„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KORESPONDENCJA SERYJNA
Advertisements

Baza KNOVEL Pełnotekstowa baza książek światowych wydawców przygotowana przez amerykańską firmę Knovel zawiera ponad 1000 tytułów książek z wielu dziedzin.
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Proste bazy danych w Excelu
Arkusz kalkulacyjny Excel część 2 © Jacek Śmietański, Kraków
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
EXCEL TO HTML Wykonawca Jarosław Ferenc. CO CHCEMY UZYSKAC Przed uzupełnieniem Po uzupełnieniu.
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Instrukcja USOS Podstawy wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Stypendia wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Word Tabela.
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Korespondencja seryjna
Zarządzanie informacją
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Temat 12: Formularze.
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Adresowanie komórek w Excelu
E XCEL INACZEJ Przygotował: Przemysław Kacperski.
Korespondencja seryjna
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Informatyka Sortowanie, filtrowanie, grupowanie – analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Komendy SQL do pracy z danymi
Projektowanie postaci formularza:
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
Instrukcja USOS Stypendia wersja by Marek Opacki.
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Przewodnik Wprowadzenie do
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Prowadzenie analizy danych w arkuszu
Moduł ECDL-AM4 Arkusze kalkulacyjne, poziom zaawansowany Day2
Arkusze kalkulacyjne, poziom zaawansowany Day3
Podstawowe informacje o arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel.
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Zapis prezentacji:

„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU” Alan Rzeszutek Adrian Szcześniak

Filtrowanie Autofiltr Filtrowane dane zawierają tylko wiersze spełniające określone kryteria, zaś pozostałe wiersze są ukrywane. Przefiltrowane dane można kopiować, przeszukiwać, edytować i formatować. Można też tworzyć wykresy na ich podstawie i drukować ich podzbiór bez zmieniania kolejności czy przenoszenia jakichkolwiek danych. Dane można filtrować według więcej niż jednej kolumny. Filtry są addytywne, co oznacza, że każdy dodatkowy filtr jest oparty na filtrze bieżącym i dodatkowo zawęża podzbiór danych. Autofiltr Korzystając z Autofiltru, można tworzyć trzy typy filtrów: według wartości listy, według formatu lub według kryteriów. Wszystkie te typy filtrów wzajemnie się wykluczają dla każdego zakresu komórek lub dla każdej kolumny tabeli. Na przykład można filtrować dane według koloru komórki lub listy liczb, ale nie według obu tych elementów. Można zastosować filtr według ikon lub filtr niestandardowy, ale nie można łączyć tych typów.

Do filtrowania danych służy przycisk „Filtruj” pokazany poniżej, aby przefiltrować kolumnę z danymi należy ją zaznaczyć a następnie użyć opisanego wcześniej przycisku. Po użyciu przycisku filtruj, przy etykiecie pola, pod którą znajdują się dane, ukaże nam się przycisk rozwijanej listy. Rozwijana lista daje nam możliwość filtrowania danych według kryteriów typu „sortowanie malejąco”, „sortowanie rosnąco”, „niestandardowe” lub za pomocą danych, które są już w tabeli.

Obok przycisku funkcji po jej zastosowaniu podświetlone zostają dwie opcje: „Wyczyść”, opcja która pozwala na wyczyszczenie filtru, oraz „Zastosuj ponownie”, która odpowiada za odświeżenie filtru po zmianie danych w tabeli.

Istnieje kilka opcji filtrowania niestandardowego: Prócz podstawowego filtrowania, dostajemy również możliwość filtrowania zaawansowanego (niestandardowe). Ta opcja pozwala nam filtrować dane na różne sposoby np. gdy chcemy wyszukać imię zaczynające się na „a” i kończące się na „m”. Istnieje kilka opcji filtrowania niestandardowego: Równa się Nie równa się Jest większe niż Jest większe niż lub równe Jest mniejsze niż Jest mniejsze niż lub równe Zaczyna się od Nie zaczyna się od Kończy się na Nie kończy się na Zawiera Nie zawiera Przy używaniu filtru niestandardowego mamy możliwość używania symboli „?” i „*”. Symbol „?” zastępuje dowolny znak. Symbol „*” zastępuje dowolny ciąg znaków. Np. jeżeli chcemy wyszukać wszystkie osoby, których nazwisko nie jest dłuższe niż 4 znaki, wybieramy „Równa się” a w polu wpisujemy „????”, można również wyszukać osoby, które mają przynajmniej 4 litery, w tym przypadku zamiast „????” wpisujemy „????*”

