„Internet + Pacjent = Diagnoza?” Raport z ogólnopolskiego badania opinii publicznej nt. wizerunku polskiej medycyny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Finansowanie świadczeń medycznych ze środków prywatnych w okresie transformacji systemu ochrony zdrowia w Polsce Jadwiga Suchecka Iwona Laskowska Katedra.
„Moje dziecko i Internet”
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Wizerunek lekarza anestezjologa w opinii
Województwo pomorskie –
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
STOP.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
PTMEiAA - wyniki badań - listopad 2013
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
SYTUACJA W SŁUŻBIE ZDROWIA W ROKU 2009 i 2010 WYNIKI ANALIZ Y ANKIET, KTÓRE ZE SZPITALI DOTARŁY DO BBN Warszawa, marzec 2010 r.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
KAMPANIA SPOŁECZNA „Przygotuj się na wstrząs!”
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Pomiar został przeprowadzony w dniach lipca 2015 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie Polaków liczącej N=1053 osób dobranych z panelu Ariadna.
Współczesne Metody Komunikacji
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Zapis prezentacji:

„Internet + Pacjent = Diagnoza?” Raport z ogólnopolskiego badania opinii publicznej nt. wizerunku polskiej medycyny

Wstęp Rozwój nowych technologii wywarł duży wpływ na nasz styl życia i sposób poszukiwania informacji, stając się nieodłączną sferą życia, miejscem w którym szukamy pracy, robimy zakupy, dzielimy się informacjami na temat danych produktów. Internetu przyczynił się również do powstania wielu medycznych portali, encyklopedii, forów, które są źródłem informacji dla użytkowników. Jednak dr. Google nie zastąpi prawdziwego lekarza, nie przebada nas. Wiele chorób ma podobne objawy i tylko przeprowadzenie szeregu badań może ją zweryfikować. Wystawienie samemu sobie diagnozy może wiązać się również ze stresem pacjenta, który myśli, że może być ciężko chory. Czy Polacy samodiagnozują się? Ile według nich należy odbyć wizyt u lekarza, żeby uzyskać prawidłową diagnozę? Jaka instytucja medyczna cieszy się według nich najlepszą opinią? Na zlecenie Procontent Communication zostało przeprowadzone badanie opinii publicznej wśród Polaków, którego celem było uzyskanie odpowiedzi na powyższe pytania.

Metodologia Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS na zlecenie Procontent Communication. Zaproszenia do udziału były wyświetlane użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 95% polskich internautów. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Analizą objęto grupę 800 Polaków w wieku lat. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno- demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia. Wyniki zaprezentowane w raporcie dotyczą danych ważonych, natomiast liczebności grup pokazują nieważoną liczbę respondentów znajdujących się w poszczególnych grupach.

Kto według Ciebie cieszy się najlepszą opinią?

Wnioski Najlepszą opinią wśród Polaków poszczycić się mogą małe gabinety lekarskie (30 proc.), lekarze pierwszego kontaktu (23 proc.) oraz szpitale kliniczne (22 proc.). Ankietowani w wieku lat wskazali, że to lekarzom pierwszego kontaktu ufają najbardziej (37 %). Blisko połowa respondentów w wieku lat oraz lat nie wyznaczyła żadnej z wymienionych instytucji jako tę, o której ma dobre zdanie. Osoby ze średnim wykształceniem pochlebną opinię mają o małych gabinetach lekarskich (37 proc.) natomiast ankietowani z niższym (45 %) i wyższym wykształceniem (34%) nie są w stanie wskazać, którą z wymienionych instytucji darzą zaufaniem. Blisko połowa ankietowanych, która nie pracuje, zajmuje się domem lub jest na emeryturze najlepsze zdanie ma na temat szpitali klinicznych.

Ile według Ciebie trzeba zazwyczaj odbyć wizyt u lekarza, aby uzyskać prawidłową diagnozę?

