Czytanie rozwija wyobraźnię i uczy kreatywnego myślenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Advertisements

METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Książka w innym wymiarze
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
narzędzie w językowych pracach projektowych
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Nasza Biblioteka 2011.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Szkoły Podstawowej w Uhowie. I. Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych: Biblioteki szkolne- bramy do życia 1. Wykonanie z sentencji, myśli, aforyzmów.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Dlaczego warto korzystać z
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Organizacja przestrzeni bibliotecznej (jak kino stało się biblioteką)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Skorzystaj z wersji elektronicznej naszych publikacji poprzez Dolnośląską Bibliotekę Cyfrową Na portalu są zamieszczane.
Działania promujące czytelnictwo
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
Oferujemy Ponad 5000 egzemplarzy książek Bogate, różnorodne zbiory.
Biblioteka. Szkolne Centrum Informacji 3/2009 Renata Wójtowicz Biblioteki cyfrowe.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
AKCJA LATO 2016 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Krótki przewodnik po bibliotece
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2012.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Międzypokoleniowe projekty lokalne
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
Lubię czytać!.
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
Dlaczego warto czytać dziecku ?
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Zapis prezentacji:

Czytanie rozwija wyobraźnię i uczy kreatywnego myślenia Czytanie poprawia pamięć Czytanie wspomaga koncentrację i wyrabia cierpliwość

Czytanie książki jest lepsze niż oglądanie filmu Czytanie wzbogaca zasób słów Czytanie uczy poprawności i gramatyki Czytanie rozwija umiejętność wysławiania się Czytanie to bycie w elicie Czytanie to obcowanie z kulturą Czytanie jest bezpłatne Czytanie to niezwykłe przygody Czytanie to wiedza i mądrość Czytanie poszerza horyzonty Czytanie kształci charakter Czytanie to zabawa Czytanie uzależnia Czytanie pomaga Czytanie jest modne Czytanie to praca Czytanie to nie tylko książki.

…… że czytanie rozwija umysł można poprzeć wynikami badań Uniwersytetu w Stanford, które wskazują, że: czytanie ma o wiele dalej posunięte konsekwencje dla naszego mózgu, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać (…). Czytanie wzmaga dopływ krwi do części mózgu, odpowiadających za skupianie się na wykonywaniu konkretnego zadania czy rozwiązywanie problemów. To oczywiste - lektura zawsze wymaga skupienia. Ale okazało się zarazem, że uważna lektura wzmogła krążenie krwi w całym ciele. Dowodzi to, zdaniem, przewodzącej projektowi, że skupianie się na tekście literackim wymaga koordynacji wielu funkcji - nie tylko poznawczych (…). Prowadząc dalsze badania możemy odkryć, jak poprzez lekturę ćwiczyć naszą koncentrację czy zdolność uczenia się. A przy okazji dajemy w końcu solidny argument nauczycielom, którzy tłumaczą uczniom, że czytanie rozwija. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Fundacja Nowoczesna Polska działa na rzecz nowoczesnej edukacji Fundacja Nowoczesna Polska działa na rzecz nowoczesnej edukacji. Realizuje projekty promując wykorzystanie możliwości internetu do celu polepszenia jakości edukacji w Polsce. Wszystkie projekty służą realizacji jednego celu – żeby lektury szkolne, podręczniki i wszelkie materiały dodatkowe były dostępne za darmo przez internet. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projektem fundacji Nowoczesna Polska są Wolne Lektury Projektem fundacji Nowoczesna Polska są Wolne Lektury. WL to biblioteka internetowa, której zasoby dostępne są całkowicie za darmo. W jej zbiorach znajduje się 2351 utworów, w tym wiele lektur szkolnych. Wszystkie dzieła są odpowiednio opracowane - opatrzone przypisami, motywami i udostępnione w kilku formatach. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W bibliotece znajduje się również kilkaset audiobooków, czytanych przez takich aktorów jak: Danuta Stenka, Jan Peszek czy Andrzej Chyra. Można ich słuchać w formatach MP3 i Ogg Vorbis. Biblioteka Wolne Lektury dostępna jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej na system Android. Audiobooki są również dostępne w formacie DAISY dostosowanym do potrzeb osób słabowidzących, niewidomych oraz osób mających trudności z czytaniem. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

