Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Czytelność układu linii
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
TRANSPORT NA TERENIE GMINY KĘTY
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Your logo Here “Mogę zrobić więcej stosując rower elektryczny – zielona turystyka aktywna” Warsztaty : Promocja jazdy na rowerze tradycyjnym i elektrycznym.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Zarządzanie mobilnością - Poczdam Warsztat: Zarządzanie i koordynacja w obszarze komunikacji Podkarpackie 5 grudnia 2012 Prezentacja: Ministerstwo Infrastruktury.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Your logo Here Wspólne użytkowanie pojazdów w SAGUNTO Wynajem samochodów elektrycznych Warsztat : Efektywność energetyczna i przyjazne dla środowiska podejście.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego Konferencja prasowa Toruń, 15 września 2014 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Panel: Transport komunalny
Szczecińska Kolej Metropolitalna
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA OSIEDLI MORASKO – RADOJEWO I UMULTOWO
Zakopane 25 października 2018
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na obszarach wiejskich Podkarpackie 5grudnia 2012 Prezentacja: Region Thessaly, Grecja Vangelis Katsaros, Region Thessaly

Your logo Here Grecja, Region Thessaly 2

Your logo Here Źródło: istniejący problem Thessaly to region o charakterze rolniczym, gdzie między miastami istnieją połączenia kolejowe lub za pomocą innych środków transportu publicznego: Połączenia między głównymi miastami: kolej i linie autobusów prywatnych Na obszarach wiejskich komunikację zapewniają WYŁĄCZNIE autobusy prywatne Na wsi zapotrzebowanie na rozwiązanie, które pozwoli na łączenie przejazdów pociągiem, prywatnym autobusem, taksówką, autobusem gminnym, oraz na rowerze 3

Your logo Here Wdrażana Dobra Praktyka obejmuje Proponowany system przesiadkowy INMOSION jest narzędziem pozwalającym na: 1.Opracowanie innowacyjnego systemu transportu autobusowego (na żądanie), który jest całkiem inny niż rozwiązania istniejące dotychczas. 2.Zintegrowanie z innymi środkami transportu, takimi jak pospieszne pociągi elektryczne kursujące na trasie Larissa-Volos 3. Ponowne zdefiniowanie wielomodalności z uwzględnieniem innych kryteriów, tzn. koszt, czas, emisje CO 2 4

Your logo Here Obszar objęty działaniem: 14036km 2 Liczba gmin na obszarze : 25 Liczba mieszkańców obszaru: Kluczowe dane dla Dobrej Praktyki 5

Your logo Here Interesariusze Zaangażowane podmioty – sektor publiczny/prywatny: Kolej (OSE, TRAINOSE), prywatny transport autobusowy(KTEL), kierowcy taksówek, gminy Grupy docelowe użytkowników: osoby starsze, osoby pracujące, studenci, turyści, osoby z ograniczoną mobilnością Liczba użytkowników(2011): Larissa-Volos: użytkowników/rok Athens-Kalampaka: użytkowników/rok Kalampaka-Thessaloniki: użytkowników/rok Kalampaka’s Local Lines: użytkowników/rok 6

Your logo Here Sieć intermodalna 7 LarissaVolos Kypseli ArmenionStefanovikeio Velestino Melissiatika AUTOBUSY: połączenie węzłów kolejowych z obszarami wiejskimi TAXI: połączenie węzłów kolejowych z obszarami wiejskimi lub pobliskimi środkami transportu ROWERY: połączenie węzłów kolejowych z pobliskimi obszarami

Your logo Here Terminarz i etapy procesu Konsultacje prowadzone przez Region Thessaly z podmiotami prywatnymi (autobusy, firmy taksówkarskie) i publicznymi (koleje), oraz z gminami Określenie obszaru próbnego, tzn. trasa Larissa-Volos Określenie miejsc stanowiących węzły sieci intermodalnej Stworzenie strony internetowej Zastosowanie najlepszej praktyki Całościowa ocena praktyki Decyzja w zakresie nowej sieci komunikacyjnej (elektryfikacja istniejącej sieci kolejowej, połączenie z innymi środkami transportu) 8

Your logo Here Aspekty prawne Interesariusze prywatni i publiczni muszą zawierać umowy dotyczące takich kwestii jak: -Obszar próbny -Nowe stałe trasy autobusowe (TRAINOSE, KTEL) -Dostawa busów, rowerów (gmina) -Umowa z firmami taksówkarskimi obsługującymi wiele obszarów wiejskich -% podział wpływów z biletów 9

Your logo Here Koszt i finansowanie Fundusze zainwestowane/interesariusz : Spółka kolejowa: Modernizacja istniejącej linii kolejowej Prywatne firmy autobusowe: Koszty prowadzenia nowych tras przejazdu Gmina: -Zakup busów -Koszty bieżące -Zakup rowerów Koszt na użytkownika : zasada jednego biletu Dni funkcjonowania : dni robocze i weekendy (z mniejszą częstotliwością) 10

Your logo Here Analiza efektywności kosztowej Szybsze połączenia dzięki wprowadzeniu szybszych pociągów Niższe koszty przejazdów, jeden bilet Efektywna sieć obejmująca wiele obszarów wiejskich Lepsze połączenia między środkami komunikacji Internetowy system dla użytkowników zapewnia szybszy i łatwiejszy dostęp Wyższa jakość usług transportowych 11

Your logo Here Wyniki Wpływ na środowisko: Redukcja emisji CO 2 Skutki społeczno-ekonomiczne: -Niskie wydatki na codzienny dojazd do pracy -Dostęp do środków transportu dla osób z ograniczoną mobilnością -Dostęp do środków transportu dla osób starszych, np. dojazd do szpitala -Łatwiejszy dostęp do edukacji dla osób uczących się dzięki wdrożeniu połączeń intermodalnych -Większa dostępność regionu dla turystów 12

Your logo Here 13 Dziękuję!