Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania 20.04 – 08.05.2015 10.08 – 28.08.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
Wizyta przygotowawcza Iwony Sułkowskiej w portowym mieście Plymouth – na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii w dniach finansowana.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PROGRAM COMENIUS.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” współfinansowany przez Unię Europejską.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Studiujesz – praktykuj.
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
Londyn 2015/2016.
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Szkoła Nauczycielem stoi
Zagraniczne praktyki zawodowe – technik informatyk
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –

Staż został zrealizowany w ramach projektu systemowego „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Cele projektu:  Promocja kształcenia zawodowego poprzez zdobywanie praktycznych umiejętności.  Rozwój umiejętności językowych poprzez pracę za granicą.  Promocja wiedzy o kulturze innych krajów.  Kształtowanie osobistych umiejętności uczniów, takich jak asertywność i pewność siebie oraz mobilność, poprzez nowe doświadczenia zawodowe.  Kreowanie w uczniach potrzeby gromadzenia różnorodnych doświadczeń zawodowych, ciągłego poszerzania własnej wiedzy i umiejętności.  Zwiększenie atrakcyjności zawodowej przyszłych uczestników rynku pracy = zmniejszenie ryzyka bezrobocia.

Uczestnicy: Dwie grupy uczennic i uczniów z klas ekonomicznych:  16 osób z obecnych klas 4ea i 4 eb odbyło staż na przełomie kwietnia i maja Dla nich staż w Wielkiej Brytanii był częścią obowiązkowej praktyki odbywanej w szkole.  16 osób z klas 3ea i 3eb odbyło staż w sierpniu Ten staż nie był obowiązkowy.

Kurs przygotowawczy  Obie grupy odbyły zajęcia przygotowawcze do stażu. W ramach tych zajęć odbyło się:  30 godzin języka angielskiego,  5 godzin zajęć kulturowych,  5 godzin warsztatów psychologiczno-pedagogicznych.

Staże:  Odbywały się w brytyjskich firmach zlokalizowanych w Plymouth, na południowym zachodzie kraju. Uczennice i uczniowie realizowali program praktyk, zgodnie z podpisanym porozumieniem o programie zajęć.

Staże cd.  Staże obu grup trwały 3 tygodnie. Uczniowie i uczennice uczestniczyli również w programie APT (przygotowanie do pracy zawodowej) prowadzonym przez naszego partnera Tellus College.  Wszyscy uczestnicy dokumentowali przebieg stażu w dziennikach praktyk.

Podczas stażów uczestnicy są monitorowani zarówno przez nauczycieli z ZSE, jak i partnerów z Tellus College. Na zakończenie stażu opiekunowie stażystów w miejscu pracy oraz stażyści wypełniają ankiety ewaluacyjne.

Staże cd.  Po zakończeniu stażu wszyscy otrzymali Certyfikaty potwierdzające odbycie stażu. Ich rozdanie odbyło się w siedzibie partnera projektu, Tellus College.

Czas wolny Czas wolny  Poza godzinami pracy dla naszych uczestniczek i uczestników organizowano rozmaite zajęcia i wycieczki po okolicy.  We wtorki odbywały się wieczory integracyjne (Social evenings), podczas których spotykaliśmy się z uczestnikami projektów z innych grup. W środy odbywały się konwersacje a w czwartki wieczory filmowe. Zajęcia te odbywały się w siedzibie Tellus College.

Czas wolny cd. Weekendowe wycieczki  W soboty i niedziele odbywały się wycieczki po okolicy, organizowane przez Tellus College oraz polskich opiekunów. Uczennice i uczniowie mieli okazję zwiedzić Plymouth, Looe, Polperro, Totnes, Mount Edgcumbe, obejrzeć National Marine Aquarium, mecz piłkarski oraz festiwal fajerwerków.

Po powrocie…  Każdy z uczestników składa raport z przebiegu projektu, w którym ocenia wszystkie aspekty przedsięwzięcia,  Ponadto, wszyscy przygotowują prezentacje przedstawiające działania podczas stażu,  Wszyscy otrzymują dokument Europass Mobilność, w którym opisane są umiejętności nabyte w czasie stażu. Dokument ten jest uznawany we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

Efekty stażu  Każdy z uczestników otrzymał certyfikaty odbycia stażu oraz Europass Mobilność, potwierdzające odbycie praktyki oraz nabyte umiejętności.  Uczestnicy otrzymali referencje od brytyjskich pracodawców, które mogą pomóc im w znalezieniu interesującej pracy,  Uczestnicy podkreślają, że staż pozytywnie wpłynął zarówno na ich rozwwój osobisty oraz zawodowy,  Według uczestników, podwyższył się poziom ich kompetencji językowych.

Więcej informacji: Zapraszamy do odwiedzania naszego fanpage’a na facebook’u: Tczewski Ekonomik in Plymouth 2015