IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Maria WILKIN Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
(na podstawie badań ankietowych)
Projekt Systemowy MOPS Gdańsk
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
SIĘGNIJ PO WIĘCEJ promocja kształcenia ustawicznego dla dorosłych w formach szkolnych.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sytuacja kobiet na rynku pracy powiatu oleśnickiego Rok 2009.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ABC e-learningu.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Problem tłumaczy i tłumaczeń migowych
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
MODUŁ A.
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
Grupa 1011 b Nr indeksu  Nazywam się Rafał i moje życie rozpocząłem w roku Mam jednego brata Łukasza, mój tata to Mirosław, a mama nazywa.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Informatyka – zestawienie ćwiczeń Żanety Majorek
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Sylwia TWARDO, „Motywacja a sukces na kursie pół- internetowym”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna Pokorska „E-nauczanie w kształceniu ustawicznym pracowników i pracodawców z obszarów.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA SZANSĄ NA LEPSZE JUTRO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Wiosenny festiwal sprzątania
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
Projekt Kim będziesz?.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Maria WILKIN Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia POTRZEBY W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ Badania przeprowadzone przez COME UW w 2008 roku

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Części badania Badanie ogólnopolskie - reprezentatywna próba dorosłych Polaków (1200 osób), Badanie nauczycieli kształcących się przez Internet (uczestnicy studiów podyplomowych), Badanie kobiet z małymi dziećmi Badanie powiatowych urzędów pracy

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Uczestniczki badania Kobiety z małymi dziećmi Zarejestrowane na portalu osób

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Dlaczego ta grupa? Potencjalny adresat zdalnych form nauczania, Rejestracja na portalu, Z badań wynika, że e-kursy chętniej wybierają: Kobiety, Z doświadczeniem z tą formą, Z umiejętnościami posługiwania się komputerem i Internetem

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Cele badania Identyfikacja czynników różnicujących wybór formy kształcenia Określenie możliwości i potrzeb edukacyjnych kobiet Rozpoznanie preferencji dotyczących form kształcenia

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia UCZESTNICZKI BADANIA Charakterystyka

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Wiek badanych

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Miejsce zamieszkania

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Liczba dzieci

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Sytuacja zawodowa Pracuje zawodowo prawie połowa badanych (46,7%) Zadowolenie z pracy deklaruje 64, 1% ale: Chciałoby zmienić/podjąć pracę 66, 1% Zmiana pracy jest pilna dla 52,4% Nie planuje zmiany pracy 44,6%

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Wykształcenie Prawie połowa (48,7%) ma wykształcenie wyższe 22,3% - niepełne wyższe 17,8% - średnie Poniżej średniego tylko 3,8% 9,1% - podyplomowe lub MBA) 65% ukończyło naukę 5 lat temu

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Aspiracje 92% odczuwa potrzebę podnoszenia kwalifikacji Po wygraniu na loterii: studiowałoby 87,0% kobiet pracowałoby 83,6% badanych

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Komputer – dostęp, umiejętności Bardzo dobry dostęp do komputera ma 98,2% respondentek Prawie wszystkie umieją zainstalować nowy program, skopiować plik i przesłać go em Liczyć w arkuszu kalkulacyjnym potrafi 75% Stworzyć prezentację w Power Point 65%).

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Korzystanie z Internetu Prawie wszystkie respondentki (98,7%) mają bardzo dobry dostęp do Internetu Połowa korzysta z tego nowego medium od wielu lat ( 5-10 lat, 22,9% - 10 lat i więcej, 27% - 4 lata i krócej) Prawie wszystkie (90,6%) - codziennie

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia PREFEROWANE FORMY KSZTAŁCENIA

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Formy kształcenia Przez Internet 45,4% Tradycyjne 32, 8% Inne odpowiedzi 16,6% Trudno powiedzieć 5,2%

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Uzasadnienie wyboru Kontakt z ludźmi Łatwiejsza koncentracja (dom rozprasza) Brak zaufania do e- nauczania Potrzeba wyjścia z domu Elastyczność Czas (brak, oszczędność) Praca w domu Opieka ( brak, trudności) Praca zawodowa na zmiany, w weekendy Łatwiejszy dostęp, wygoda

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Uzasadnienie wyboru - przykłady Ponieważ mam syna w wieku 7 lat i jestem w 4 m-cu ciąży, więc łatwiej jest mi doszkalać się przez Internet niż szukać opiekunki, a ponadto w moim stanie dłuższe wycieczki i sztywne siedzenie jest wykluczone. Pracuję, więc ciężko jest mi znaleźć czas na zajęcia. Wolałabym uczyć się przez Internet, bo wtedy przerabiam materiał i wykonuję zadania, kiedy mam na to czas. Ponieważ jestem z małej miejscowości, mam niespełna 2letnie dziecko i jestem w ciąży, więc dojazdy raczej nie wchodzą w grę, a czas ma dla mnie duże znaczenie. Skończyłam studia tradycyjne, dlatego teraz spróbowałbym nowej formy szkolenia. Lubię wyzwania, a taka nauka byłaby dla mnie wygodna, gdyż wychowuję roczną córkę. Uczestniczyłam już w kursach internetowych COME UW i wiem, jaka to wygoda, jeśli się ma na głowie dom, dziecko, psa i pracę.

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Uzasadnienie wyboru - przykłady Preferuję osobisty kontakt z wykładowcą i innymi uczestnikami szkoleń, wiele umiejętności zdobywa się jedynie w trakcie ożywionych dyskusji i interakcji w grupie. Kwestia przyzwyczajenia. Przywiązanie do bezpośredniości kontaktu z osobami prowadzącymi zajęcia. Subiektywne poczucie, że osoba prowadząca w większym stopniu przygotowuje się do zajęć i że one na wyższym poziomie niż interentowe. Tradycyjne kursy wymagają mniej samodyscypliny. Przyjście w inne miejsce niż dom z nastawieniem na naukę pomaga bardziej się skupić. Ponieważ raczej więcej zapamiętuję słuchając wykładowcy, którego można na bieżąco dopytać niż domyślać się, co ktoś miał na myśli, pisząc dany materiał wykładowy. Dają mi większą pewność otrzymania solidnego wykształcenia i mam wrażenie, że są bardziej uznawane, tzn. mają większy prestiż.

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Czynniki różnicujące wybór: przez Internet czy Stacjonarnie?

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Miejsce zamieszkania

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Praca Przez Internet TradycyjnieInneTrudno powiedzieć Razem Pracuję zawodowo 40,5%31,6%17,9%10,0%100% Nie pracuję zawodowo 50,7%31,8%15,2%2,3%100% Razem 45,9%31,7%16,5%5,9%100%

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Bariery dostępu do szkoleń Na te bariery częściej wskazywały osoby wybierające formę zdalną ( średnia=3,2) niż tradycyjną ( średnia=2,9) Brak szkoleń i kursów, brak informacji o szkoleniach, brak pieniędzy, mało interesująca tematyka, brak motywacji, brak możliwości ze względu na obowiązki rodzinne i zawodowe, interesujące kursy są zbyt daleko, nie mam odpowiednich urządzeń

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Bariery dostępu do szkoleń Kursy daleko od miejsca zamieszkania – częściej forma zdalna (średnia=3,6) niż tradycyjna (średnia=2,9) Obowiązki rodzinne – częściej forma zdalna (średnia=3,8) niż tradycyjne szkolenia (średnia=3,3)

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Rodzaj szkoleń Przez Internet TradycyjnieInneTrudno powiedzieć Razem Zinstytucjonalizowane kursy 33,5%41,0%21,4%4,0%100% Krótsze szkolenia 54,8%28,0%12,3%5,0%100% Inne 29, 2%25,0%29, 2%16,7%100% Razem 45,4%32,8%16,6%5,2%100%

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Sposób uczenia się Wolę sama przeczytać niż słuchać objaśnień – częściej forma zdalna (średnia 3,7) niż tradycyjna (średnia 3,2) Lubię uczyć się w grupie – częściej forma tradycyjna (średnia 3,9) niż zdalna (średnia 3,4)

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Wnioski Wybór formy kształcenia różnicują: Miejsce zamieszkania Bariery dostępu do szkoleń Zaangażowanie zawodowe Indywidualne preferencje związane ze stylami uczenia się i rodzajem szkoleń

Maria WILKIN „Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia Dziękuję za uwagę