Przygotowanie dokumentacji: podstawa prawna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYMAGANA DOKUMENTACJA DO TECZEK AWANSU ZAWODOWEGO
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Awans zawodowy nauczycieli - terminy
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA oprac. Aleksandra Bek i Małgorzata Rzepa
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
SPRAWY RÓŻNE.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela dyplomowanego Renata Lipniewska,
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela mianowanego Renata Lipniewska,
Organizacja wspomagania szkół
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Płock, październik 2014 roku
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Język obcy w przedszkolu
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki awans zawodowy nauczycieli?” Warszawa, 23 czerwca 2010 r.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Awans zawodowy nauczyciela mianowanego na nauczyciela dyplomowanego
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
do szkół ponadgimnazjalnych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Zmiany w procedurze uzyskania stopni awansu zawodowego
Zmiany w zakresie awansu zawodowego w 2018 r.
Awans zawodowy nauczycieli
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI Opracowanie Jolanta Bedner
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Przygotowanie dokumentacji: podstawa prawna Dokumentacja nauczyciela ubiegającego się o kolejny stopień awansu zawodowego powinna zawierać według: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013, poz. 393) następujące elementy:

Cz. A Dokumenty spełniające wymagania formalne: wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na kolejny stopień awansu zawodowego dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych lub poświadczone kopie tych dokumentów (w przypadku zmiany nazwiska-dokument potwierdzający zmianę) zaświadczenie dyrektora szkoły o zatrudnieniu akt nadania stopnia awansu zawodowego

Forma i cechy dokumentacji przedstawiamy dokumentację w formie opisu i analizy, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych pozytywnych efektów uwzględniamy ewaluację podjętych działań wykazujemy wpływ realizowanych działań na podniesienie jakości pracy biblioteki i na doskonalenie pracy własnej nauczyciela bibliotekarza

Cz. B Paragrafy obowiązkowe dokumentacja potwierdzająca spełnienie wymagań zawartych w § 8 ust. 2 pkt1, 2, 3 i 5 (z punktu 4 należy wybrać co najmniej trzy podpunkty z sześciu) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013, poz. 393).

Jak uporządkować działania? § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Przykładowe działania: opracowanie, wdrożenie i ewaluacja własnych programów np.: wspieranie nauczycieli w pracy z uczniem ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi współtworzenie, wdrożenie i ewaluacja dokumentów wewnętrznych placówki

aktywna praca w zespołach zadaniowych organizowanie i prowadzenie zajęć w ramach podnoszenia kultury czytelniczej działania ukierunkowane na wspieranie nauczycieli w zakresie np.: bezpieczeństwa uczniów oraz realizujących programy profilaktyczne organizowanie imprez w Bibliotece na rzecz uczniów i nauczycieli studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne, warsztaty i konferencje

wprowadzenie nowych rozwiązań merytorycznych i metodycznych na podstawie umiejętności zdobytych dzięki ukończonym form doskonalenia zawodowego promowanie placówki w środowisku (spotkania autorskie, lekcje otwarte, konferencje, prelekcje, wykłady, odczyty, kiermasze, dni otwarte) opracowanie projektów i ich przeprowadzenie badania ankietowe udział w ewaluacji wewnętrznej wdrażanie i ewaluacja innowacji pedagogicznych

§ 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej: wykorzystywanie zasobów internetowych: słowników, encyklopedii; portali edukacyjnych; zasobów bibliotecznych (np. różne typy katalogów, także cyfrowych ) służących podniesieniu jakości informacji naukowej czy sporządzaniu bibliografii posługiwanie się programami multimedialnymi itp.) udział w formach doskonalenia związanych z podwyższeniem umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnych

wykorzystanie urządzeń multimedialnych organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych elektroniczne prowadzenie książki protokołów rady pedagogicznej prowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania technologii komputerowej prowadzenie zajęć informatycznych w świetlicach środowiskowych organizowanie konkursów z wykorzystaniem technik komputerowych

wdrażanie uczniów/czytelników do bezpiecznego i świadomego posługiwania się komputerem komunikowanie się telefonicznie

