Stawki opłat za połączenia komórkowe w UK - Konkurencja wąskiego gardła Ekonomia niedoskonałej konkurencji  Bartłomiej Dziech  Krzysztof Kubica  Radosław.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witamy! Polish Yellow Pages Consultants. Porządek teleadresowy/omówienie Dane teleadresowe i branże: według kryterium wyszukiwania Wydawcy: lokalni i.
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
FM GROUP MOBILE.
MobilePay System autoryzacji płatnego dostępu do usług internetowych.
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
O elastyczności popytu na usługi telekomunikacyjne
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – dlaczego regulujemy? 20 marca 2005.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Jakość dostępu, szybkość łącza oraz konkurencja na rynku usług internetowych w Polsce Diagnoza internetu 2009 Warszawa, 24 marca 2009 r.
Tomasz Sondej Uniwersytet Szczeciński
Ku nowej ekonomii politycznej
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
Podstawowa analiza rynku
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Podstawowa analiza rynku
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
Prezes Zarządu eCard S.A.
1 Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikro- ekonomii, :)…
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Rynki konkurencji niedoskonałej
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
Konkurencja niedoskonała
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Dood.pl Modele biznesowe wyszukiwarek internetowych w teorii i praktyce.
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
Istota konkurencji w internecie …
FINANSOWE KONSEKWENCJE HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ
Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikro-ekonomii, :)…
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Monopol.
1 Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikro- ekonomii, :)…
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Metody lokalizacji w sieciach komórkowych Krzysztof Cygan.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Sławomir Sztaba Szkoła Główna Handlowa Kolegium Ekonomiczno-Społeczne
Teoria praw własności. Na podstawie: „Property Rigts and Economic Theory: A Survey of Recent Literature” (E.G.Furubotn), „Ownership and the Nature of the.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
1 Kwotoreduktor Stacjonarny w sieci Plus. 2 Wszystkie stawki brutto Oferta z telefonem - umowa na 24 miesiące Opłaty za połączenia naliczane są za pierwszą.
ZASADY USTALANIA CEN.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Jabłonna
NADUŻYWANIE SIŁY RYNKOWEJ ZAKAŃCZANIE POŁĄCZEŃ KOMÓRKOWYCH W WIELKIEJ BRYTANII MARTA KUNKEL DOMINIKA PUZYNIAK MAJA SMOLAREK KRZYSZTOF ZAWISZA.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
FUZJA Office Depot / Staples.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji 1 Argumenty za i przeciw zmianie aktualnych warunków rozliczeń za SMS/MMS w rozliczeniach międzyoperatorskich.
Asymetria stawek MTR w rozliczeniach międzyoperatorskich Polkomtel S.A. Debata MTR Warszawa, 23 czerwca 2009 r.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Ochrona konkurencji i konsumentów oraz regulacja sektorowa
Twój najlepszy ruch Best MOVE
Regulacja sektorowa w telekomunikacji
Firmy globalne.
Konkurencja a polityka konkurencji
Twój najlepszy ruch Best MOVE
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Zapis prezentacji:

Stawki opłat za połączenia komórkowe w UK - Konkurencja wąskiego gardła Ekonomia niedoskonałej konkurencji  Bartłomiej Dziech  Krzysztof Kubica  Radosław Jażewski  Bartłomiej Jajkowski

Wprowadzenie Głównym tematem tekstu są regulacje na rynku telefonii komórkowej Głównym problemem była kwestia uregulowania opłat za połączenia i sposobu ich naliczania Skonfrontowanie podejścia CC i MONs Analiza problemu na w oparciu o podstawowe modele ekonomiczne

Nieministerialny organ, odpowiedzialny za monitorowanie rynków oraz firm w Wielkiej Brytanii. Podmiot doradczy Negocjator miedzy firmami na rynku, a władzami państwa. Polską organizacją zbliżoną do CC jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Raport komisji Prace nad raportem rozpoczęły się w 2002 r. Obszerna trzy tomowa publikacja Analizy runku telefonii w Wielkiej Brytanii Wnioski komisji Powinny być utworzone dwie granice opłat FTM i on-net dla wszystkich operatorów Osiągnięcie korzyści z systemu naliczania opłat między 325 do 700 milionów funtów dla operatorów

Rodzaje opłat MTM (Mobile to Mobile) FTM (Fixed to Mobile) CTR (Call Termination Rate) off net on net

Efekt zwężonego gardła (The bottleneck effect) Efekt polega na tym, że na skutek przechodzenia użytkowników do jednej sieci komórkowej, abonenci telefonii stacjonarnej muszą korzystać z przekierowania przez sieć użytkowników telefonii mobilnej. Tym samym, dana sieć komórkowa uzyskuje pozycję monopolisty w sposobie pozyskiwania klientów, gdyż poprzez wzniesienie wysokich opłat za przekierowanie połączeń, bycie poza daną siecią przestaje być opłacalne. Innym przykładem efektu zwężonego gardła jest regulowanie opłat MTM między sieciami

Model bazowy

Założenia modelu Symetryczne sieci komórkowe Egzogennie stała całkowita liczba abonentów telefonii komórkowej Brak różnic pomiędzy off-net / on-net Rozmowy FTM i MTM, są odrębnymi rynkami Nie rozróżnia popytu na połączenia ze względu na operatorów

