Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDawid Wysocki Został zmieniony 8 lat temu
1
Techniczne aspekty SEO w wyszukiwarkach internetowych … czyli jak zaczarować Google
2
2 Czym jest i jak działa wyszukiwarka internetowa Wyszukiwarka internetowa (ang. search engine) – program lub strona internetowa, która realizuje wyszukiwanie informacji w Internecie według podanych przez użytkownika słów kluczowych lub wyrażeń sformułowanych w języku naturalnym. Ilość zaindeksowanych zasobów świadczy o wielkości danej wyszukiwarki.
3
3 Czym jest i jak działa wyszukiwarka internetowa Jak działa robot indeksujący Czas ma znaczenie – wczytywanie strony WWW Technologie wspierane przez Google Wykorzystanie JavaScript na stronie Wordpress na sterydach Przebieg mojej prezentacji…
4
4 Źródło: http://oneclicksong.com/search-engine-optimization/how-search-engine-works/ Wyszukiwarka internetowa
5
5 Robot indeksujący Przechodzi przez strukturę kodu strony i wysyła do bazy danych informacje: Kodowanie Meta dane Zawartość strony Linki w treści Grafiki – alty i odnośniki graficzne Dane strukturalne – Knowledge Graph Schema.org Struktura adresów URL Htaccess Robots.txt Sitemap.xml Optymalizuj ilość zapytań do serwera – im mniej tym lepiej Szybciej wczytana strona = więcej zaindeksowanych zasobów
6
6 Htaccess Przekierowanie www na bez www Kompresja GZIP Ustawienie własnej strony błędów Określenie lokalizacji pliku robots.txt
7
7 Schema.org Wykorzystanie Schema.org – widok na SERPY
8
8 Czas ma znaczenie…
9
9 Czas to pieniądz… Narzędzia do badania czasu wczytywania strony (Uwaga Product placement)
10
10 Czas to pieniądz…
11
11 Technologie wspierane przez Google
12
12 Technologie wspierane przez Google Źródło: https://www.design19.org/blog/accelerated-mobile-pages-project-solutions-wordpress-e-commerce/
13
13 Wykorzystanie JavaScript na stronie Wyświetlanie Pop-up Zapisanie do newslettera Bon zakupowy Prezentowanie dodatkowych treści Czego unikamy Ładowanie sekcji w JS Wyświetlanie dużej ilości reklam Warto wykorzystywać biblioteki jQuery, REACT, Node.js, Backbone.js, Angular JS 2
14
14 Wordpress na sterydach Źródło: helpforwp.com
15
15 Wordpress na sterydach WordPress SEO by Yoast All In One SEO Pack WP Social SEO Booster SEOPressor Wp Rocket SEO Friendly Images Remove Query Strings Redirection Broken Link Checker WP Super Cache All In One Schema.org Rich Snippets Pluginy, które warto mieć!
16
16 Wordpress na sterydach WordPress SEO by Yoast
17
17 Wordpress na sterydach WP Rocket
18
18 Wordpress na sterydach Zoptymalizowałeś swoją stronę…
19
19 Pytania
20
20 Dziękuję za uwagę! Cezary Ciechanowski, Junior SEO Specialist @ Bluerank
21
Czym są i jak tworzyć treści SEO friendly? … czyli o treściach nie tylko dla użytkowników
22
22 A dokładniej będzie o… Czym są treści w kontekście optymalizacji stron internetowych? Jak przygotować treści pod SEO? Co daje nam rozwój contentu na stronie internetowej? Jakich błędów należy się wystrzegać? Google’owe zoo, czyli o Pandzie słów kilka
