Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015
Wyniki ogólne część 1 część język polski część matematyczna część język angielski kraj67%73%61%78% okręg64,94%70,80%58,76%76,71% województwo65%70,57%59,18%76,71% powiat63,61%68,78%58,18%75,95% miasto65,88%70,77%60,71%78,64% szkoła74,30%73,94%74,86%84,80%
Wyniki szkoły
Wynik według skali staninowej: 7/8
Wyniki z języka polskiego
Przykładowe zadanie z języka polskiego, które wypadło najlepiej – klasa VI a
Przykładowe zadanie z języka polskiego, które wypadło najlepiej – klasa VI b
Przykładowe zadanie z języka polskiego, które wypadły najsłabiej – klasa VI a
Przykładowe zadanie z języka polskiego, które wypadły najsłabiej – klasa VI b
WNIOSKI – klasa VI a W jaki sposób doskonalić umiejętności opanowane przez uczniów najsłabiej?
Ćwiczyć umiejętność rozwiązywania zadań rozszerzonych, a w szczególności: -prawidłowo określać przypadek rzeczownika w zdaniu; -zwracać uwagę na interpunkcję oraz ortografię ; - stawianie kropek na końcu zdań i przecinków w odpowiednich miejscach w zdaniach złożonych poprzez różnorodne ćwiczenia z zakresu interpunkcji; - doskonalić ortografię, wyrabiać tzw. „czujność ortograficzną”, często korzystać ze słownika ortograficznego. WNIOSKI – klasa VI b
Wyniki z matematyki
Przykładowe zadanie z matematyki, które wypadło najlepiej
Przykładowe zadania z matematyki, które wypadły najsłabiej
WNIOSKI Ćwiczyć umiejętność rozwiązywania zadań typu prawda/fałsz, a w szczególności: - działania na ułamkach dziesiętnych; - dostrzeganie zależności między podanymi informacjami; - obliczanie pól kwadratu, prostokąta przedstawionych na rysunku; - obliczanie objętości sześcianu i prostopadłościanu.
Wyniki z języka angielskiego
Przykładowe zadanie z języka angielskiego, które zostało rozwiązanie najlepiej – klasa VI a
Przykładowe zadanie z języka angielskiego, które zostało rozwiązanie najlepiej – klasa VI b
WNIOSKI W jaki sposób doskonalić umiejętności opanowane przez uczniów najsłabiej? Oglądając filmy anglojęzyczne, starać się włączać napisy zamiast lektora; odczas nauki nowych wyrazów należy zwracać uwagę na kontekst, w jakim one występują.
Dziękuję za uwagę