Zachowania rynku Korzyści dla użytkowników telefonii komórkowej, którzy będą odbierać telefony przychodzące (Abonent otrzymuje liniowy benefit BQ(stacjonarne)+bq(komórkowe)) Bardziej nagradzane jest odbieranie telefonów z sieci stacjonarnych BQ) Dozwolenie siecią komórkowym na zróżnicowanie pobieranych opłat MTM za połączenia wewnątrz sieci jak i na zewnątrz

Dyskryminacja cenowa Zawyżenia kosztów zewnętrznych przez operatorów Wahania opłat między połączeniami MTM i FTM była znacząca i ocierają się o granicę opłacalności Wysokie ceny nie pozwalały wejść na rynek nowym mniejszym operatorom

Nowy gracz na rynku

Działania H3G Ustanowienie opłaty dla abonenta za połączenia przychodzące do sieci Efekt Obniżenie stawek połączeń innych operatorów do sieci H3G

Konsekwencje ujednolicenia stawek FTM I MTM Zwiększa się zysk z tytułu pobieranych opłat MTM Konkurencja musi podwyższyć opłaty za połączenia spoza sieci, co ogranicza możliwość konkurowania Podkreśla różnice między opłatami połączeń wewnątrz sieci i poza nią, dając przewagę konkurencyjności

Podsumowanie Firmy będą kontrolowane na tym samym poziomie w zakresie stawek połączeń FTM i MTM Nie ma dolnej granicy stawki MTM Regulacje są takie same dla każdego z operatorów Office of Telecommunication zgadza się z postanowieniami komisji Wszystkie 5 operatorów będzie kontrolowane Podobne działania zastosowano dla stawek SMS

Wspieranie konkurencji na rynku telefonii komórkowej w Polsce w 2004

5 poziom koncentracji wśród 18 głównych państw Europy według wskaźnika Herfindahla z potencjałem na wejście na 3 pozycję Rynek opanowany prze 3 operatorów Charakterystyka sytuacji na rynku

Udziały operatorów w polskim rynku telefonii komórkowej w latach

Penetracja rynku na poziomie 48% Duże prawdopodobieństwo zmów między firmami Ceny wysokie z tendencją do spadku Charakterystyka sytuacji na rynku 2

Działania regulujące Nowy operator dostał prawo do wejścia na rynek Play płaciło niższe MTR Reszta operatorów była zmuszona do udostępnienia sieci nowemu operatorowi

Skutki Spadek cen usług o 38% Budowa nowych nadajników przez nowego operatora Rozszerzenie wachlarza usług dla klientów Play zdobyło 4,6% rynku pierwszego roku

Dziękujemy za uwagę

Bibliografia Płachecki A. [2005], Wspieranie konkurencji na rynku telefonii komórkowej, Gospodarka Narodowa. Popławski K. [2008], Polski rynek telefonii mobilnej a wejście Playa, KSAP Armstrong M., Wright J. [2007], Mobile Call Termination in UK Vodafone, O2, Orange and T-Mobile: Reports on references under section 13 of the Telecommunications Act 1984 on the charges made by Vodafone, O2, Orange and T-Mobile for terminating calls from fixed and mobile networks. (odczyt r.), Dostępne w Internecie:

Pytania 1. Dlaczego pojawienie się na rynku Playa doprowadziło do spadku cen? a)Zmniejszyła się ilość klientów na rynku. b)Regulator nałożył na na wszystkie sieci limity cenowe. c)Zwiększyła się infrastruktura telekomunikacyjna. d)Play zaproponowało niższe ceny dzięki pomocy regulacji. 2. Na czym polega The bottleneck effect? a)Na dążeniu do całkowitego przejęcia rynku poprzez obniżanie cen. b)Na ustalaniu cen w taki sposób by każda kolejna usługa była tańsza, względem poprzedniej. c)Na ustalaniu opłat za połączenia FTM I MTM na podstawie porównywania ich względem siebie. d)Na ograniczaniu możliwości działania na rynku telefonii konkurentom przy pomocy cen za połączenia i sposobie ich przekierowywania.

Pytania 3. Czym się różni opłata FTM od MTM? a)Jedna to opłata za połączenie z telefonów stacjonarnych, a druga z komórkowych. b)Długością rozmów. c)Jakością rozmów. d)Jedno z nich to połączenie międzymiastowe. 4. Wymień 4 głównych operatorów w 2002 r. w UK? a)Play, Orange, Era, PLUS b)Orange, Vodafone, Redbull mobile, PLUS c)Play, Orange, Vodafone, PLUS d)O2, Orange, Vodafone, T-mobile

Pytania 5. Jak z efektem The bottleneck effect poradziła sobie sieć H3G? a)Stworzyła ofertę promocyjną, w której każdy klient dostawał do nowej umowy telefon za jednego funta. b)Wykreowała swój wizerunek jako sieci dla młodych ludzi, przez co zgarnęła duży odsetek młodych użytkowników na rynku. c)Obniżyła ceny połączeń międzymiastowych przez co wielu ludzi zdecydowało się na ich ofertę. d)Wprowadziła system premiowania abonentów za odbieranie połączeń z innych sieci.