§ 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć pełnienie obowiązków opiekuna stażu organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli ukończenie form doskonalenia zawodowego i przeszkolenie grupy nauczycieli z przerobionego materiału przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych

opracowanie i udostępnienie do wykorzystania materiałów edukacyjnych : np. scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy imprez i uroczystości oraz innych materiałów (z zachowaniem praw autorskich) prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli prowadzenie szkoleń, warsztatów prezentacja referatów, wykładów publikacje w czasopismach, Internecie

§ 8 ust. 2 pkt 4 Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań: § 8 ust. 2 pkt 4 lit. a - opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich: opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu własnego np. programu doskonalenia nauczycieli w ramach WDN, program musi być zatwierdzony do realizacji przez dyrektora

§ 8 ust.2 pkt 4 lit. b - wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych: wykonywanie zadań egzaminatora doradcy metodycznego eksperta, rzeczoznawcy lub konsultanta recenzowanie przedłożonych programów, podręczników, środków dydaktycznych

§ 8 ust.2 pkt 4 lit. c - poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych pozastatutowe działania na rzecz biblioteki poszerzenie jej oferty wspieranie nauczycieli w realizacji i ewaluacji programów zewnętrznych udział w grantach kuratoryjnych, ministerialnych udział w projektach edukacyjnych skierowanych do szerszego grona odbiorców (poza biblioteką)

współpraca z zagranicą ukończone studia podyplomowe/ szkolenia, które przyczyniają się do poszerzenia oferty programowej biblioteki udział w projektach unijnych organizacja i prowadzenie imprez miejskich, powiatowych także charytatywnych

§ 8 ust.2 pkt 4 lit. d - uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym załączamy poświadczoną kopię dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zaawansowaną znajomość języka obcego oraz kwalifikacje do nauczania tego języka w szkole w rozumieniu przepisów

§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. e - wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami współpraca ze szkołami i uczelniami wyższymi – praktyki studenckie współpraca z poradniami specjalistycznymi, świetlicami środowiskowymi (terapeutycznymi), sportowymi, fundacjami, opieką socjalną, komisjami i zespołami samorządowymi oraz klubami

tworzenie fundacji, stowarzyszeń lub aktywna współpraca z tymi instytucjami przynosząca wymierne efekty projekty edukacyjne skierowane do szerszego grona odbiorców (programy edukacyjne i profilaktyczne) pełnienie funkcji i wykonywanie zadań w strukturach samorządowych fundacjach, stowarzyszeniach i innych instytucjach działających na rzecz edukacji

§ 8 ust.2 pkt 4 lit. f - uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej: znaczące osiągnięcia potwierdzone uzyskaniem np. nagrody ministra, kuratora oświaty, nagrody dyrektora, nagrody burmistrza, wójta medale, odznaczenia, podziękowania

§ 8 ust.2 pkt 5 - Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony załączamy dokumentację przedstawioną w formie opisu i analizy co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych

Po zakończeniu stażu: nauczyciel dyplomowany składa wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego do organu sprawującego nadzór pedagogiczny w okresie 3 lat od dnia otrzymania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu w przypadku niedotrzymania terminu złożenia wniosku, o którym mowa wyżej nauczyciel zobowiązany jest do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze

Układ dokumentów w teczce: rozpoczynamy od strony tytułowej umieszczamy dokumentację zawartą w Cz. A dotyczącą wymagań formalnych dokładamy dokumentację Cz. B wg wymagań (§ 8 ust.2 pkt 1-5 rozporządzenia), poszczególne punkty dzieląc przygotowanymi wcześniej stronami działowymi, na których znajduje się cytat kolejnego punktu rozporządzenia (można użyć skoroszytów do każdego wymagania) zamieścić spis treści obejmujący tytuły opisanych zadań w każdym rozdziale

Wioletta Stępczyńska ws@pbp.poznan.pl