Aleksandra Kiełbania I G

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARUNKI PRAWIDŁOWEJ KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Komunikacja interpersonalna
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Kompetencje komunikacyjne
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
 Mimika  Mowa ciała  Dźwięki nie mające określonego, tylko domyślne znaczenie.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Metody komunikacji.
Komunikowanie się dawniej i dziś
Wykonała: Iwona Rąpała
Komunikacja.
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja internetowa
Metody komunikacji międzyludzkiej
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja internetowa
Metody komunikacji dawniej i dziś
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikacji.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
KOMUNUIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
Komunikowanie siĘ.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Komunikacja międzyludzka na przestrzeni wieków.
Metody Komunikacji.
KOMUNIKACJA DAWNIEJ I DZIŚ
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Zapis prezentacji:

Aleksandra Kiełbania I G Metody komunikacji Aleksandra Kiełbania I G

Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy też sygnały elektryczne albo fale radiowe. Ważne jest, aby były one zrozumiałe dla nadawcy i odbiorcy.

1.Komunikacja werbalna Komunikacja werbalna to podstawowy sposób porozumiewania się międzyludzkiego przy pomocy słów.

2. Komunikacja niewerbalna Komunikacja niewerbalna to przede wszystkim język gestów, mowa ciała. Informuje ona o stanach emocjonalnych, intencjach, oczekiwaniach wobec rozmówcy. Dotyczy wszystkich ludzkich zachowań.

3. Język migowy Język migowy składa się z gestów, które zastępują słowa. Istnieje on dla ludzi głuchoniemych.

4. Bariery komunikacyjne Bariery komunikacyjne są to czynniki, które utrudniają zrozumienie przekazu zawartego w wypowiedzi (o charakterze fizycznym i psychologicznym).

Częstymi barierami komunikacyjnymi mogą być: - utrudnienia percepcyjne - wybiórczość uwagi - brak umiejętności decentracji (przyjęcie perspektywy rozmówcy) - różnice kulturowe - stereotypy (chętniej słuchamy osób o wysokim statusie społecznym) -samopoczucie

Powszechnie spotykane bariery komunikacyjne mogą zakłócać uwagę słuchacza. Najczęściej zakłócenia wywoływane są przez: * porównywanie * skojarzenia * przygotowywanie odpowiedzi * domyślanie się * osądzanie * udzielanie rad

5. Środki komunikacji Facebook Twitter Skype Instagram. Najpopularniejszym środkiem komunikacji ludzkiej jest rozmowa. Ludzie komunikują się także poprzez internet, telefon, drogą pisemną. Najczęściej używane środki komunikacji internetowej to wszelkiego typu powszechne portale społecznościowe m. in.: Facebook Twitter Skype Instagram.

Źródła : http://informatorects. uw. edu. pl/pl/courses/view

Dziękuję za uwagę. 