Prezentacja na temat: "KRONIKA POBYTU WE WŁOSZECH 22.02.2016-18.03.2016 KLASA II TECHNIKUM HOTELARSKIEGO KLASA III TECHNIKUM LOGISTYCZNEGO Współfinansowany w ramach programu."— Zapis prezentacji:

1 KRONIKA POBYTU WE WŁOSZECH 22.02.2016-18.03.2016 KLASA II TECHNIKUM HOTELARSKIEGO KLASA III TECHNIKUM LOGISTYCZNEGO Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

2 DZIEŃ 1 W tym dniu zapoznaliśmy się z rozkładem autobusów i dojazdem do Sistema Turismo, na miejscu poznaliśmy panujące zasady BHP. Pomogła nam w tym pani Vicky, która opowiedziała nam o mieście i jego historii. Następnie pojechaliśmy do miejsca praktyk gdzie poznaliśmy opiekunów praktyk. Po dotarciu do zakładów pracy omówiliśmy zasady BHP jakie obowiązują w miejscach pracy, zostały również ustalone nasze obowiązki i godziny praktyk. Potem udaliśmy się na stanowiska pracy. Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

3 DZIEŃ 2 - 5 DZIEŃ Z ŻYCIA LOGISTYKA Logistycy pracowali ciężko w magazynach poznawali zasady ich funkcjonowania, rozmieszczali towary, przypatrywali się jak się wydaje towary, oraz zapoznali się z dokumentacja logistyczna Po pracy część z nas spotkała się na mieście. Po chwilowym odpoczynku poszliśmy razem z opiekunami do restauracji Bounty na kolacje. Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

4 DZIEŃ 2 - 5 Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

5 FLORENCJA Dzień 5 Dziś wybraliśmy się na wycieczkę do Florencji, miasta Toskanii. W drogę wyruszyliśmy wcześnie rano. Po samym mieście oprowadzani byliśmy przez przewodniczkę dzięki, której dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy o tym pięknym mieście. Mieliśmy także czas dla siebie, po czym późnym popołudniem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Rimini dotarliśmy około godziny 20.00. Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

7 DZIEŃ Z ŻYCIA HOTELARZA ● W dzisiejszym dniu pracę zaczęłam o godzinie 9:00, jak co dzień sprzątałam pokoje: ścieliłam łóżka, zamiatałam, myłam lustra, potem pracowałam na recepcji, pani mi pokazała jak wypełniać formularze meldunkowe gości a potem pozwolili mi wydawać klucze gościom W godzinach wieczornych pomagałam w kuchni, między innymi myłam naczynia i polerowałam sztućce. Po pracy, czas wolny wykorzystałam na spacer wzdłuż plaży, gdzie oddałam się swojej pasji fotografowania Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

8 DZIEŃ 7 ● Dzisiaj miałam dzień wolny od pracy, ponieważ jest sobota. Po śniadaniu razem z koleżankami wybrałam się na targowisko do centrum Rimini. Następnie poszłyśmy na włoskie przysmaki – lody. Pogoda nam dopisywała więc postanowiłyśmy udać się na małe zakupy. Po powrocie z miasta nadszedł czas na spacer po plaży. Tam zbierałam muszelki, które leżały przy brzegu morza, ale również podziwiałam piękne krajobrazy. Resztę południa spędziłam w hotelu. Kiedy nadszedł wieczór udałam się na kolację do restauracji „Bounty”. Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

9 DZIEŃ Z ŻYCIA LOGISTYKA Dzisiaj pracowaliśmy ciężko w magazynach przy rozmieszczaniu towarów, oraz przy wydawaniu towarów z magazynu, uczyliśmy się wypełniania dokumentów dotyczących wydawania i przyjmowania towarów. Po pracy część z nas spotkała się na mieście przy kawie. Po dłuższym odpoczynku wybraliśmy się razem z opiekunami do restauracji Bounty na kolację. Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

10 DZIEŃ Z ŻYCIA HOTELARZA ● Po przybyciu do miejsca pracy dziewczyny obserwowały pracę w recepcji, oraz uczyły się procedur związanych z przyjęciem i wymeldowaniem gości, następnie pracowały w restauracji i aranżowały wystrój holu hotelowego. Gdy większość osób wróciła z pracy, poszliśmy do hotelu się przebrać a później na plażę O godzinie 19.00 wszyscy zebraliśmy się przy recepcji hotelu by udać się do naszej ulubionej pirackiej restauracji „BOUNTY’’ Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

11 Vicky (koordynator biura) Simona (Główny koordynator wymiany miedzynarod owej) Tsvety (Pracownik administracji) - Irena (koordynator grup) Stratos (koordynator grup) - - - - Stefano (kierownik stażu pracy) - Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

12 ZAŚWIADCZA SIĘ, ŻE UCZESTNICZYŁA W PROJEKCIE Kształcenie i szkolenia zawodowe kluczem do ulepszenia procesów nauczania i uczenia s ię (2014-1-PL01-KA102-015848), w ramach którego odbyła 4 tygodniową praktykę zawodową w w sektorze turystyczno-gastronomicznym OD 22.02.2016-18.03.2016 18/03/2016 Certyfikat praktyk zawodowych Rimini, Włochy Pieczątka i podpis Imię i nazwisko __________________________________________ Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

13 Wykonywane czynności/zadania Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe Praca w recepcji Uczeń zapoznał się z organizacją pracy w recepcji, z procedurami dotyczącymi witania i żegnania gości hotelowych oraz z obsługą urządzeń znajdujących się w recepcji: fax, drukarka i ksero. Obsługa gości w części restauracyjnej hotelu Uczeń potrafi przygotować salę konsumencką do przyjęcia gości (przygotowanie stolików, nakrycie stołów, obsługa gości podczas posiłków, sprzątanie stołów). Zastosowanie przepisów BHP i p-poż. w miejscu pracy Uczeń przestrzega i stosuje przepisy BHP i ppoż. na stanowisku pracy - identyfikowanie zagrożenia dla zdrowia i życia podczas wykonywania zadań, stosowanie zasad ergonomii pracy. Utrzymanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych Uczeń stosuje właściwe środki czyszczące i dezynfekcyjne podczas wykonywania prac porządkowych, obsługuje urządzenia i sprzęt do utrzymania czystości oraz dba o mienie gości zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami hotelu. Komunikowanie się w językach włoskim i angielskim z wykorzystaniem języka fachowego Uczeń komunikje się z gośćmi hotelowymi oraz z przełożonymi z zastosowaniem zwrotów grzecznościowych i specjalistycznych. Wykorzystanie posiadanych kompetencji społecznych (praca w zespole) Umiejętność pracy w zespole, role grupowe, skuteczna interakcja z otoczeniem, wrażliwość społeczna, otwartość na drugiego człowieka, zdolności negocjacyjne, empatia, asertywność, zdolności komunikacyjne, umiejętność radzenia sobie ze stresem. SUPLEMENT DO CERTYFIKATU Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+

14 Zespół Szkół w Górze Podziękowania dla: Zespołu Szkół w Górze. Pracodawców we Włoszech Uczniowie klas II THT, III TL.

Pobierz ppt "KRONIKA POBYTU WE WŁOSZECH 22.02.2016-18.03.2016 KLASA II TECHNIKUM HOTELARSKIEGO KLASA III TECHNIKUM LOGISTYCZNEGO Współfinansowany w ramach programu."