Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSławomir Kosiński Został zmieniony 8 lat temu
1
E-Learning
2
Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na przeprowadzanie kursów czy szkoleń, bez konieczności fizycznej obecności na sali wykładowej. E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na przeprowadzanie kursów czy szkoleń, bez konieczności fizycznej obecności na sali wykładowej. E-learning służy nauczaniu na odległość, jednak może być również łączony z tradycyjną edukacją, w formie kursów mieszanych. E-learning służy nauczaniu na odległość, jednak może być również łączony z tradycyjną edukacją, w formie kursów mieszanych.
3
Zalety e-learningu E-learning umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie. Niweluje ograniczenia związane z fizycznym miejscem, w którym znajduje się student oraz wykładowca. E-learning umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie. Niweluje ograniczenia związane z fizycznym miejscem, w którym znajduje się student oraz wykładowca. Pozwala uczyć się we własnym tempie. Student może w każdej chwili nauki zatrzymać się, czy wrócić do wcześniej poznawanego materiału. Pozwala uczyć się we własnym tempie. Student może w każdej chwili nauki zatrzymać się, czy wrócić do wcześniej poznawanego materiału. E-learning niesie ze sobą oszczędność czasu. Raz utworzony kurs może być wykorzystywany wielokrotnie. Liczba studentów korzystających z kursu jest nieograniczona. E-learning niesie ze sobą oszczędność czasu. Raz utworzony kurs może być wykorzystywany wielokrotnie. Liczba studentów korzystających z kursu jest nieograniczona.
4
Mechanizm działania Portal ten został zainstalowany na uczelnianym serwerze w oparciu o pakiet oprogramowania Moodle. Do korzystania z portalu wymagana jest jedynie przeglądarka internetowa. Portal ten został zainstalowany na uczelnianym serwerze w oparciu o pakiet oprogramowania Moodle. Do korzystania z portalu wymagana jest jedynie przeglądarka internetowa. Oprogramowanie to realizuje ustalony harmonogram kursów, a także zapewnia dwukierunkowy przepływ informacji pomiędzy uczestnikami szkoleń. Oprogramowanie to realizuje ustalony harmonogram kursów, a także zapewnia dwukierunkowy przepływ informacji pomiędzy uczestnikami szkoleń. Student Nauczyciel Serwer szkolny: system
5
Mechanizm działania Wszyscy użytkownicy posiadają indywidualne konta zabezpieczone za pomocą hasła. Pozwala to na organizację nauki i określenie uprawnień dostępu użytkowników do właściwych kursów i funkcji oprogramowania. Wszyscy użytkownicy posiadają indywidualne konta zabezpieczone za pomocą hasła. Pozwala to na organizację nauki i określenie uprawnień dostępu użytkowników do właściwych kursów i funkcji oprogramowania. Uczniowie zapoznają się z materiałami dydaktycznymi, po czym rozwiązują zadania domowe i quizy. Do nauczyciela przekazywane są pytania studentów, oraz prace domowe i wyniki quizów. Uczniowie zapoznają się z materiałami dydaktycznymi, po czym rozwiązują zadania domowe i quizy. Do nauczyciela przekazywane są pytania studentów, oraz prace domowe i wyniki quizów. Nauczyciel posiada możliwość raportowania ocen zdobytych przez studentów. Nie stwarza problemu analiza aktywności uczestników kursu. Nauczyciel posiada możliwość raportowania ocen zdobytych przez studentów. Nie stwarza problemu analiza aktywności uczestników kursu.
6
Tworzenie kursów Kursy powstają w zespole dydaktycznym, który tworzą nauczyciele prowadzący dany przedmiot. Sugeruje się, żeby w skład takiego zespołu wchodził również informatyk, który zna możliwości portalu edukacyjnego i może ocenić formę prezentowania treści z danego przedmiotu. Kursy powstają w zespole dydaktycznym, który tworzą nauczyciele prowadzący dany przedmiot. Sugeruje się, żeby w skład takiego zespołu wchodził również informatyk, który zna możliwości portalu edukacyjnego i może ocenić formę prezentowania treści z danego przedmiotu. Nauczyciele, którzy chcą się włączyć w projekt wspomagania kształcenia tradycyjnego metodą edukacji wirtualnej, zobligowani są do przygotowania materiałów dydaktycznych w postaci elektronicznej. Nauczyciele, którzy chcą się włączyć w projekt wspomagania kształcenia tradycyjnego metodą edukacji wirtualnej, zobligowani są do przygotowania materiałów dydaktycznych w postaci elektronicznej.
7
Tworzenie kursów Zakres materiałów dydaktycznych możliwych do wykorzystania w kursach wirtualnych jest szeroki, mogą to być na przykład: Zakres materiałów dydaktycznych możliwych do wykorzystania w kursach wirtualnych jest szeroki, mogą to być na przykład: - teksty, - obrazy, - filmy, - animacje multimedialne – nauczyciel nakreśla projekt animacji razem z potrzebnymi do niego tekstem i obrazami. Nauczyciel definiuje układ lekcji, kolejność udostępnianych materiałów itp. Przygotowuje pytania do quizów, oraz tematy zadań domowych. Nauczyciel definiuje układ lekcji, kolejność udostępnianych materiałów itp. Przygotowuje pytania do quizów, oraz tematy zadań domowych. Tak przygotowane kursy będą implementowane na platformie Tak przygotowane kursy będą implementowane na platformie e-Student z pomocą administratora systemu.
8
Kurs Demonstracyjny Z możliwościami systemu Moodle można zapoznać się przeglądając Kurs Demo udostępniony na platformie. Aby to zrobić należy zalogować się do systemu i wejść do Kursu Demo znajdującego się na stronie głównej portalu. Z możliwościami systemu Moodle można zapoznać się przeglądając Kurs Demo udostępniony na platformie. Aby to zrobić należy zalogować się do systemu i wejść do Kursu Demo znajdującego się na stronie głównej portalu.
9
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.