Kiedy X + Y + Z = efektywna komunikacja w szkole Marek Lecko
X – 1965 - 1980 Y – 1980-2000 Z – 2000 - ?
POKOLENIE X, Y, Z CHARAKTERYSTYKA cechy Pokolenie X Pokolenie Y Pokolenie Z Cenią system ocen możliwość dodatkowych zajęć dobre relacje możliwość rozwoju relacje towarzyskie jasne zasady, proste ścieżki wyboru, gotowe rozwiązania, Unikają dzielenia się wiedzą i współpracy atmosfery rywalizacji braku możliwości rozwoju, nudy systematyczności, porządku, rywalizacji, ograniczania niezależności Motywuje duża rywalizacja, indywidualizacja jasna informacja zwrotna natychmiastowa gratyfikacja nauka przyjemna tak jak hobby, brak ocen
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W SZKOLE Z POKOLENIEM X, Y, Z KOMUNIKUJĄC ZAWSZE WPŁYWAM NA INNYCH KOMUNIKUJĄC ZAWSZE ULEGAM WPŁYWOM CZŁOWIEK NIE MOŻE NIE KOMUNIKOWAĆ ZA PROCES KOMUNIKACJI ODPOWIADA NADAWCA
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W SZKOLE Z POKOLENIEM X, Y, Z Zrozum kim jest adresat Skup się na celu Praktykuj codziennie model komunikacji Rozpoznaj osobiste schematy komunikacyjne Zwróć uwagę na przebieg procesów pamięciowych
www.fuco.pl marek.lecko@fuco.pl tel. 504 004 741 8