Funkcje bazodanowe Tak nazywamy funkcje, które dokonują obliczeń tylko dla pewnych (spełniających kryteria) rekordów z bazy danych. Ogólna postać użycia takiej funkcji jest następująca: Nazwa_funkcji(Baza_danych; Pole; Kryteria) Gdzie: Baza_Danych jest adresem (nazwą) listy; Pole jest tekstem – nazwa pola z bazy danych (nazwa musi być w cudzysłowie); liczbą (pola są numerowane od 1). Kryterium jest adresem (nazwą) obszaru kryteriów. W EXCELU jest 12 funkcji bazodanowych, omówimy część z nich. Wszystkie omawiane przez nas funkcje bazodanowe są odpowiednikami poznanych już zwykłych funkcji, jedyna różnica polega na tym, że tutaj do obliczeń są brane tylko te rekordy z bazy danych, które spełniają kryteria. A tylko w tego rodzaju funkcjach kryteria mogą być złożone. Pole mówi o tym, które kolumny mają dotyczyć obliczenia. Oto niektóre z funkcji bazodanowych: BD.SUMA - suma liczb z kolumny Pole z rekordów spełniających kryteria. BD.ŚREDNIA - średnia liczb z kolumny Pole z rekordów spełniających kryteria. BD.MIN - minimalna liczba z kolumny Pole z rekordów spełniających kryteria. BD.MAX - maksymalna liczba z kolumny Pole w rekordach spełniających kryteria. BD.ILE.REKORDÓW - jeśli jest podany parametr Pole, to liczba liczb w kolumnie Pole w rekordach spełniających kryteria. jeśli nie jest podany parametr Pole, to liczba rekordów spełniających kryteria. BD.ILE.REKORDÓW(baza;pole;kryteria) BD.ILE.REKORDÓW.A - liczba rekordów spełniających kryteria z niepustym polem Pole.

Aby użyć funkcji należy wcisnąć przycisk fx i wybrać ją z listy, można zrobić to również przez przycisk wstaw - funkcja… , lub samemu ją wpisać w polu obok tego przycisku (spójrz na obrazek poniżej). Poniżej widać pole wyboru funkcji (na obrazku pokazane przykładowe funkcje bazodanowe, które mają przedrostek BD.)

Zadania Nazwisko Imię Polski Matematyka Fizyka Biologia Religia Cabacki Marcin 2 6 3 Dabacki Mateusz 5 Ibacki 4 Łabacki Zadanie polega na użyciu funkcji BD.ILE.REKORDÓW opisanej na wcześniejszych slajdach. Dla skrócenia czasu proszę skopiować wartości podane na górze. Funkcja ma podawać wyniki, które wyszukujemy wpisując w pola pod etykietą „Imię”, „Polski” itd. Dla przykładu, po wpisaniu wartości pod polem „Imię” słowa „Marcin” funkcja podaje nam wynik „1”, ponieważ znalazło tylko jedno pole, które odpowiada temu kryteriu. Można używać kilku pól wyszukiwania na raz, np. po wpisaniu „Mateusz” i liczby „2” pod etykietą „Polski” wynik pokaże nam liczbę „2”.

Zadanie Zadanie polega na utworzeniu tabeli (zdjęcie poniżej), zastosowaniu na niej autofiltru, przetestowaniu każdego filtru z osobna i wyświetleniu każdej osoby, która urodziła się po 1 stycznia 1999 roku.

Źródła http://librehelp.pl/ - pomoc przy tworzeniu ćwiczeń http://www.mimuw.edu.pl/~stroa/Arkusze/Stare%20wyk%B3ady/WYK%A3AD6.xls – zasady działania funkcji bazodanowych, potrzebne informacje do wyjaśnienia.