IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Zapanuj nad dokumentami
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Hotel Courtyard – Warszawa
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Po co mi KNMI? Z naszych studiów zachowujemy w pamięci ostatecznie tylko to, co możemy wykorzystać praktycznie J. W. Von Goethe.
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Sp. z o.o. w Toruniu Jesteśmy firmą od 20 lat działająca na rynku IT Posiadamy System Zarządzania Jakością zgodny z wymogami normy PN-EN ISO 9001:2009.
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Usługi Enterprise Europe Network
Jak robić to efektywnie?
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Model łańcucha wartości
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Systemy ekonomiczne; Gospodarka CENTRALNIE PLANOWANA.
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Co wpływa na uczenie się uczniów?
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna Pokorska „E-nauczanie w kształceniu ustawicznym pracowników i pracodawców z obszarów.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji. Praktyczne ustalenia w aspekcie edukacyjnym.”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Model Akceptacji Technologii (TAM) dla systemów zdalnej edukacji – wyniki badań dr inż. Olga Sobolewska.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
KRAJOWY SYSTEM CERTYFIKACJI SPECJALISTYCZNEJ (CYBERBEZPIECZEŃSTWO) ŚCIEŻKI EDUKACYJNE I CERTYFIKACJA Warszawa r.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Argumenty przemawiające za wyborem e-nauczania w celu szkolenia pracowników wg K. Bachman  Zmiany technologiczne, które spowodowały złożoność oraz przyspieszenie tempa życia a także wpłynęły na zmianę stylu pracy;  Nieustanny deficyt wykształconych pracowników;  Ostra walkę konkurencyjną zmuszająca przedsiębiorstwa do „cięcia kosztów”;  Zmiany społeczne i demograficzne w wyniku których uczenie się stało się procesem trwającym przez całe życie, a nie jedynie ograniczonym wycinkiem czasowym;  Pojawienie się na rynku tzw. „pracowników wiedzy” mających zwykle większe wymagania odnośnie elastyczności czasu i miejsca pracy;  Rozwój sieci komputerowych i technologii, które umożliwiają tworzenie coraz bardziej atrakcyjnych i wartościowych treści szkoleniowych;  Coraz większy wybór wysokiej jakości produktów i usług e-learningowych Źródło: Bachman K., Corporate e-learning: Exploring a new frontier, IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Cel analizy  Weryfikacja czynników wpływających na zainteresowanie i zaangażowanie w technologię zdalnego nauczania przez pracowników oraz pracodawców  Jakie czynniki wpływają na wybór technologii e-nauczania dla doskonalenia swojej kadry pracowniczej przez małe i średnie przedsiębiorstwa  Które czynniki działają zniechęcająco dla małych i średnich przedsiębiorstw w kwestii wyboru technologii nauczania zdalnego IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Model badawczy - Model Akceptacji Technologii TAM (Technology Acceptance Model)  Model oparty jest o założenia teorii uzasadnionego działania (Theory of Reasoned Action TRA), która zakłada, że ostateczne zachowanie użytkownika jest wynikową jego przekonań, obaw i nadziei.  Model TAM zakłada, że na chęć korzystania z nowej technologii mają wpływ dwa czynniki:  postrzegana przez użytkownika użyteczność, czyli odpowiedź na pytanie „Do czego może mi się przydać nowa technologia? Czy ułatwi mi wykonywanie zadań?”  postrzegana przez użytkownika łatwość użycia, czyli zastanowienie się nad problemem „Czy korzystanie z nowej technologii będzie wymagało ode mnie dużo pracy, wysiłku?” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Postrzegana łatwość użycia Postrzegana użyteczność Behawioralne intencje użycia Aktualne wykorzystanie Model TAM (Technology Acceptance Model) Źródło: Pastuszak Z., „Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie”, Placet, Warszawa 2007, str. 165

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Opis próby badawczej N=127 IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" KryteriumAtrybutIlość% Firma – wielkość Mała Średnia Duża ,6% 21,2% 51,1% Rodzaj działalności Produkcyjna Usługowa ,5% 47,2% Doświadczenie z e-nauczaniem Tak Nie ,8% 51,2%

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Analizowane czynniki (1)  Fukcjonalność systemu  Przydatność e-nauczania z punktu widzenia zdobywania wiedzy (FUSE1)  Przydatność e-nauczania w wymianie wiedzy (FUSE2)  Przydatność e-nauczania w kwestii rozwoju i zarządzania wiedzą w przedsiebiorstwie (FUSE3)  Jakość systemu oceniana jako  Szybkość działania (SYSQ1)  Prostota obsługi (SYSQ2)  Łatwość nawigacji (SYSQ3)  Estetyka (SYSQ4)  Jakość informacji (SYSQ5)  Aktualność informacji (SYSQ6)  Użyteczność społeczna systemu  E-nauka wpływa pozytywnie na samoocenę pracownika (przekonanie o własnych umiejętnościach) (SUSE1)  E-nauka wpływa pozytywnie na opinię pracodawcy o pracowniku (SUSE2)  Pozwala na nawiązywanie kontaktów społecznych, integrację pracowników (SUSE3) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Analizowane czynniki (2)  Przyjemność  E-nauka jest ułatwieniem dla przedsiębiorstwa w kwestii zaspokajania [ptrzeb informacyjnych pracownika (PLEA1)  Korzystanie z e-nauczania jest przyjemne dla odbiorcy - pracownika (PLEA2)  Rozrywka, interakcja z systemem  E-nauczanie wzbudza zainteresowanie pracowników (AROU1)  E-nauczanie wpływa motywująco na pracowników (AROU2)  Dla pracowników istotna jest możliwość interakcji z systemem (AROU3)  Intencje użycia  E-nauczanie jest dobrze oceniane przez pracowników (ATTI1)  E-nauczanie spełnia wymogi przedsiębiorstwa (ATTI2)  Korzystanie z e-nauczania jest korzystne dla przedsiębiorstwa (ATTI3) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Model 1 – behawioralne intencje użycia technologii są wynikową zarówno użyteczności, jak i przystępności systemu Nota: Czynniki istotne p<0,001 i p<0,05 (linia przerywana) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" R 2 = 0,62 Jakość Użyteczność społeczna Rozrywka, interakcja z systemem Behawioralne intencje użycia SYSQ2 SYSQ4 SUSE3 PLEA12 PLEA2 AROU1 AROU3 Przyjemność z pracy w systemie

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Model 2 – na sposób wykorzystania i zaangażowania się w naukę zdalną wpływa nie tylko użyteczność i przystępność systemu, ale także intencje jego użycia Nota: Czynniki istotne p<0,001 i p<0,05 (linia przerywana) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jakość Przyjemność z pracy w systemie Rozrywka, interakcja z systemem Behawioralne intencje użycia Aktualne wykorzystanie SYSQ 1 PLEA2 AROU2 AROU3 ATTI1 ATTI2 ATTI3

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Powody, dla których przedsiębiorstwa decydują się na korzystanie z e-learningu w celu zaspokajania potrzeb szkoleniowych swoich pracowników (N=127) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Powody, dla których małe i średnie przedsiębiorstwa nie korzystają z e-nauczania (N=62) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Dziękuję za uwagę Na pytania, uwagi i chęć współpracy chętnie odpowiem mail: IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"