Grecja – Patras r.
Model Experimental Primary school of University of Patras
Każdego roku uczniowie bezpłatnie otrzymują komplet książek, słowników i innych pomocy potrzebnych, by realizować naukę w danym roku szkolnym.
Do zadań rodziców należy wyposażenie dziecka w przybory, zeszyty oraz plecak.
Szkoła z zewnątrz i wewnątrz jest ozdobiona malowidłami wykonanymi przez uczniów.
Na ścianach sal lekcyjnych wyeksponowane są prace uczniów.
W szkole nie ma szatni. Dzieci pozostawiają swoje kurtki na wieszakach w klasie. Nie zmieniają też obuwia.
Korelacja międzyprzedmiotowa. Lekcja wf-u połączona z nauką o kierunkach geograficznych.
Na zajęciach przyrody dzieci wykonywały z plasteliny makietę ukształtowanie terenu.
Kształcenie współpracy w grupie, umiejętności wyrażania potrzeb własnych i właściwy odbiór potrzeb innych.
Tworzenie recenzji do przeczytanej książki. Za każdą recenzję dziecko otrzymuje uśmiech
Zastosowanie narzędzi TLC – drzewko logiczne.
Greccy nauczyciele kładą szczególny nacisk na pisanie ze słuchu również na lekcjach j. angielskiego.
Sala do zajęć z dramy pełni również funkcję sali widowiskowej.
Każda sala w szkole wyposażona jest w białą tablicę, rzutnik, komputer i magnetofon.
Uczniowie pracują wykonując ćwiczenie w podręczniku równocześnie z wyświetlonym ćwiczeniem na białej tablicy.
Stosowanie w pracy z tekstem neonowych zakreślaczy (wyszukiwanie istotnych wiadomości).
W pokoju nauczycielskim każdy nauczyciel ma swoje miejsce do pracy.
W pokoju nauczycielskim znajdują się także mapy i różne środki dydaktyczne.
Klasy najmłodsze liczą maksymalnie 15 uczniów, a klasy IV – VI powyżej 20 osób. Obecnie z powodu kryzysu ekonomicznego kilka klas zostało połączonych i liczą nawet 28 osób. Sale lekcyjne wyposażone są w komputer, projektor, białą tablicę i magnetofon. W prowadzeniu lekcji pomagają studenci z Uniwersytetu w Patras Lekcja trwa 90 minut, potem przerwa 20-minutowa, następna 15 minut, a kolejne 10 minut. Zajęcia rozpoczynają się o 8:00, a kończą o 14:00. Od 14:00 do 16:00 prowadzone są zajęcia dodatkowe, koła zainteresowań, kluby. Język angielski jest nauczany od pierwszej klasy w wymiarze 4 godziny tygodniowo. Teren szkoły jest ogrodzony i zamknięty. Każdy nauczyciel ma raz w tygodniu ma stałą godzinę otwartą dla rodziców w tzw. okienku lub podczas długiej przerwy. Dzieci są nagradzane stypendiami.
Deaf school of Patras
Zajęcia manualne rozwijające czucie powierzchniowe przy użyciu gazet.
Ćwiczenie słownikowe - tworzenie słów z podanych.
Rozwijanie zmysłu smaku i zręczności w kuchni - tworzenie jogurtów o różnych smakach.
Scrabble - rozwijanie umiejętności leksykalnych.
Przyroda - tworzenie obwodów elektrycznych.
Zabawy ruchowe - budowanie współpracy między partnerami, szybka reakcja na sygnał wzrokowy.
SZKOŁA DLA GŁUCHYCH I NIEDOSŁYSZĄCYCH DZIECI jest szkołą specjalną, która przyjmuje dzieci ze wschodniej Grecji. Dokładnie przyjmuje uczniów z trzech prefektur: Achai, Ilei i Aitoloakarnanii. Szkoła posiada trzech nauczycieli (wyspecjalizowanych do pracy w szkołach specjalnych), jednego nauczyciela wspomagającego, terapeutę mowy (dwa dni w tygodniu), psychologa (na 3 dni w tygodniu), nauczyciela specjalistę (na dwa dni w tygodniu) i osobę do obsługi. Dzieci, które uczęszczają do szkoły są głuche i niedosłyszące, ale są także głuche z innymi wadami, np. głuche plus autyzm. Te dzieci zwykle mają lekcje indywidualne ze specjalistami oraz mają lekcje razem w grupie, gdzie pomaga nauczyciel wspomagający. Szkoła dla głuchych ma obecnie 15 dzieci. Szkoła współpracuje ze zwykłymi szkołami w zajęciach sportowych i plastycznych. Szkoła współpracuje (w ramach europejskich projektów) ze szkołą dla głuchych w Katowicach, gdzie była też z wizytą (w ramach projektu ze szkołą w Siewierzu).
Obecnie szkoła pracuje nad sztuką teatralną. Robi to we współpracy z Model Experimental School i z dwoma innymi szkołami z Patras. Ta sztuka będzie wystawiana na Międzynarodowym Kongresie dla Edukacji dla głuchych, w lipcu, w Atenach. Dzieci głuche mają też możliwość uczęszczania do zwykłych szkół z oddziałami integracyjnymi. To zależy od decyzji rodziców i specjalnej komisji (KDAI). Decyzja rodziców gra tu najważniejszą rolę. Nauczyciele i specjaliści pracujący w szkole dla głuchych kiedyś dostawali dodatkowe kwoty pieniężne, ale od czasu kryzysu w Grecji zostało to ucięte. Istnieje również specjalne przedszkole w tym samym budynku. Dzieci głuche, niedosłyszące oraz głuche z innymi zaburzeniami uczęszczają do tego przedszkola. Nauczyciel tam posiada tytuł magistra w nauczaniu głuchych, otrzymany w Anglii.
GRECJA W OBIEKTYWIE Rzymski Odeon
Obecnie używany jest jako amfiteatr, w którym latem odbywają się liczne spektakle i koncerty.
Neobizantyjski kościół Św. Andrzeja. Jest to największy kościół w Grecji.
Muzeum archeologiczne
Muzeum prezentuje wyposażenie grobów mykeńskich oraz starogreckie rzeźby i wazy, odkryte w najbliższej okolicy Patras.
Most Rio-Antirio pomiędzy Zatoką Koryncką i Zatoką Patraską.
Most podświetlany jest w weekendy.
Port w Patras
Deptak w centrum Patras
Winiarnia Achaja Clauss
Założycielem winiarni był Bawarczyk Gustav Clauss.
Sztandarową marką jest słynne Mavrodafni nazwane na cześć imienia ukochanej założyciela.
Latarnia morska
Ruiny zamku frankijskiego
Z ruin rozpościera się piękny widok na miasto i morze.
Akropol - Ateny
Dziękujemy!