Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny raport
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Sprawdzian szóstoklasisty
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015

Piętnastu uczniów wypełniało arkusz GM-P8-122 przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz jedna uczennica wypełniała arkusz dla ucznia z zespołem Aspergera Do egzaminu przystąpiło szesnastu uczniów z klasy IIIA i IIIB

Analiza wyników Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań Można było uzyskać maksymalnie 28 punktów. Arkusz egzaminacyjny zawierał 20 zadań: 17 zamkniętych i 3 otwarte, które wymagały od uczniów samodzielnego sformułowania rozwiązania.

Zestaw zadań egzaminacyjnych sprawdzał wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej dla II i III etapu edukacyjnego.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego Średni wynik dla szkoły z przedmiotów przyrodniczych wyniósł 51,7 pkt

Porównanie średnich wyników egzaminu

Wyniki klasy IIIA max.pkt 28

Wyniki klasy IIIB max.pkt 28

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Obejmował następujące wymagania ogólne z biologii: I.Znajomość i różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych. II.Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów. III.Poszukiwanie, wykorzystywanie i tworzenie informacji. IV.Znajomość uwarunkowań zdrowia człowieka.

Poziom wykonania zadań Analizując wyniki uczniów można zauważyć, że zadania zawarte w arkuszu były dla gimnazjalistów umiarkowanie trudne i trudne. Z biologii badano głównie umiejętności poszukiwania, wykorzystania i tworzenia informacji oraz znajomość różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych.

Poziom wykonania zadań Zwrócono też uwagę na umiejętności dotyczące znajomości metodyki badań biologicznych oraz umiejętności rozumowania i argumentacji. do konstrukcji zadań były treści z zakresu systematyki, ekologii, budowy. i funkcjonowania organizmu człowieka, ewolucji życia oraz zasad przeprowadzania badań biologicznych

Analiza wyników egzaminu chemia Obejmował następujące wymagania ogólne z chemii: I.Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji. II.Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.

Analiza wyników egzaminu fizyka Obejmował następujące wymagania ogólne z fizyki: I. Wykorzystanie wielkości fizycznych do opisu poznanych zjawisk. II.Przeprowadzenie doświadczeń i wyciągnięcie wniosków z otrzymanych wyników, III.Wskazywanie w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą praw i zależności fizycznych.

Analiza wyników egzaminu geografia Obejmował następujące wymagania ogólne z geografii: I. Korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej. II.Identyfikowanie związków i zależności oraz wyjaśnianie zjawisk i procesów. III.Stosowanie wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce.

Najwyższe wyniki uzyskali uczniowie

Niezadawalające wyniki uzyskali uczniowie

Wnioski Na podstawie analizy zewnętrznego egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum z przedmiotów przyrodniczych uważamy, że uzyskane wyniki są na dobrym poziomie, pomimo rekwalifikacji trzech uczniów w II semestrze w roku szkolnym 2014/2015.

Wnioski Nasze słabe strony Biologia Najwięcej trudności dla naszych uczniów sprawiło zadanie (1), sprawdzające wiadomości z budowy i funkcjonowania rośliny okrytozalążkowej na trudnym przykładzie cebuli. Zadaniem była identyfikacja i opis organów rośliny oraz przedstawienie ich funkcji. Zadanie (2) także było trudne; sprawdzało utożsamianie pewnych organów nie związanych bezpośrednio z układem pokarmowym. Chemia Trudne dla uczniów okazało się zadanie (10) wymagające znajomości pochodnych węglowodorów. Zadanie wprowadzało wzory sumaryczne związków organicznych na przykładzie cząsteczki sacharozy C 12 H 22 O 11..

Wnioski Fizyka Bardzo trudne okazało się zadanie (14), które wymagało zaznaczenia na rysunku miejsca umieszczania miernika w obwodzie elektrycznym. Geografia Najtrudniejsze okazało się zadanie (18) wymagające wykorzystania wiedzy z różnych źródeł informacji. Zadaniem uczniów była analiza map gęstości zaludnienia oraz zróżnicowania rozmieszczenia ludności w Polsce.

Wnioski 1. Porównawczo nasza szkoła osiągnęła takie same wyniki 51,7 jak w powiat i województwo 2.Nadal najtrudniejsze są zadania oparte na logicznym i abstrakcyjnym myśleniu. 3.Trudne są również te zadania, które wymagają właściwego zastosowania danych np.: wykresy, wielkości, znaki matematyczne oraz korzystanie z legendy. 4.Obserwujemy z roku na rok coraz lepszą umiejętnoś sprawdzania wiadomości metoda testową.

Rekomendacje 1.Kluczową umiejętnością jest czytanie i rozumienie poleceń. Dalsze doskonalenie techniki czytania poleceń i zadań ze zrozumieniem. 2.Umieszczanie w sprawdzianach, w pracach pisemnych zadań zawierających dane typu; tabela, wykres, diagram, dane statystyczne. 3 Utrwalanie podstawowych wzorów chemicznych i fizycznych oraz jednostek. 4.Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji typu: słownik, mapa, książka, Internet.

Rekomendacje 5. Dalsze systematyczne wdrażanie do logicznego formułowania wypowiedzi w zadaniach otwartych. 6.Wyrabianie nawyku czytelnego wypełnienia i uzupełniania zadań: wyraźne pismo, nanoszenie odpowiedzi zgodnie z poleceniem w zadaniu, logiczne formułowanie wypowiedzi w zadaniach otwartych. 7. Kontynuacja konkursów wiedzy przyrodniczej i ekologicznej dla klas I-III gimnazjum i szkoły podstawowej.

Opracowanie: nauczyciele przedmiotów przyrodniczych

Dziękujemy za uwagę