Czy warto likwidować gimnazja? Marzena Okła-Drewnowicz Poseł na Sejm RP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Człowiek – Najlepsza inwestycja
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Fundacja BGŻ, od lat zaangażowana w działania edukacyjne kierowane do młodzieży z mniejszych miejscowości, uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny.
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych: ćwiczenia 1
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
1 KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ORAZ ORGANÓW PROWADZĄCYCH WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpień 2008 Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ale (a może przede wszystkim)
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Program w VIII edycji był realizowany na podstawie założeń programowych i zaproponowanej metodyki: w 8414 (43,6 %) szkołach, w tym w: 3861 (52,4%)
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
ANKIE TA Liczba ankietowanych osób: 87 Pytania, na jakie odpowiadali uczniowie trzecich klas gimnazjum: 1. Jak się nazywa nasz aktualny prezydent? 2. Z.
System edukacji w Polsce
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
Przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego 2014/2015.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Inicjator i koordynator akcji „Ratujmy gimnazja”.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Jaka szkoła po reformie?
Wydział Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
Wychowanie do życia w rodzinie (w skrócie WDŻWR albo WDŻR) – przedmiot dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
UCZEŃ. RODZIC. NAUCZYCIEL.
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Wyzwania w zakresie przygotowania nowej organizacji kształcenia, dostosowanie infrastruktury szkół i placówek oświatowych oraz wpływ wprowadzanych.
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
Zapis prezentacji:

Czy warto likwidować gimnazja? Marzena Okła-Drewnowicz Poseł na Sejm RP

47,87 % przystosowanie młodzieży do zmian związanych z przechodzeniem do kolejnych etapów kształcenia 45,00 % poprawę wyników w nauce polskich uczniów 42,40 % zmniejszenie zagrożeń płynących dla małych dzieci ze strony nastolatków 39,80 % wprowadzenie obowiązkowej nauki drugiego języka obcego 39,73 % zwiększenie szans edukacyjnych młodzieży zamieszkującej na wsiach i w małych miasteczkach 22,40 % odroczenie decyzji o dalszym kierunku kształcenia do 16 roku życia Dzisiejsze gimnazja spowodowały:

57,00 % połączenie małych dzieci z dojrzewającymi nastolatkami 45,13 % konieczność zmiany podstawy programowej i podręczników 42,60 % zwolnienia i konieczność przekwalifikowania się wielu nauczycieli 39,47 % spadek poczucia bezpieczeństwa wśród najmłodszych uczniów ośmioletniej SP 37,33 % ciasnotę w szkołach podstawowych 26,27 % obniżenie szans edukacyjnych młodzieży ze wsi i małych miasteczek Likwidacja gimnazjów i powrót do ośmioklasowej szkoły podstawowej spowoduje :

Czy należy likwidować gimnazja?

Respondenci Osoby biorące udział w badaniuMiejsce zamieszkania badanych

Badanie wykonano na próbie 1500 ankietowanych. W pytaniu 1 i 2 była możliwość wybrania 3 odpowiedzi. Badanie

Dziękuję za uwagę Marzena Okła-Drewnowicz