23
23 Po co nam treści SEO friendly?
24
24 Po co nam treści SEO friendly? 1. POZ. - CTR 31,24% 2. POZ. - CTR 14,04% 3. POZ. - CTR 9,85% 4. POZ. - CTR 6,97% 5. POZ. - CTR 5,5% 6-10. POZ. CTR 3,73% łącznie 1 2 3 11-20. POZ. CTR 3,99% łącznie 1 2 3 21-30. POZ. CTR <2% łącznie Aż 71% wszystkich kliknięć pochodzi z wyników organicznych na pierwszej stronie wyników (TOP10). Z drugiej i trzeciej strony pochodzi tylko ok. 5% kliknięć. Źródło: 1 2 3
25
25 Po co nam treści SEO friendly? Wartościowe, unikalne i optymalne pod kątem SEO treści Wzrost zaufania do naszej witryny Wzrost pozycji serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe Wzrost ruchu organicznego na stronach docelowych
26
26 Treści dla Google’a to… Meta Title … Meta Description <meta name=”description” content=… >
27
27 Nagłówki H1, H2, … … Teksty (opisy kategorii, opisy produktów, artykuły etc.) Alt tagi Źródło: https://www.zalando.pl Treści dla Google’a to…
28
28 Jak tworzyć treści SEO friendly? Analiza fraz kluczowych Keyword Planner Keyword Tool Ubersuggest
29
29 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner (https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/)https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/
30
30 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner pokazuje nie tylko popularność fraz…
31
31 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner również podpowiada…
32
32 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner – rodzaje fraz kluczowych sukienki – popularność 135 000 wyszukań miesięcznie modne sukienki – popularność 9 900 wyszukań miesięcznie modne sukienki na lato – popularność 140 wyszukań miesięcznie Fraza bardzo ogólna: Fraza ogólna: Fraza „long tailowa”: Frazy: sukienki, modne sukienki i modne sukienki na lato buty – popularność 740 000 wyszukań miesięcznie buty damskie– popularność 27 100 wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe – popularność 1 300 wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe nike – popularność 90 wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe nike capri 3 ltr gs – popularność 10 wyszukań miesięcznie Fraza bardzo ogólna: Fraza ogólna: Frazy „long tailowe”: Frazy: buty, buty damskie, buty damskie sportowe, buty damskie sportowe nike, buty damskie sportowe nike capri 3 ltr gs
33
33 Jak tworzyć treści SEO friendly? Słowa kluczowe w … Meta title Nagłówkach (H1, H2, …) Meta description Treści Wartościowa i unikalna treść Źródło: https://www.zalando.pl
34
34 Jak tworzyć treści SEO friendly? Źródło: http://www.lifeandmore.pl Słowa kluczowe w … Meta title Nagłówkach (H1, H2, …) Meta description Treści Wartościowa i unikalna treść
35
35 Content is the king!
36
36 Content is the king! Wartościowy content – czyli jaki? Odpowiadający na aktualne trendy i popularne, chętnie wyszukiwane słowa kluczowe Przygotowany rzetelnie i przejawiający podejście eksperckie Unikalny i oryginalny Zachęcający do dzielenia się nim Odpowiednio sformatowany i atrakcyjny dla użytkownika
37
37 Content is the king! Content w naszym serwisieContent w serwisach zewnętrznych Wzrost zaufania ze strony robotów Google’a Wzrost widoczności serwisu Wyższe pozycje serwisu Wzrost zaufania ze strony użytkowników Budowanie reputacji serwisu wśród użytkowników Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych do serwisu Wzrost wartości linkowanej strony docelowej Wspieranie kampanii off-line’owych
38
38 Content is the king! Strategia Kluczowe założenia: cele i grupy docelowe Analiza: grup docelowych, dyskusji, trendów rynkowych i konkurencji Koncept strategiczny: insight konsumencki i big idea Plan działania: działania contentowe, reklamowe, kanały i harmonogram KPI: mierniki sukcesu i budżet
39
39 Content is the king! Wartościowy content + strategia konwersje wartościowy ruch
40
40 Czego się wystrzegać… Treści: niepopartych wcześniejszą analizą fraz nieoptymalnych pod kątem SEO źle oznaczonych, np.: brak znaczników, wiele znaczników brak alt tagów dla grafik ukrytych przed użytkownikiem (cloaking) sztucznie nasyconych słowami kluczowymi (keyword stuffing) spamowych i tworzonych automatycznie
41
41 Czego się wystrzegać… duplikacji treści Treści: niepopartych wcześniejszą analizą fraz nieoptymalnych pod kątem SEO źle oznaczonych, np.: brak znaczników, wiele znaczników brak alt tagów dla grafik ukrytych przed użytkownikiem (cloaking) sztucznie nasyconych słowami kluczowymi (keyword stuffing) spamowych i tworzonych automatycznie
42
42 Panda = algorytm dot. treści Panda 2.4. – 08.11 r. + późniejsza aktualizacja 4.2. – 07.15 r. Unikalne Panda lubi treści Wysokiej jakości Tworzone dla użytkownika Spamowych Panda nie lubi treści Przeoptymalizowanych Ukrywanych Panda to nie tylko zwierzę w ZOO…
43
43 Na efekty trzeba poczekać…
44
44 … ale bywają zaskakujące! 1 mln wizyt organicznych w miesiącu po 2 latach działań