Wnioski Ponad połowa badanych twierdzi, że jedna wizyta nie jest wystarczająca, aby rozpoznać stan zdrowia pacjenta. 41 proc. nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie. 41 proc kobiet i 42 proc mężczyzn nie jest w stanie wskazać, ile spotkań z lekarzem należy odbyć, aby uzyskać prawidłową diagnozę. Jedyne 8 proc. Ankietowanych - o dochodzie na osobę do 500 zł - twierdzi, że trzy wizyty są wystarczające. Tymczasem osoby z większym dochodem skłaniają się do stwierdzenia, że ta liczba jest dostateczna.

Czy kiedykolwiek próbowałaś/eś postawić sobie lub swoim bliskim diagnozę medyczną korzystając z informacji pochodzących z Internetu lub wyszukanych w internecie?

Największa liczba ankietowanych jako powód szukania diagnozy w internecie podaje długi czas oczekiwania na wizytę (32 proc.), brak czasu na pójście do lekarza (30 proc.) oraz wiarę we własne możliwości (26 %). Natomiast 17 proc. respondentów przyznaje, że próbowało postawić diagnozę korzystając z Internetu, ponieważ darzy zaufaniem opinie innych pacjentów z chorobą lub z podobnymi objawami dzielącymi się doświadczeniem w internecie. Mężczyźni częściej niż kobiety próbują wystawić sobie diagnozę korzystając z sieci, a najczęstszą przyczynę swojego zachowania podają wiarę we własne możliwości znalezienia prawidłowej odpowiedzi w Internecie. Młodzi ludzie w wieku lat wierzą najbardziej w swoje możliwości postawienia prawidłowej diagnozy w Internecie (45 proc.) natomiast osoby w wieku lat najmniej ( 15 proc.). Blisko 40 proc. osób w wieku szkolnym (15-18 lat) deklaruje również, że nie ma czasu na wizyty dlatego korzysta z porad dr Google. Wnioski

Największa ilość badanych (35 proc.) przyznaje, że wierzy zarówno specjalistycznym placówkom prywatnym jak i placówkom publicznym. Tylko 10 proc. respondentów darzy zaufaniem specjalistyczne placówki publiczne. Natomiast 28 proc badanych nie darzy zaufaniem żadnych z powyższych ośrodków. 39 proc respondentów w wieku lat ufa bardziej placówkom prywatnym natomiast z wiekiem zaufanie maleje. Jak wynika z badania, osoby młode w znacznie mniejszym stopniu ufają zarówno placówkom prywatnym jak i publicznym (25 proc.) niż osoby w wieku lat (41 proc.). Raport pokazuje, że mieszkańcy większych miast chętniej wybierają specjalistyczne placówki prywatne.

Procontent Communication Procontent Communication jest firmą doradczą w dziedzinie PR i komunikacji należącą do jednej z największych światowych sieci firm public relations Global Reach PR, która poprzez 35 oddziałów na pięciu kontynentach oferuje swoim klientom prowadzenie globalnych kampanii komunikacyjnych. Główna siedziba Sieci mieści się w Londynie. Procontent specjalizuje się w realizacji projektów z wielu obszarów komunikacji korporacyjnej, do których należą audyty, opracowanie strategii komunikacji firmy, prowadzenie biura prasowego, szkolenia medialne, media relations, organizacja konferencji prasowych, a także opracowanie, programów B2B oraz działań, których celem jest dotarcie do kluczowych liderów opinii. Procontent oferuje także szeroki zakres usług w zakresie PR produktowego, zarządzania sytuacją kryzysową, komunikacji wewnętrznej, public affairs, E-PR oraz CSR. Usługi świadczone przez Procontent oparte są na 15 letnim doświadczeniu członków zespołu w prowadzeniu projektów w zakresie kompleksowego doradztwa komunikacyjnego. Projekty prowadzone przez Procontent otrzymały wiele nagród m.in. Złoty Spinacz, Effie, Stevie Awards, Spotlight Awards, Magellan Awards oraz tytuł Kampanii Społecznej Roku. Więcej informacji o agencji na stronie www: