Kiedy X + Y + Z = efektywna komunikacja w szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TUTORING W PRACY NAUCZYCIELA
Advertisements

„Program rozwoju osobowości, kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu w wieku od 2 do 5 roku życia.” Miejsce realizacji: Przedszkole Samorządowe nr.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Pozytywna atmosfera w klasie
Kodeks propozycja Kółko dziennikarskie. K jak KREATYWNOŚĆ Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły używają TIK w czasie zajęć jako efektywne narzędzie.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
TUTORING RÓWIEŚNICZY W PRAKTYCE GIMNAZJUM NR 3 w Gliwicach
w edukacji przedszkolnej
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Matematyka Dyskretna, G.Mirkowska PJWSTK
Napięcie emocjonalne i stres
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wychowanie do odpowiedzialnego działania w sieci.
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Dydaktyka ogólna.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Szkoła Współpracy.
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Debata pracowników szkoły
Idea oceniania kształtującego
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Systemy informatyczne wprowadzenie
Małe dziecko w systemie edukacji
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
Systemy operacyjne i sieci komputerowe DZIAŁ : Systemy operacyjne i sieci komputerowe Informatyka Zakres rozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz.
Metody komunikowania się
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Efektywna komunikacja w domu i w pracy
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Przedszkola Miejskiego nr 4
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Witajcie! Część 1 Przyczyny bólu pleców i sposoby zapobiegania
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Kiedy X + Y + Z = efektywna komunikacja w szkole Marek Lecko

X – 1965 - 1980 Y – 1980-2000 Z – 2000 - ?

POKOLENIE X, Y, Z CHARAKTERYSTYKA cechy Pokolenie X Pokolenie Y Pokolenie Z Cenią system ocen możliwość dodatkowych zajęć dobre relacje możliwość rozwoju relacje towarzyskie jasne zasady, proste ścieżki wyboru, gotowe rozwiązania, Unikają dzielenia się wiedzą i współpracy atmosfery rywalizacji braku możliwości rozwoju, nudy systematyczności, porządku, rywalizacji, ograniczania niezależności Motywuje duża rywalizacja, indywidualizacja jasna informacja zwrotna natychmiastowa gratyfikacja nauka przyjemna tak jak hobby, brak ocen

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W SZKOLE Z POKOLENIEM X, Y, Z KOMUNIKUJĄC ZAWSZE WPŁYWAM NA INNYCH KOMUNIKUJĄC ZAWSZE ULEGAM WPŁYWOM CZŁOWIEK NIE MOŻE NIE KOMUNIKOWAĆ ZA PROCES KOMUNIKACJI ODPOWIADA NADAWCA

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W SZKOLE Z POKOLENIEM X, Y, Z Zrozum kim jest adresat Skup się na celu Praktykuj codziennie model komunikacji Rozpoznaj osobiste schematy komunikacyjne Zwróć uwagę na przebieg procesów pamięciowych

www.fuco.pl marek.lecko@fuco.pl tel. 504 004 741 8