The use of bundled rebates by a dominant firm: Lepage’s v. 3M Sprzedaż wiązana (tying) Sprzedaż pakietowa (bundling) Charakter transakcji wiązanych Przyczyny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Podstawy analizy makroekonomicznej – główne kontrowersje i kierunki
Podstawowa analiza rynku
Teoria handlu międzynarodowego Heckschera - Ohlina
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Podstawowa analiza rynku
Witam Państwa na wykładzie z PODSTAW POLITYKI GOSPODARCZEJ, :)…
Witam Państwa na wykładzie z PODSTAW POLITYKI GOSPODARCZEJ, :)…
Rynki konkurencji niedoskonałej
RYNEK WALUTOWY W POLSCE
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Podstawy Przedsiębiorczości
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Założenia ogólne programu PSPG PolonusSystemProtazyGerwazy.
Zaufany partner na rynku e-commerce
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Strategia przedsiębiorstwa
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Monopol.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Przykłady analiza i projektowanie
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
PRODUKT.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
3M vs. Le page's Gabriela Żuk Paulina Lewińska Karolina Banasiak Joanna Osiecka.
Wykorzystanie rabatów pakietowych przez firmę dominującą.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 12 dr Dorota Węziak-Białowolska Instytut Statystyki i Demografii.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Oligopol oferentów Założenia modelu: 1.Na rynku danego dobra jest kilku dużych oferentów i bardzo wielu drobnych nabywców. 2.Na rynku a) nie ma preferencji.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
 Nasze miniprzedsiębiorstwo nosi nazwę BOOKMARK. Działamy na terenie szkoły ponadgimnazjalnej: Zespół Szkół Ekonomicznych im. Oskara Langego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Firmy globalne.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Equity release - wprowadzenie
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Sprzedawaj w Europie! Amazon i eBay od A do Z.
Publiczne prawo konkurencji
MAKE LOVE „Gdzie skarb wasz tam i serce wasze”
Zapis prezentacji:

The use of bundled rebates by a dominant firm: Lepage’s v. 3M Sprzedaż wiązana (tying) Sprzedaż pakietowa (bundling) Charakter transakcji wiązanych Przyczyny stosowania sprzedaży wiązanej i pakietowej Przypadek LePage’s v. 3M Inne przykłady stosowania sprzedaży pakietowej i wiązanej Sebastian Pięta

SPRZEDAŻ WIĄZANA (tying) Zbycie jednego towaru uzależnione jest od nabycia innego produktu (towar związany), który funkcjonuje jako odrębny towar Przeniesienie siły rynkowej z jednego rynku na drugi (ang. leveraging)

SPRZEDAŻ PAKIETOWA (bundling) Dwa lub więcej towarów oferowane są łącznie jako pakiet Klasyczna sprzedaż pakietowa (ang. pure bundling) – żaden z towarów będących częścią pakietu nie jest dostępny oddzielnie Dobra stanowiące pakiet są najczęściej oferowane w ustalonych proporcjach Mieszana sprzedaż pakietowa (ang. mixed bundling) – produkty tworzące pakiet są dostępne również oddzielnie, jednak nabycie pakietu jest korzystniejsze

CHARAKTER TRANSAKCJI WIĄZANYCH ZE WZGLĘDU NA FORMĘ: UMOWNE EKONOMICZNE TECHNOLOGICZNE ZE WZGLĘDU NA WYMIAR CZASOWY: CZASOWE RÓWNOCZESNE

PRZYCZYNY STOSOWANIA SPRZEDAŻY PAKIETOWEJ I WIĄZANEJ PRZESŁANKI EFEKTYWNOŚCIOWE Redukcja kosztów (cost savings) Zapewnienie jakości oferowanych towarów (quality assurance) Redukcja nieefektywności cenowych PRZESŁANKI STRATEGICZNE Wykluczenie konkurencji (foreclosure) „Podcinanie cen” konkurencji (undercutting rivals’ price) Rozwój i badania (research & development) Ukrywanie cen oferowanych produktów (price obfuscation)

3M Firma wielobranżowa dostarcza rozwiązania zarówno dla biznesu jak i dla klientów indywidualnych W latach 90-tych największy zaopatrzeniowiec w kategorii taśm do domu i biura w USA (blisko 90% rynku zbytu) Na przełomie lat wprowadziło program rabatowy pod nazwą EGF(Executive Growth Fund), zmieniony w 95 roku na PGF(Partnership Growth Fund)-wzrost zakupów o 12% w skali roku dawał rabat na całość w przedziale 0,5-2%

LePage’s Firma skoncentrowana głównie na produkcji taśm W latach 90-tych drugi największy zaopatrzeniowiec w kategorii taśm do domu i biura obok 3M

VS

PODOBNE PRZYPADKI Vaessen/Morris Windsurfing/europejscy konkurenci Delimitis/Henninger Brau Hilti/Eurofix i Bauco Tetra Pak/Elopak Microsoft/Sun Microsystems

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!