„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praktyczne działania Towarzystwa Przyrodniczego „Bocian” na rzecz ochrony walorów przyrodniczych doliny Bugu.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
DRZEWA POMNIKI PRZYRODY W NAJBLIŻSZEJ OKOLICY.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
Projekt Remizy dla Ptaków
DRZEWA LIŚCIASTE Źródło: Internet, np. Wikipedia.
Formy ochrony przyrody
Ustawa o ochronie przyrody z 16 kwietnia 2004
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Ochrona przyrody gminie i mieście Czerwionka-Leszczyny
Skład grupy: Błażej Sz., Dominik T. i Jakub G.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Drzewo i las, a człowiek i cywilizacja
PREZENTACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MAŁOGOSZCZU
Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego
Formy ochrony krajobrazu i przyrody
Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.
Ciężkowice i okolice nasza mała ojczyzna.
Światowy Dzień Drzewa 10 października 2013 r.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Wprowadzenie do roku trzeciego Nowe decyzje, zatrudnienie, inwestycje.
Trochę o nas  Gabrysia-jestem przewodniczącą SU. Biorę czynny udział w marszach na orientację oraz uwielbiam narty i snowboard.  Justyna- od kilku lat.
Częstochowskie pomniki przyrody
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
Skorzęcińskie lasy zapraszają!
Prawdziwy przyjaciel lasu
Kto jest przyjacielem lasu? Wykonała: Wiktoria Domagalska kl. V a.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
DĘBOWY ŚWIAT „BOLESŁAWA”
LASY W MOJEJ OKOLICY.
WITAJCIE MOI MILI, NIE TRAĆCIE ANI CHWILI .
Nasza szkoła wzięła udział w największym w Polsce programie edukacyjnym o tematyce bezpieczeństwa pod nazwą KLUB BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Malwina Król Uczennica klasy V Zespołu Szkół w Stowięcinie
Wykonała: Zuzanna Żabińska
PRZYJACIELE LASU!.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Sebastian Gaj Adam Żydek
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
DZIAŁALNOŚĆ ZIELONEGO PATROLU NR 6 GIMNAZJUM NR 1 W KIELCACH. LIDER MAŁGORZATA SZYMCZYK.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Nadleśnictwo Kielce. Rys historyczny Nadleśnictwo Kielce w obecnych granicach działa od 2007 roku. W zbliżonych do obecnych granic zostało utworzone w.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Drzewa i krzewy.
Nasze Nadleśnictwo Miękinia.. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu jest jedną z siedemnastu regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych Położenie.
Staś i Zosia rozpoznają i dopasowują. Nowy gość w pokoju – komputer Ustaw elementy zestawu komputerowego na biurku.
FORMY OCHRONY PRZYRODY W POLSCE Autor: Joanna Chochół Zdjęcia: internet strona
Nadleśnictwo Antonin położone jest w Południowej Wielkopolsce w dwóch powiatach ostrowskim i ostrzeszowskim. Zasięgiem terytorialnym obejmuje 40 tys.
NASZE NADLEŚNICTWO. Nadleśnictwo Tomaszów Lubelski Położenie geograficzne: Roztocze Środkowe i Wschodnie, Grzęda Sokalska, Wyżyna Lubelska. Powierzchnia.
Ochrona indywidualna, gatunkowa i obszarowa. Ochrona indywidualna Jest to najstarsza forma ochrony przyrody na świecie. Ochroną indywidualną obejmuje.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
Tropem Stanisława Staszica
Realizacja projektu "Edukacja globalna
Obecnie nie wiemy jakie jest najlepsze leczenie osób z objawami choroby grypopodobnej. Istnieją różne możliwości, takie jak odpoczynek, dbanie o siebie,
Nasze Nadleśnictwo Jędrzejów
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Lekcje o oszczędzaniu Data 3 października Zasięg: szkoła
W poszukiwaniu „Pani Jesieni” Specer na Forty Bema
Szkolenie Komendantów FOC w zakresie przygotowania do realizacji zadań Obrony Cywilnej. 1 marca 2018 r.
Nasze Nadleśnictwo NADLEŚNICTWO POŁCZYN.
Zezwolenia na usuwanie drzew z nieruchomości Dz. Nr 468, 466 i 465 obr
Zapis prezentacji:

„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014

Uczniowie kół przyrodniczo-ekologicznych klas 3c i 4c przeprowadzili inwentaryzację przyrodniczą Parku Kajki. Wyszukiwali stare, okazałe drzewa, których cechy pozwoliłyby objąć je ochroną pomnika przyrody. Prace w terenie pozwoliły ustalić aktualny stan badanych obiektów, co było podstawą do dalszych działań.

Wspólnie z pracownikiem Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej Jolantą Zielińską oraz naszymi nauczycielkami wyruszyliśmy w poszukiwaniu cennych obiektów przyrodniczych (starych drzew) do pobliskiego Parku Kajki. Park ten położony jest w odległości około 300m od naszej szkoły. Jego przyrodnicze walory są podstawą do realizacji wielu ciekawych zajęć edukacyjnych z zakresu ekologii, przyrody, turystyki i plastyki.

Pani Jolanta zapoznała nas z pojęciem inwentaryzacji przyrodniczej i formami ochrony przyrody występującymi w naszej okolicy. Wyjaśniła nam czego będzie dotyczyła nasza praca polegająca na wyszukiwaniu elementów przyrody ożywionej - starych drzew.

Po podziale na grupy z pełnym zaangażowaniem przystąpiliśmy do spisu naszych obiektów. Wybraliśmy następujące drzewa; brzoza brodawkowata ( Betula pendula), dąb czerwony ( Quercus rubra), kasztanowiec biały (Aesculus hippocastanum).

Wraz z pracownikami Parku Krajobrazowego przystąpiliśmy do wypełniania arkusza ewidencyjnego pomnika przyrody.

Po wypełnieniu arkuszy, sprawdzeniu pierścienic, obwodów i określeniu wieku stwierdziliśmy, że nasze drzewa spełniają warunki potrzebne do zgłoszenia ich jako pomniki przyrody.

Nadaliśmy im nazwy związane z nazwali ulic, w pobliżu przy jakich rosną. Nadaliśmy im nazwy związane z nazwali ulic, w pobliżu przy jakich rosną. brzoza brodawkowata – „Urocza”, brzoza brodawkowata – „Urocza”, dąb czerwony – „Michał”, dąb czerwony – „Michał”, kasztanowiec biały – „Kajtek”, kasztanowiec biały – „Kajtek”,

Następnie udaliśmy się do Urzędu Miejskiego – Departamentu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Spotkaliśmy się tam z p. Jolantą Warzechą – Kierownikiem Referatu Ochrony Środowiska. Przekazaliśmy wypełnione arkusze z nadzieją, że wybrane przez nas drzewa uzyskają miano pomnika przyrody. Następnie udaliśmy się do Urzędu Miejskiego – Departamentu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Spotkaliśmy się tam z p. Jolantą Warzechą – Kierownikiem Referatu Ochrony Środowiska. Przekazaliśmy wypełnione arkusze z nadzieją, że wybrane przez nas drzewa uzyskają miano pomnika przyrody.

W celu pogłębienia i utrwalenia wiedzy dotyczącej rozpoznawania gatunków drzew uczestniczyliśmy w zajęciach prowadzonych przez pracowników Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej.

Podczas zajęć plastycznych wykonaliśmy rysunki naszych obiektów przyrodniczych. Prace zostały pokazane na wystawie w szkole.