„Czytamy wszędzie” to ogólnopolska akcja społeczna propagująca nowoczesne i przyjazne formy czytelnictwa. Portal udostępnia informacje, skąd można pobrać wartościowe e-booki i audiobooki. Prezentuje wybór polskich i zagranicznych bibliotek cyfrowych oraz serwisów udostępniających teksty w formatach na urządzenia mobilne (tablety, smartfony, przenośne komputery, czytniki) do czytania on-line oraz w formie audio. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Portal w.bibliotece.pl jest ogólnodostępnym serwisem skierowanym do wszystkich użytkowników Internetu, zainteresowanych wymianą informacji na temat książek, regionaliów, zbiorów multimedialnych i innych, gromadzonych w bibliotekach i zasobach prywatnych. Portal działa na wielu płaszczyznach przeznaczonych dla różnych grup użytkowników. Celem portalu w.bibliotece.pl jest promocja czytelnictwa oraz stworzenie społeczności skupionej wokół działalności bibliotek. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

AKCJE, KAMPANIE I PROJEKTY PROMUJĄCE CZYTELNICTWO Pozytywne kampanie mają moc zmiany złych przyzwyczajeń. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt do zrealizowania np. przez biblioteki. KsięgoZbiór 2013 Projekt do zrealizowania np. przez biblioteki. KsięgoZbiór to akcja polegająca na zbiorowym czytaniu w przestrzeni publicznej. W wyznaczonym miejscu i czasie zbiera się grupa osób, które po prostu zaczynają w ciszy czytać przyniesione przez siebie książki. To sposób dla wszystkich będących czytelnikami, lubiących lekturę, by zarazić czytaniem innych – chociażby przechodniów. Działanie takie jak KsięgoZbiór zwraca uwagę na książkę, poprzez wyeksponowanie jej w przestrzeni publicznej, pokazanie jej w sposób niekonwencjonalny. Pomysł narodził się i jest realizowany w Łodzi i Łódzkiem. Pierwsza odsłona akcji miała miejsce w październiku 2011 roku. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Pomysły do zrealizowania Zaproś mieszkańców swojej miejscowości do czytania w ciszy w jednym miejscu i czasie (np. przez godzinę). Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wybierz miejsce uczęszczane przez pieszych (aby Was widzieli, a może także się przyłączyli). Być może odpowiednia będzie godzina, kiedy wiele osób wraca z pracy? A może lepiej wybrać sobotę, kiedy więcej osób znajdzie czas, aby się przyłączyć? Dostosuj decyzję do swojej społeczności. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Możesz wcześniej zebrać książki, które przyniesiesz na miejsce akcji Możesz wcześniej zebrać książki, które przyniesiesz na miejsce akcji. Osoby, które nie przyniosą swoich książek lub przyłączą się spontanicznie, będą mogły z nich skorzystać. Uczestnicy będą też mogli zabrać ze sobą książkę-pamiątkę. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zachęcając do uczestnictwa w akcji możesz poprosić, aby ludzie przynosili ze sobą na miejsce akcji książki na bookcrossing. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kampanie społeczne promujące czytelnictwo Artysta grafik Grzegorz Sikora jest autorem bloga piktografiki.com, laureatem Konkursu na Bloga Roku 2011. Z myślą o klasycznych polskich powieściach przygotował zestaw okładek bez tytułów. Czytelnik domyślał się, o jaką książkę chodzi, dzięki dosłownym, lecz atrakcyjnym grafikom, w myśl zasady, że odczytywać możemy nie tylko słowa – obraz też. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego