszkole wśród społeczności lokalnej.
28
Rady i przestrogi: Dzieci z przyjemnością oczekiwały na spotkania czytelnicze w przedszkolu oraz odwiedzały Miejską Bibliotekę w Nowym Bytomiu, w której odnalazły zarówno rozrywkę, jak i potrzebne informacje na temat środowiska leśnego. Dzieci z przyjemnością oczekiwały na spotkania czytelnicze w przedszkolu oraz odwiedzały Miejską Bibliotekę w Nowym Bytomiu, w której odnalazły zarówno rozrywkę, jak i potrzebne informacje na temat środowiska leśnego. Projekt przeprowadzono dzięki ścisłej współpracy z pracownikami Miejskiej Biblioteki Publicznej Filia Nr 4 w Rudzie Śląskiej. Projekt przeprowadzono dzięki ścisłej współpracy z pracownikami Miejskiej Biblioteki Publicznej Filia Nr 4 w Rudzie Śląskiej. Projekt przeprowadzono przy stałej współpracy z rodzicami, którzy bardzo chętnie angażowali się w jego realizację, podejmowali dodatkowe zadania oraz dostarczali ciekawe materiały do zajęć. Projekt przeprowadzono przy stałej współpracy z rodzicami, którzy bardzo chętnie angażowali się w jego realizację, podejmowali dodatkowe zadania oraz dostarczali ciekawe materiały do zajęć.
29
Sposoby upowszechnienia: Strona internetowa przedszkola: www.mp17rs.szkolnastrona.plwww.mp17rs.szkolnastrona.pl Gazetka przedszkolna „Pajacyk”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.