45
45 … ale bywają zaskakujące! 40% wzrostu ruchu organicznego po 2 latach działań
46
46 Content – klucz do sukcesu!
47
47 Dziękuję za uwagę! Anna Antczak, SEO Specialist, Bluerank
48
48 Gwarancja TOP10 w miesiąc na wszystkie frazy Jak się raz wejdzie w TOP - y to już się tam zostaje Grafika na stronach jest najważniejsza Agencje SEO znają algorytm Google’a Mity SEO
49
49 Google aktualizuje algorytm kilkaset razy w roku, z czego tylko kilka to większe Update-y Więcej informacji na: https://moz.com/google-algorithm-changehttps://moz.com/google-algorithm-change Fakty SEO
50
50 RankBrain – sztuczna inteligencja do oceny wyników wyszukiwania Źródło: http://www.brafton.com/ Fakty SEO
51
51 Źródło: https://pbjmarketing.com Black Hat SEO działa i ma się dobrze Fakty SEO
52
Kopalnia wiedzy o zachowaniach Internautów Google Analytics
53
53 Pamiętaj „Jeśli robisz coś, co chciałbyś ukryć przed innymi, to może w ogóle nie powinieneś tego robić?”
54
54 Polityka prywatności
55
55 Wielki Brat patrzy
56
56 Każdy(?) ma teczkę w Google Jak widzi Cię Google: http://www.google.pl/settings/ads/ Historia wyszukiwań: http://www.google.pl/history/ Miejsca, w których bywaliśmy: https://maps.google.pl/locationhistory Kto ma dostęp do naszych danych: https://security.google.com/settings/security/permissions Comiesięczny raport o bezpieczeństwie i prywatności: https://www.google.pl/settings/dashboard
57
57
58
58 Analityka internetowa – co to takiego?
59
59 Analityka internetowa Analityka internetowa (inaczej analityka webowa, webanalytics) zajmuje się konfiguracją i analizą statystyk serwisów i aplikacji internetowych oraz optymalizacją w oparciu o dane zebrane w procesie analityki. http://uxfocus.pl/
60
60 Konwersja Rodzaje witryn Ecommerce Blogi Portale informacyjno - poradnikowe Cele Sprzedaż Wzrost ruchu Pozyskanie leadów Budowanie wizerunku – marki
61
61 Konwersja Rodzaje witryn Ecommerce Blogi Portale informacyjno - poradnikowe Cele Sprzedaż Wzrost ruchu Pozyskanie leadów Budowanie wizerunku – marki
62
62 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja
63
63 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja
64
64 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja
65
65 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja
66
66 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja
67
67 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja
68
68 Narzędzia
69
69 Zasoby ludzkie Źródło: KAIZEN Analytics Blog
70
70 Przepis na sukces LUDZIE 90% NARZĘDZIA 10%
71
71 Etapy codziennej pracy analityka
72
72 Pozyskanie danych
73
73 Raportowanie i wizualizacja
74
74 Analiza i interpretacja wyników
75
75 Testowanie
76
76 Implementacja rekomendacji
77
77 Analityk internetowy to zawód przyszłości
78
78 Cechy analityka internetowego Wg Jima Sterne’a, Neila Patela i Gary’ego Angela, badanie http://www.optimizesmart.com 1.Rozumie dane 2.Rozumie problem, który ma rozwiązać 3.Rozumie cele biznesowe i skupia się na nich 4.Umie się skutecznie komunikować z różnymi typami odbiorców 5.Zna dobrze różne kanały komunikacji marketingowej 6.Rozumie trendy i zmiany w czasie, cykliczność, sezonowość 7.Umieszcza zmiany i zjawiska w różnych kontekstach 8.Umie łączyć metody i narzędzia, porównywać i kompilować 9.Rozumie narzędzia, z których korzysta 10.Stawia na ciągłą optymalizację – działań, wyników, ale i własnej wiedzy
79
79 Gary Angel, prezes Semphonic, skończył Filozofię. W jego teamie analitycznym znajdują się między innymi: inżynier genetyki, psycholog i historyk. W Bluerank analitykami są absolwenci matematyki, ekonometrii i dziennikarstwa.
80
80 Jak zacząć? Poczytaj Excel czasami się przydaje Kod nie gryzie!,English is fun’ A później… dołącz do Bluerank :)
81
81 Przydatne linki Portale szkoleniowe: https://www.coursera.org http://udacity.com/ https://www.udemy.com https://www.edx.org http://www.statistics.com https://www.codecademy.com Filmy szkoleniowe Google Analytics i Tag Manager: https://analyticsacademy.withgoogle.com/course/1 https://analyticsacademy.withgoogle.com/course/5
82
82 Weronika Kraszula, Digital Analyst @ Bluerank Dziękuję za uwagę! Odwiedź nasz profil: www.facebook.com/bluerank
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.