Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Zanim wybierzesz program nauczania
Zasady konstruowania programów projakościowych
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PLANOWANIE LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Ocenianie Kształtujące
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Pedagogika szkoły wyższej
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Ocenianie Kształtujące
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Przed wejściem do klasy nauczyciel powinien wiedzieć:
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Ocenianie Kształtujące
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Obserwacja wybranych uczniów
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Planowanie pracy nauczyciela

PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności zapisanych w celach ogólnych  Trzeba tak zaplanować pracę, aby realizując treści programowe zrealizować na danym etapie kształcenia wszystkie cele ogólne

PROGRAMY NAUCZANIA  1. Wybór nie może być przypadkowy  2. Wybierając program kierujemy się  - potencjałem uczniów, którzy do nas trafiają  - własnym przekonaniem, że to program właściwy dla nas  Ideałem byłoby, żeby nauczyciele sami pisali programy, na których będą pracować.

PLANY PRACY  Powinny być napisane przez nauczyciela prowadzącego i uwzględniać  1. predyspozycje i możliwości intelektualne uczniów  2. właściwe dla danej grupy tempo pracy  3. możliwości nauczyciela  - środki dydaktyczne  - ilość godzin przeznaczonych na realizację

PODRĘCZNIK  Podręcznik ma wspomagać pracę nauczyciela, a nie uczyć. Powinien inspirować, a nie ograniczać.  Dużo cenniejsze w procesie nauczania są: - samodzielnie tworzone przez nauczyciela karty pracy (pod kątem konkretnej grupy uczniów) - własne pomysły na przekazywanie uczniom wiedzy - stosowanie różnorodnych środków dydaktycznych (w tym multimedialnych)  Korzystanie z Internetu: YouTube, e-podręczniki, wolne podręczniki

OCENIANIE  Powinno mieć charakter motywujący i wspierający ucznia (podkreślamy dobre strony)  Na każdej lekcji, w każdej sytuacji dydaktycznej (nie koniecznie ocena)  W budowie PZO dobrze byłoby wykorzystywać jedną z taksonomii celów nauczania np. Niemierki (zapamiętywanie, zrozumienie, zastosowanie w sytuacjach typowych, zastosowanie w sytuacjach problemowych), wtedy łatwo zbudować dobre PZO

NAUCZANIE  Na początku lekcji określamy na co uczeń ma zwrócić uwagę (co chcemy by uczniowie potrafili po lekcji) i w podsumowaniu lekcji wracamy do tego, uczniowie muszą mieć świadomość co jest najważniejsze wtedy to zapamiętają.  Zawsze nawiązujemy do tego co uczniowie już znają  Nie stawiamy przed uczniem zbyt trudnych zadań, ponieważ go to zniechęca, stosujemy zasadę stopniowania trudności  Nie stawiamy przed uczniem zadań, które przekraczają jego możliwości rozwojowe

 Pokazujemy uczniowi różne drogi dojścia do celu i zostawiamy mu prawo wyboru.  Jak najczęściej powracamy do metody czynnościowej w nauczaniu matematyki  Zwracamy uwagę by w zadaniach nie było zbyt wielu informacji, które nie są potrzebne do rozwiązania  Treść zadań nie powinna być zbyt rozbudowana bo to utrudnia ich analizę  Pytania formułujemy precyzyjnie bo uczeń nie zawsze zgadnie o co nam chodzi.