Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAneta Komorowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku
2
Nieruchomości nierolne (inwestycyjne) szansą dla promocji i rozwoju polskiej gospodarki Nieruchomości inwestycyjne ANR 100 tys. ha gruntów przeznaczonych w mpzp i/lub studium pod przemysł, handel-usługi, budownictwo mieszkaniowe, infrastrukturę logistyczną oraz sportowo-rekreacyjną w tym ok. 60 tys. ha w granicach administracyjnych miast Nowe otwarcie ANR w podejściu do marketingu nieruchomości inwestycyjnych Przegląd zasobu – czym dysponujemy Informacja - przyswajalna przez rynek Prezentacja – nowoczesna i atrakcyjna szata Wizualizacja – zdjęcia, mapy, księga wizualizacji Kanały dystrybucji – m.in. zagraniczne targi międzynarodowe, Zasady sprzedaży – zmiany „prosprzedażowe” Współpraca z instytucjami, samorządami, sse
3
Współpraca z PAIiIZ SA wymiana informacji na temat ofert terenów inwestycyjnych wspólna promocja terenów inwestycyjnych utworzenie Krajowego Zasobu Nieruchomości Inwestycyjnych (KZNI) tj. bazy dużych terenów (od 50 hektarów wzwyż) z obszaru całej Polski, które mogą być wykorzystane pod inwestycje przemysłowe typu „greenfield”. ANR przekazała do KZNI 84 nieruchomości o łącznej powierzchni 7700 ha
4
Katalogi -Spójna wizualizacja ofert ANR w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej -Nieruchomości wyposażone w mapy i zdjęcia lotnicze z zaznaczonym obrysem działki -Dwa osobne wydania dla nieruchomości inwestycyjnych oraz dla dworków i obiektów zabytkowych -W katalogach znalazło się 120 ofert nieruchomości o łącznej powierzchni ponad 5.800 ha i szacunkowej wartości ok. 1,5 mld zł.
5
Międzynarodowe Targi Nieruchomości Inwestycyjnych - szansa na pozyskanie zagranicznych inwestorów EXPO REAL (Monachium) (37 tys. uczestników z 73 z krajów) MIPIM (Cannes) (20 tys. uczestników z 79 krajów) Real Vienna (Wiedeń) (7 tys. uczestników z 42 krajów)
6
Efekty: -Sprzedaż nieruchomości w 2010r. na poziomie 287 mln zł, co stanowi 57% wzrost w porównaniu z wartością sprzedaży roku poprzedniego a także 7% wzrost w porównaniu z rokiem 2008 -Sprzedaż nieruchomości „katalogowych” w okresie październik 2010 – kwiecień 2011 r. kształtowała się na poziomie ok. 92 mln zł - Wzrost rozpoznawalności marki ANR - Wzrost inwestycji zagranicznych w Polsce oraz w poszczególnych regionach = rozwój ekonomiczny regionów (nowe inwestycje, miejsca pracy, wzrost poziomu życia lokalnych społeczności) Efekty :
7
Co jeszcze należy zrobić ? -Kontynuacja współpracy z Wydziałami Ekonomicznymi Polskich Placówek Dyplomatycznych za granicą, z zagranicznymi Przedstawicielstwami Ambasad akredytowanymi w Polsce oraz z zagranicznymi izbami handlowymi -Wzmocnienie współpracy z PAIiIZ SA -Nawiązanie bezpośrednich relacji z inwestorami w trakcie konferencji, seminariów, wizyt studyjnych i targów organizowanych w kraju i za granicą -Prezentacja oferty nieruchomości inwestycyjnych ANR oraz pozyskanie inwestorów na rynkach Bliskiego i Dalekiego Wschodu -Konsolidacja działań promocyjnych instytucji publicznych w celu wypracowania wspólnej strategii przyciągania inwestorów zagranicznych
8
Przykładowe transakcje w nieruchomościach inwestycyjnych: -Parzniew pod Warszawą, 29 ha, cele przemysłowe nabywca: usługi logistyczne, cena, 32 mln zł, -Środa Śląska, 22 ha, nabywca: amerykańska firma produkująca szyby samochodowe, cena: 13 mln zł, - Płońsk, 2,08 ha, działalność usługowa, nieruchomość zlokalizowana przy skrzyżowaniu drogi krajowej nr 50 oraz trasy S7, cena 11,6 mln zł
9
Przykładowe transakcje w nieruchomościach inwestycyjnych: -Warszawa Ochota, 0,49 ha, działalność usługowa, nabywca sieć sklepów, cena 11,7 mln zł - Browar „Czarnków” 1,45 ha + majątek trwały, cena 5,5 mln zł. -Pałac w Borku Strzelińskim, gmina Borów, 9 ha, cena 1,2 mln zł
10
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.